Opnieuw duiken!! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Opnieuw duiken!! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Opnieuw duiken!!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

24 September 2007 | Nederland, Helmond

Christel kan duiken!!

Zondag heeft ze haar eerste echte duiken gedaan! Eerst met Onno een ‘toertje’ doen om weer aan het water te wennen. Klaren was nu geen probleem meer.
Het was super! Ik stond aan de kant te kijken (en foto’s te maken). Het was spannend te zien dat ze onder gingen…en gelukkig onder bleven, en de bubbels langzaam van de kant af gingen. Daar ging ze, op zoek naar Big Mama! Ik was meteen al zo blij voor Chris! Toen ze uit het water kwamen, stonden we dan ook allebei te lachen en te stralen! Wat geweldig voor haar!

Even snel een kleine pauze van een kwartier, en toen hup, moest ze weer het water in. De tweede duik er meteen achteraan. (En ikke lekker met mijn slaapkop in de zon zitten!)
Na de lunch de 3e duik. Ik kan deze keer gelukkig mee. Voelde weer geweldig dat spul aan mijn lijf, en dat water in. Alhoewel het eerste koude water dat in je duikpak loopt wel even rillen is…
Onno en Christel duiken samen, Margot (de vriendin van Onno) en ik zwommen er achteraan. Het troebele water was nu niet meer zo eng. Alles went! Ik had Big Mama wel weer willen zien...nu wel haha…maar helaas heeft ze zich die dag niet laten zien.
Margot dook nog een van de donkere pijpen in, en gebaarde toen ze terug kwam ook naar mij om dat te doen… No way!! Geen gek die mij daar inkrijgt! brrrr...


Bij de 3e duik had Chris toch weer wat problemen met het klaren van het masker…en moest weer terug naar boven (deze keer zonder Onno een bloedlip te slaan. Waarschijnlijk was Onno zo verstandig om wat afstand te houden ;-))
Deze duik zal ze een volgende keer over moeten doen (heeft ze er dan toch lekker 5 staan in haar logboek…) Ze gaat zeker verder voor haar 3e en 4e duik. Helaas, dan wel zonder mij…want ik zit dan al tussen de Chinezen. En als ze haar brevet heeft, kunnen we in Nieuw Zeeland en Thailand samen de vissen aan het schrikken maken!! Dat gaat helemaal goed komen ;D

Het nachtje overslaan om mee te kunnen gaan duiken met Christel is goed afgelopen (Christel, you owe me one! ;-)). En ik ben dus niet in slaap gevallen…! (wel wat te laat voor het etentje bij Mirjam (sorry nog), maar zelfs daar niet in slaap gevallen.) Die Red Bulls hebben goed geholpen…!
Het was heftig allemaal, ben er mijn stem van kwijtgeraakt (hopelijk vind ik em nog terug…), maar oh, wat is het me allemaal waard, dit geweldige weekendje.
Gaap…

Buddy-kusjes


P.S. diegenen die willen weten hoe Big Mama er uit ziet…

  • 25 September 2007 - 22:43

    Natasja:

    Even iets rechtzetten...
    Big Mama rookt nie...de rest klopt helemaal

    luvy Ien, x ;-)

  • 27 September 2007 - 19:15

    Zien:

    Ohh, Natasja haalt als de sotemieter die foto eraf. Mijn carriere moet goddomme nog beginnen en komt op deze manier wel heel vlug te einde.....

  • 28 September 2007 - 12:12

    Blauwe Neus:

    De's potdikkie un skon Pupke, dieje Big Mama. Alleen zulde die nie onder water tegenkomme want ze hi watervrees. Gin biervrees zo te zien..x

  • 01 Oktober 2007 - 18:56

    Margo:

    Hey Natasja!!
    Leuk stukje heb je geschreven!! En wil je effe van deze kant van het land heel veel plezier wensen met je trips!! En natuurlijk heel veel duik plezier!! Have fun en geniet ervan!! Ik hou je site in de gaten!!

    Groetjes Margo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 517789

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: