Laatste wandeldag en vertrek uit Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Laatste wandeldag en vertrek uit Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Laatste wandeldag en vertrek uit Nepal

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

30 November 2007 | Nepal, Kathmandu

Kathmandu, 22 en 23 november 2007

Vandaag de laatste volle dag in Nepal. We benutten em om met vijven nog een laatste rustige wandeldag te doen.

Als we smorgens buiten komen, staat er voor onze neus een oude en grote bus...van binnen bijna een 'pooierbus' te noemen, haha. En er gaan met chauffeur en gids nog eens 2 knechten mee. Zitten we dan met vijven, met 4 begeleiders, in een gepimpte bus voor 40 man!! De bus zal ons naar een stoepa hoog op een berg brengen en vandaar lopen wij dan weer terug. Bij de voet van de berg aangekomen, maakt de bus zich klaar voor de klim... Het wordt een spannende en vooral komische tocht!! Want het is steil en er is maar 1 pad, van zand en grind en vooral stenen en kuilen!! En zo breed als dat de bus is...!! We passen er maar net op!! En over dat pad worden we nou zo'n anderhalf uur door elkaar gegooid om naar boven te komen... goede massage voor de ingewanden!! Geen wonder dat ze dit ouwe beestje hebben ingezet...als deze de berg aftuimeld... Het is al met al lachen en lol!! En niet te vergeten een mooie tocht door de bossen. Met prachtig zonlichtinval.

Bij de stoepa aangekomen (thank god we made it!!) hebben we weer goed uitzicht over de vallei en over het scala van bergen in de verte. Bij de stoepa zelf worden allerlei voorbereidingen getroffen voor een festival dat de volgende dag zal plaatsvinden.
We beginnen aan onze afdeling in de bossen.Het is er lekker stil en schaduwrijk. Helaas weinig te genieten van uitzichten, maar lekker gewoon, wandelen. We zijn dan ook - ervaren als we zijn - in een mum beneden. En lopen verder naar de stad, richting Thamel, de toeristenwijk. Eerst door de wat rustige buitenwijken en dan de drukte in. Je kijkt je ogen uit met alles wat je onderweg ziet, al die handeltjes en winkeltjes... Als je op deze plekken aan die drukke stinkende wegen je winkeltje hebt...nou, dan word je niet oud, met al die uitlaatgassen...
Een heerlijke pizza bij de lunch...en dan splitsen we ons. Nog even op ontdekkingstocht in Thamel.

's Avonds is onze laatste gezamenlijke maaltijd (klinkt als... haha) We gaan traditioneel Nepalees eten. Lekker op kussens op de grond, met allerlei kleine hapjes en van metalen borden etend, terwijl we vermaakt worden door muziek en traditionele dans! Prachtig!!
En geweldige afsluiting van deze bijzondere reis, in dit bijzondere land, met deze heerlijke mensen!

Statistieken:
9 km gewandeld
775 meter gedaald
3,5 uur gewandeld
de hele dag warm en heiig/smogig

De volgende dag moeten we 's middags naar het vliegveld vertrekken... Dus de ochtend besteden we met wat in de zon liggen bij het zwembad... Lekker bijkomen, en mijmeren over die heerlijke trekking. De kou is dan al lang vergeten...ik zou meteen weer terug gaan...

Namaste, prachtig Nepal
Tot ziens...

Afscheid-van-Nepal-kusjes

• 30 November 2007 - 11:32

Wilma Bogaarts:

Hey Natasja,

Klinkt allemaal super! Lijkt me een geweldige ervaring. Geniet er nog van. Hier alles ok (saai in vergelijking met jouw verhalen).

Groeten Wilma

• 30 November 2007 - 23:41

Christel:

Hey buddy, fantastische foto's!

• 01 December 2007 - 06:52

Trudy:

hey natasja
    wat een superleuke verhalen en mooie foto's zeg, echt geweldig!
    geloof het meteen dat zoiets veel indruk maakt!!!
    en je gaat alweer bijna vertrekken voor weer een nieuwe ervaring....
    wij blijven maar weer achter in het koude regenachtige nederland, bah...
    jij in ieder geval heel veel plezier weer en horen wel snel weer van je hoe het daar weer is he!!!
    geniet ervan, groetjes trudy xxx

• 01 December 2007 - 10:50

Zien:

Hee Matje, mooi... echt. En op naar het volgende!! Pas goed op elkaar en ben lief voor elkaar. xx

• 01 December 2007 - 11:53

Jan En Mathilde:

Super verhalen, super foto's. We hopen niet dat je met je nieuwe belevenissen niet de volle schijf met herinneringen van de vorige reisen gaat wissen... ook wij hebben een verlangen ooit naar Nepal terug te keren. Echter er zijn zoveel nieuwe doelen.

We zien met belangstelling uit naar je/jullie nieuwe belevenissen. Misschien gaan wij volgend jaar ook naar Nw. Zeeland.

Goede reis, veel plezier en behouden thuiskomst gewenst.

Jan en Til

PS. En bij iedere ontmoeting; Namasté (ik (be)groet het goddelijke in u)