Drijvende markt en Shoppen in Bangkok (vervolg) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Drijvende markt en Shoppen in Bangkok (vervolg) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Drijvende markt en Shoppen in Bangkok (vervolg)

21 Februari 2008 | Thailand, Bangkok

Bangkok, 12 februari 2008

Na een nacht van 2 uurtjes is het om 4 uur snachts op om naar de bekende Floating Market te gaan...van die kleine bootjes met vrouwtjes en vol groenten fruit die hun koopwaar op het water aanbieden...
We wilden het laten schieten, want het is 100 kilometer buiten de stad, en het is heeeel toeristisch.
maar...onze lieve guesthouseeigenaren bevelen het toch aan...als je maar vroeg gaat.
Dus om 5 uur in een taxi naar het grote busstation en vandaar 2 uur met de bus naar Damnoen Saduak.

Daar aangekomen, huren we een bootje voor op het water te varen. Met tweeen worden we eerst over het grote kanaal gevaren om vervolgens een kleinere zijarm op te gaan waar we tegemoet worden gevaren door de eerste bootjes met koopwaar... Het is best leuk om te zien en mee te maken, maar, het is niet authentiek meer... Oke, je ziet wat lokale mensen van de vrouwtjes kopen. Maar voor de rest is het echt vort een toeristen ding. De dames zijn op hen best opgedoft, makeup laag op hun gezichtjes, want hey, er worden hier tuurlijk ontzettend veel foto's gemaakt !! En dan is het verder vooral varen langs veel souveniersbootjes.

We draaien een andere stuk op, hier is het heel rustig, en niet toeristisch, hij vaart ons door een rustig vaartje waar het dagelijkse leven zich afspeelt.
Dan worden we bij en piertje afgezet waar een mooi traditioneel danseresje ons uitnodigt te kijken naar een van hun dansen...
En uitgelegd wordt hier aan dit vaartje de echte traditionele drijvende markt was. Maar door de komst van de toeristen en de bekendheid werd het vaartje te krap en is het verplaatst naar een ander stuk. Om weer wat leven op dit vaartje te krijgen worden de gasten uitgenodigd om naar hun dans te kijken.
We genieten daar met zijn tweetjes en hey, eerlijk is erlijk, het is een betere dans dan de avond er voor !!!

Nou ja, toch en hele leuke ochtend achteraf.
En dan weer een paar uutjes met de bus terug...slapend, wan ik kan mijn ogen onmogelijk openhouden, na weken van gemiddeld 5 uurtjes slaap per nacht en de afgelopen nacht... hahaha

Toch na het opfrissen gaan we verder op pad. Op naar het grote goedkope shoppingmall MBK waar we in het begin eens binnen zijn gelopen. Gezien de koopjes en prijzen hadden we al voorgenomen hier de laatste dag terug te gaan om te shoppen. We nemen alvast een voorproefje... en het is hier zelfs nog goedkopen danop Patpong markt !!
tja...dat wordt een extra koffertje...!!
Hahaha

Bootjes-en-winkel-kusjes
xxx

• 21 Februari 2008 - 18:10

Daisy:

Hai Tasja,

Geniet er nog even van van al het moois daar.
    See you soon!!!

grtsss daisy xxx

• 22 Februari 2008 - 16:41

Zien:

D'r zal oewen baas blij mi zijn, dè gij ut haalt op 5 uurkes slaap per dag. Kende mooi dubbele diensten draaien.. :-)

• 25 Februari 2008 - 09:07

Natasja:

ssssstttt...ik hoop dus dat er geen collega's meelezen...hahaha