Khao Sok National Park... - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Khao Sok National Park... - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Khao Sok National Park...

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

25 Februari 2008 | Thailand, Ban Khao Lak

Khao Sok, 19 en 20 februari 2008

Zoals Christel graag wilde, blijven we dus nu een beetje op 1 plek hangen. Zij kan lekker stranden en relaxen, en ik kan mijn duiken en andere activiteiten doen...

We hangen de dag na de beruchte Cannabis-ervarin nog een beetje na me Tobi, Ilona en Martin. Lekker Chillen.
Tobi is een duitse divemaster ie hier voor de 2e keer ongeveer een half jaar woont en werkt.Ilona werkt als Lerares Duits in Noorwegen, en heeft een jaar time-of en is aan het reizen net als wij, en is nog langer dan ons in Khao Lak blijven hangen. Martin en Ria zijn duikinstructeurs, hebben een paar jaar hun bedrijf in Engeland verkocht en werken nu op verschillende plaatsen op de wereld.
En green eyes Martin is een boom chirurg met een eigen bedrijf in Zweden, maar zijn broer en ouders doen hier aan projectontwikkeling van vakantiewoningen aan Zweden en wonen hier de helft van de tijd. Gezien het winterseizoen is hij voor 2 maanden hier.
Niemand heeft echt haast dus...alhoewel Martin de eerste is die over een week terug naar zweden gaat...en daarna wij (ik wil het niet weten!!!)

savonds bij het gezamenlijk eten meld ik dat ik nu toch echt Khao Sok ga doen. Ik wil die prachtige karstgebergte in !!
Martin en Ria weten een adresje van Treehouses (echte bungalowtjes in de bomen !) en zeggen dat je echt een nacht moet blijven omdag 1 dag niet genoeg is). Net als iedereen heeft green eyes Martin een bike en is ook nog niet in dit park geweest. Hij vraagt of het een idee is om samen te gaan. Lijkt mij prima !! ;)

Smorgens gaan we vroeg op pad, en rijden in 2 uurtjes naar het park. Het is hier echt eweldig prachtig met die kalksteen (dank je wel Zien) bergen !!
We nemen onze bungalowtjes, en ik heb er een met de boomstam dwars door mijn huisje !! Cool !!

We maken die middag een relaxte en niet zo heel bijzonder wandeling door de jungle (stenen traptreden jawel...)
Maar hebben wel veel lol samen.... ;)

Wat drank halen in de supermarkt en een skon verlaten plekske uitzoeken bij de rivier voor goeie gesprekken.
Daarna met andere gasten wat eten en naar een reggeabar. Lekker relaxt !!

De volgend dag gaan we naar het meer, 65 kilometer verder op.
En het is hier echt geweldig !!!
Door een dam is hier een groo stuwmeer ontstaan, waardoor er veel rotsformaties n het water staan, en af en toe een piekje van een boom te zien is. Maar man, hoe die kliffen ineens uit het water rijzen !!! Pffff....indrukwekkend !!
We hebben een longtailbootje voor ons zelf, en genieten van alles wat we zien !!
We worden op het meer een uurtje afgezet bij en restaurantje en hier zijn ook wat bungalowtjes. Man, als we dat hadden geweten !! Dat ziet er geweldig uit.. (alhoewel ik vrees dat het misschien wel een te romatisch plekje geweest zou zijn !! ;))

De vissen die hier gevoerd worden zitten (nou ja...niet te letterlijk) op ons te wachten !!!
Veel... skon om te zien hoe ze op het eten wat we ze geven duiken...
en ik kan me geen betere dag in beter gezelschap voorstellen op dit moment. Heerlijk !!

Na een schitternde dag en lange rit terug, zien we onze maatjes weer !!! We gaan er nog even 1 nemen bij Song's Bar (van Marcels feestje you know...) en dat eentje mondt uit in 4 uur snachts uit de plaatselijk thaise disco rollen... !!! Wat een dagen wat een dagen !! (snappen jullie nou waarom wij geen tijd hebben !!!) ;) ;)

Schitterende-bergen-en-bijzondere-mensen-kusjes

• 25 Februari 2008 - 12:03

Maria:

Tja, wat valt er nog te zeggen, komt ie mee naar Helmond as zondag?? moet ik er een bordje bij zetten?
    Wat denken jullie hiervan mensen in Holland?????

• 25 Februari 2008 - 15:59

Zien:

Zo te zien het tattoe bob op 'm
    ge-oefend... Maar eerlijk is eerlijk, hij ziet er goed uit.... Vur een vent ;-)

• 25 Februari 2008 - 20:50

Carla:

Het blijft leuk om jouw reisverslagen te lezen. Geniet van alle mooie dingen die je tegenkomt vooral van die groene ogen!!!
    Nog heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel plezier,
    groetjes en een dikke knuffel, ook voor Christel.

• 25 Februari 2008 - 23:16

Onno:

Ziet er prachtig uit allemaal!! Geniet nog van de laatste dagen!!

Cheers!

Vanuit een lekker zonnig Sydney!

gr onno

• 26 Februari 2008 - 09:25

Roger Jansen:

Het ziet er allemaal fantastisch uit! Zelfs ZZM. Inpakken en meenemen zou ik zeggen en van gaan genieten.

• 26 Februari 2008 - 10:03

Natasja:

Mensen, jullie laten me lachen om ZZM...maar, ik ben blij dat jullie het ook zien !!! ;) ;)
    xx
    Misschien neem ik em wel mee naar huis ;)

• 28 Februari 2008 - 16:58

Syjana:

He Natasja,

Ik heb net maar even de tijd genomen om jouw berichten te lezen. Ik liep een beetje achter namelijk.

Ik zie wel dat je een super mooie vakantie hebt gehad en ik ben echt wel een beetje jaloers ;-)

Zeg geniet er nog van en ik lees het allemaal nog wel.

Groetjes Syjana

• 28 Februari 2008 - 17:59

Ad De Kroon:

Kom nu maar snel, veilig en alleen weer naar huis, meisjes

• 28 Februari 2008 - 22:09

Maria En Sammy:

Miauw, Natsaja
    Geniet nog van jullie laatste dagen in Bangkok en kom veilig en gezond weer thuis, we hebben de vlaggen al uithangen(ha,ha),miauw ik zal wel een fijn holletje voor je maken dan gaan wij daar samen in,miauw,miauw, kom veilig naar huis en ik miauw je zondag.

pootje van mij en knuffel van Maria