Terug naar Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Terug naar Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Terug naar Kathmandu

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

24 Februari 2010 | Nepal, Kathmandu

zaterdag 26 december 2009

Om 6 uur loopt toch weer mijn alarmpje af. Voor de laatste keer zo vroeg, voor een laatste zonsopkomst met de bergen. Snel even iets makkelijks aantrekken, en naar het dakterras aan het einde van de gang.

Bewolking?! Tja, daar heb ik geen moment aan gedacht... Laaghangende bewolking over heel Pokhara. Niks geen zonsopkomst, niks geen bergen... Dat maakt het afscheid gisteren nog meer bijzonder. Ik zal de bergen niet meer zien...

Na het hotelontbijt - het slechtste van al mijn dagen in Nepal - heb ik nog 3 uurtjes voordat ik weer met de auto naar Kathmandu zal worden gebracht. Ik loop naar een rustig gedeelte van de stad om een mountaneers museumpje te bezoeken. Halverwege realiseer ik me dat ik dat niet haal binnen de tijd en keer ik om met de gedachte aan een pot thee en een heerlijke chocolate brownie. En... wie zie ik daar wandelen?!?! De Suisse Boys!!! Wat een onverwachte verrassing! Ik herken ze bijna niet zonder hun rode en gele bergjassen. Kussen, babbelen en lachen, en snel iets gaan drinken! Jurg stopt meteen een briefje in mijn hand met hun adressen. Wat er ook gebeurt, dat kan alvast niet meer mis gaan!

In een klein half uurtje hebben we veel bij te kletsen. We lachen om hoe we elkaar al een week gemist hebben, en hoe ik er aan twijfelde of ze onze gemaakte afspraak voor de 27e in Kathmandu wel zouden halen (morgenavond alweer!). Ze lachen dat de Zwitsers altijd van de klok zijn en hun afspraken nakomen. Het blijkt dat ze gisterenavond in Pokhara aangekomen zijn, en ook voor mij rondgekeken hebben. Ze lagen op de trekking steeds een halve dag achter ons - zagen ze in het register van de checkpoints - maar dat is al te veel om ons in te kunnen halen. Ik wist tuurlijk helemaal van niets, haha.
Ze slapen nu in het hotel van de Nepalees van de trekking en vertellen dat hij en de Zweed Thorung La Pas niet gehaald hebben. De Nepalees was toch te ziek om de pas over te steken en uiteindelijk zijn ze terug gemoeten.

De tijd is veel te kort, en al snel moet ik gaan. Omdat er morgen weer een staking verwacht wordt - dus geen verkeer - vertrek ik vandaag al; de Suisse Boys zullen morgen met de toeristenbus gaan waarvan verzekerd is dat hij rijdt. Ik bied ze nog een plek in de auto aan, maar dat is te kort tijd. Geen probleem, we zien elkaar morgenavond verzekeren ze.

De rit terug naar Kathmandu is rustig en lekker genieten van al hetgeen we onderweg weer tegenkomen. Mijn chauffeur is een heel vriendelijk en keurig heertje, alleen is zijn Engels wat slecht. Na een late lunchstop rijden we om 18 uur 's avonds Kathmandu binnen. Nog een uurtje door de chaos en het gekrioel in de stad zelf. Niet te beschrijven hoe dat voelt in het donker waar iedereen zonder of met half licht rijdt... ;-)

Ik ben weer terug, terug in Thamel de toeristenwijk, terug in Hotel Manang. Vorige keer onwetend en fris, nu vol ervaringen, herinneringen en... met lome oogjes.

Zwitsers-weerzien-kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal - Annapurna Circuit

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Afscheid...

26 Februari 2010

Bijzondere ontmoetingen

24 Februari 2010

Terug naar Kathmandu

24 Februari 2010

Ineens weer alleen

17 Februari 2010

Trekkingdag 18 Ghandruk - Nayapul
Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 516186

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: