Hoe komde nou op Zanzibar??? - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Hoe komde nou op Zanzibar??? - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Hoe komde nou op Zanzibar???

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

25 September 2011 | Nederland, Helmond

Krijg ik de laatste weken veel gevraagd.
Nou, simpel, met het vliegtuig! :D

Jaren geleden al een prachtig fantasietje ontstaan: safari in Kenia, Kilimanjaro in Tanzania en duiken op Zanzibar. Dat zou toch een mooie reis zijn. Oef, maar wat een prijskaartje! Dus... ooit. Dacht ik toen.

En koukleumend bij de kachel in een van de steenkoude plekjes in de Himalya wist ik al: volgend jaar zeker weer eens een tropisch plekje. Warmte! En weer eens duiken. Als ik dat tenminste niet verleerd ben... ;)
In mei komt Zanzibar in gesprekken bovendrijven. Blijft een beetje nazweven in gedachten. En toen ik eind juli toch maar eens reisplannen moest gaan maken, dacht ik "Tja, waarom niet nu? Dan maar alleen Zanzibar!"

Mijn ticketje geregeld samen met mijn vaste specialist Brigitte. Rechtstreeks naar Zanzibar.
Mailcontact met Melanie en Dim. Een Nederlands koppel dat op Zanzibar woont. Zij runt een guesthouse met 9 bungalowtjes, hij runt een kitesurfschool een stukje verderop.
Aan de oostkust, dichtbij Paje.
Dus is mijn eigen bungalowtje zo geboekt! Mijn eigen plekje Swahili style. Een stenen trap naar beneden, en hup, direct aan het strand. Iedere morgen zonsopkomst boven de Indische Oceaan, zowat vanuit mijn eigen bedje. Jippie!!!

En wat wil het toeval??? Zit er zomaar een oude bekende van me op Zanzibar! Erik van Tilburg. Ben ik half augustus zo goed als rond met mijn boekingen, hoor ik een kennis zeggen dat Erik een week later met zijn vriendin terug naar Afrika gaat. Zanzibar deze keer. Erik en Annemarie pendelen de laatste 4 jaar tussen Afrika en Helmond. Een half jaar hier, een half daar.
Ik spreek Erik aan en snel worden de emailadressen uitgewisseld. Erik en Annemarie gaan in Stonetown, het historisch deel van de hoofdstad Zanzibar aan de westkant, een klein hotelletje managen. Hun kindje - Annemarie is zwanger - zal daar geboren worden.

En zo komt het dat ik volgende week op zondagavond met het vliegtuig vanuit Brussel vertrek, en op maandagmorgen op het vliegveld van Zanzibar door Erik wordt opgehaald! Meteen een lesje openbaar vervoer daar. Lachen!!
Mijn eerste nacht en mijn laatste nacht slaap ik in hun hotelletje, Zenji Hotel. Vandaaruit vertrek ik naar de oostkust, naar mijn bungalowtje van Bellevue. En vandaaruit ga ik lekker het eiland verkennen! Misschien met een weekendtasje 1 of 2 nachtjes in het noorden een bungalowtje om daar de boel te verkennen.
Echt leuk om Erik en Annemarie daar te zien!

Laat dit dan maar mijn eerste Afrika ervaring zijn!! Geen rondreis. Geen safari. Geen Big Five. Zelfs geen Kilimanjaro. Nee... gewoon naar een klein paradijs. Zanzibar!!
Maar afrikaantjes zal ik zeker zien! :D

Afrika-kus

P.S. Inmiddels is vorige week het kindje van Erik en Annemarie gezond op de wereld gekomen.

• 27 September 2011 - 07:33

Marian:

Hoi Natasja,

Lang geleden dat we elkaar in levende lijve gesproken hebben!!! Leuk te lezen dat je weer lekker op reis gaat. Ga er lekker van genieten en maak er iets moois van!!!

We spreken elkaar gauwes weer 'n keer.

Groetjes,
    Marian van den Nieuwenhof.

• 27 September 2011 - 11:37

Annique:

Doe Erik de groeten van me! Keigezellig! Veel plezier!

• 27 September 2011 - 20:39

Maria En Semmy.:

Ja Semmy het is weer zover let op ze gaat haar tas weer pakken en hup jij naar ons mam,maar wij hebben ook mooi weer.
    x mama

• 28 September 2011 - 07:01

Carla:

Hoi Natasja,

Alvast een heeeeeeeeeeeeeele fijne vakantie toegewenst, geniet ervan.
    Ik ga je weer volgen.
    Groetjes aan Erik en zijn vriendin, een dikke knuffel voor hun kindje en uiteraard ook een dikke knuffel voor jou, groetjes Carla.

• 03 Oktober 2011 - 15:13

Christel:

Aaaaargggghhhh, cold shower!! Dat jij dat nog aandurft zeg .... ;)