Safari Blue en... zwemmen met dolfijnen!!! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Safari Blue en... zwemmen met dolfijnen!!! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Safari Blue en... zwemmen met dolfijnen!!!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

25 Oktober 2011 | Tanzania, Dodoma

zondag 23 oktober

Wat een afsluiting van deze geweldige vakantie!!!

Zaterdag nog met een mooie dhow (traditionele boot met groot zeil) de hele dag op zee. Naar 2 mooie snorkelplekken, langs onbewoonde eilandjes varen, lekker relaxen op een rustig strand, en het laatste half uur heerlijk met het zeil omhoog terug naar de kust zeilen... De rust, slechts het geluid van het wapperende zeil, de wind, en de golven...

En zondag, mijn laatste dag hier op het eiland, is een grote bonus! Een onverwacht kadootje!!
Om half 6 in de ochtend in het donker vertrek ik met de chauffeur van het guesthouse naar Kizimkazi aan de zuidwestkust. Om 6 uur als de zon net opkomt word ik overgedragen aan een bootsmannetje. 10 minuten later zit ik in een klein motorbootje. Alleen ik, de bootsman en jonge knul die de captain is. En nog eens 5 minuten later lig ik in de zee tussen een grote school van dolfijnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Me so happy!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

On-ge-loof-lijk!!! Wat een ervaring weer!!!
Daar zwemmen we dan, ik en de captain helemaal alleen met wel 25 bottlenose dolfijnen!! Niemand anders... alleen WIJ!!

De eerste 40 minuten zwemmen wij daar helemaal alleen. Dolfijnen om ons heen, naar de bodem, weer omhoog komend, voor ons uitzwemmend. Soms 20, soms 5. 2 mama's met 2 jongen. 4 dolfijnen die op de bodem spelen, tegen elkaar, in elkaar, wrijvend, dartelen, en als we daar met onze snorkel boven drijven komen ze al dartelend omhoog, met hun snoetjes recht naar ons toe, om 2 meter voor ons aan het oppervlak te komen. En de sonargeluidjes van deze geweldige mooie wezens!
Mijn hart loopt over van geluk!!!

Na deze tijd zijn er ineens nog 2 of 3 bootjes bij gekomen en liggen er een stuk of 6 andere mensen in het water. Wij terug in het bootje, en een stukje verderop hebben we weer een groepje dolfijnen voor onszelf. Dat is toch niet te geloven!!!

Een unieke ervaring met het zwemmen met de kleine hector dolfijnen in Nieuw Zeeland gehad (hè Chrisje!!!). Nu een unieke ervaring hier in de kust van Zanzibar met de grote grijze bottlenose dolfijnen. Beide uniek, beide bijzonder, beide ongeëvenaard, en beide niet met elkaar vergelijken!!!! Wat is het leven toch mooooooooooooiiiiii!!!!!

Dikke-dikke-Me-So-Happy-Kusjes

(De uitgebreide versies volgen later.)

• 20 Maart 2013 - 19:23

Yil:

Hoi,

Kwam bij jouw verslag via google. Wij gaan in april naar Zanzibar weet jij nog bij welke bureau of touroperator je de dolfijnen trip hebt geboekt?

Grt. Yil

• 27 Mei 2013 - 18:26

Peter:

hoi Natasja,

Ik kwam op jou profiel terecht na dat ik op waarbenjij.nu op zoek was naar reisverhalen over Zanzibar.
    Leuke verhalen! Veel leuke info. Maar toen ik dit las over de dofijnen moest ik toch even vragen: HOE EN WAAR?!
    Waar heb je moet dofijnen gezwommen? en hoe heb je dat geregeld?
    Ik ga binnenkort (juni/juli) naar Zanzibar en Ik ben benieuwd of ik dit ook nog kan doen zou super vet zijn :D

Zou je me er iets meer over kunnen vertellen/mailen??

Vriendelijke groet,
    Peter Jan vander Meulen

• 11 Februari 2014 - 22:51

Dineke:

Ook ik wil me ook zo happy voelen .
    Ik wil volgend jaar naar Zanzibar met kerst.
    Kan iemand mij vertellen .
    Waar ik dit kan boeken of hoe is dit het beste kan regelen .
    Dit jaar gaan we voor de 4 de keer naar Thailand,
    Maar mijn zonen willen al zo lang een keer met dolfijnen zwemmen .
    Dus kwam ik hier terecht.
    Wie o wie kan mij helpen tx alvast .
    En voor wie nog gaat veel plezier .
    Grtjs dineke