Safari Blue en... zwemmen met dolfijnen!!! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Safari Blue en... zwemmen met dolfijnen!!! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Safari Blue en... zwemmen met dolfijnen!!!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

25 Oktober 2011 | Tanzania, Dodoma

zondag 23 oktober

Wat een afsluiting van deze geweldige vakantie!!!

Zaterdag nog met een mooie dhow (traditionele boot met groot zeil) de hele dag op zee. Naar 2 mooie snorkelplekken, langs onbewoonde eilandjes varen, lekker relaxen op een rustig strand, en het laatste half uur heerlijk met het zeil omhoog terug naar de kust zeilen... De rust, slechts het geluid van het wapperende zeil, de wind, en de golven...

En zondag, mijn laatste dag hier op het eiland, is een grote bonus! Een onverwacht kadootje!!
Om half 6 in de ochtend in het donker vertrek ik met de chauffeur van het guesthouse naar Kizimkazi aan de zuidwestkust. Om 6 uur als de zon net opkomt word ik overgedragen aan een bootsmannetje. 10 minuten later zit ik in een klein motorbootje. Alleen ik, de bootsman en jonge knul die de captain is. En nog eens 5 minuten later lig ik in de zee tussen een grote school van dolfijnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Me so happy!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

On-ge-loof-lijk!!! Wat een ervaring weer!!!
Daar zwemmen we dan, ik en de captain helemaal alleen met wel 25 bottlenose dolfijnen!! Niemand anders... alleen WIJ!!

De eerste 40 minuten zwemmen wij daar helemaal alleen. Dolfijnen om ons heen, naar de bodem, weer omhoog komend, voor ons uitzwemmend. Soms 20, soms 5. 2 mama's met 2 jongen. 4 dolfijnen die op de bodem spelen, tegen elkaar, in elkaar, wrijvend, dartelen, en als we daar met onze snorkel boven drijven komen ze al dartelend omhoog, met hun snoetjes recht naar ons toe, om 2 meter voor ons aan het oppervlak te komen. En de sonargeluidjes van deze geweldige mooie wezens!
Mijn hart loopt over van geluk!!!

Na deze tijd zijn er ineens nog 2 of 3 bootjes bij gekomen en liggen er een stuk of 6 andere mensen in het water. Wij terug in het bootje, en een stukje verderop hebben we weer een groepje dolfijnen voor onszelf. Dat is toch niet te geloven!!!

Een unieke ervaring met het zwemmen met de kleine hector dolfijnen in Nieuw Zeeland gehad (hè Chrisje!!!). Nu een unieke ervaring hier in de kust van Zanzibar met de grote grijze bottlenose dolfijnen. Beide uniek, beide bijzonder, beide ongeëvenaard, en beide niet met elkaar vergelijken!!!! Wat is het leven toch mooooooooooooiiiiii!!!!!

Dikke-dikke-Me-So-Happy-Kusjes

(De uitgebreide versies volgen later.)



  • 20 Maart 2013 - 19:23

    Yil:

    Hoi,

    Kwam bij jouw verslag via google. Wij gaan in april naar Zanzibar weet jij nog bij welke bureau of touroperator je de dolfijnen trip hebt geboekt?

    Grt. Yil

  • 27 Mei 2013 - 18:26

    Peter:

    hoi Natasja,

    Ik kwam op jou profiel terecht na dat ik op waarbenjij.nu op zoek was naar reisverhalen over Zanzibar.
    Leuke verhalen! Veel leuke info. Maar toen ik dit las over de dofijnen moest ik toch even vragen: HOE EN WAAR?!
    Waar heb je moet dofijnen gezwommen? en hoe heb je dat geregeld?
    Ik ga binnenkort (juni/juli) naar Zanzibar en Ik ben benieuwd of ik dit ook nog kan doen zou super vet zijn :D

    Zou je me er iets meer over kunnen vertellen/mailen??

    Vriendelijke groet,
    Peter Jan vander Meulen

  • 11 Februari 2014 - 22:51

    Dineke:

    Ook ik wil me ook zo happy voelen .
    Ik wil volgend jaar naar Zanzibar met kerst.
    Kan iemand mij vertellen .
    Waar ik dit kan boeken of hoe is dit het beste kan regelen .
    Dit jaar gaan we voor de 4 de keer naar Thailand,
    Maar mijn zonen willen al zo lang een keer met dolfijnen zwemmen .
    Dus kwam ik hier terecht.
    Wie o wie kan mij helpen tx alvast .
    En voor wie nog gaat veel plezier .
    Grtjs dineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Zanzibar

Recente Reisverslagen:

10 November 2011

En tot slot...

09 November 2011

En dan kwam de zon op...

08 November 2011

Zzzzzzzanzibaaaaaaaaaaaaarrr !!!

08 November 2011

Kilimanjaro... en de wondere wereld

08 November 2011

In de vroege ochtend...
Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 517867

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: