Een nieuwe baan, een nieuwe reis... Japan!! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Een nieuwe baan, een nieuwe reis... Japan!! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Een nieuwe baan, een nieuwe reis... Japan!!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

19 Juni 2012 | Nederland, Helmond


Lieve mensen,

Komende maandag is het zover... vertrek ik naar Japan! Totaal onverwacht krijg ik de kans voor dit nieuwe avontuur! Daar komt weer een droom van een bijzondere reis mee uit. Hoe dat zo komt?!

Ik heb een nieuwe baan! Per 1 september stap ik over naar het bestuurssecretariaat en ga ik wethouders De Leeuw en Van den Heuvel ondersteunen.
Die kans komt ineens voorbij, en ik heb em gegrepen.
Het verzoek eerst al mijn verlof op te nemen voordat ik in mijn nieuwe baan start, wordt gehonoreerd!
Ik ga naar Japan!! (stuiter stuiter stuiter!)

Ik ga niet zomaar naar Japan… ik ga met een doel. Het doel om de 88 Tempeltocht van Shikoku te lopen! Een pelgrimstocht langs 88 boeddhistische tempels op het eiland Shikoku. Het doel om 1400 kilometer te lopen…
En daar heb ik ruim 2 maanden voor!

En zo komt het dat ik nu in 3 weken tijd als een idioot alles aan het regelen ben!
Afronding en afscheid van mijn huidige baan en collega’s.
Het zorgen voor mijn katje, huis en tuin. Het inschakelen van buren en vrienden.
En niet het minst belangrijk: het boeken van mijn ticket en het organiseren van mijn reis. De praktische kant. Want veel tijd om me uitgebreid in te lezen heb ik nog niet. Maar wat ik moet weten, weet ik. De rest volgt…

Dus het is goochelen met de beperkte tijd die ik heb.
En dat maakt dat het allemaal een beetje onwerkelijk voelt.
Te druk zelfs om mijn verhalen hier op te schrijven...
Inmiddels al aan het aftellen, nog maar 6 daagjes...

Jullie nieuwsgierigheid naar de tocht, naar de reden, naar hoe dat gaat en nog veel meer, hoop ik snel te kunnen bevredigen… nog even geduld. (gemeen hè...)
Wordt vervolgd...

Japanse-kusjes


19 juni 2012 21:50 | Door: Annette Dahmen
1400 kilometer lopen!!!! Ik krijg al blaren als ik er aan denk!!! Maar zoals gezegd kijk ik over je schouder mee en ga meegenieten van je avontuurlijke reis! Ik wens je een hele goede en fijne reis toe, dat je daarna vol goede moed aan je nieuwe baan kan gaan beginnen!! Wij wensen je alle geluk toe!!

19 juni 2012 21:58 | Door: Piet en Riet
Lieve Natasja,
Nog een paar dagen en dan op pad, we gaan weer met je mee reizen!
Goede laatste dagen voordat je gaat.
Liefs

20 juni 2012 05:58 | Door: tante astrid
Hee Natasja,
2012 wordt dan echt jouw jaar van de ommekeer! ik wens je veel succes en uitdaging met Japan en je nieuwe baan maar ben er van overtuigd dat je je hart volgt (bijgestaan door die grijze massa in je hoofdje) en dan komt alles goed (ook volgens Boeddha...). Dikke dikke zoenen, ik hoop je nog ff te kunnen kussen voordat je gaat maar anders weet je: in mijn hart loop ik met je mee. xxxxx

20 juni 2012 07:43 | Door: Marian
Hoi Natasja,
Ik wens jou alle plezier in jouw nieuwe functie en zeker een hele goeie reis toe!! Ik ga jouw spannende verhalen zeker weer volgen. Maak er een mooie reis van en geniet van al het moois wat op jouw pad komt!!!
Groetjes en tot over een tijdje weer.
Marian van den Nieuwenhof.

20 juni 2012 08:31 | Door: Wilma de Vries
Hoi Natasja, wat geweldig dat je nu naar Japan gaat. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ga me zeker in deze pelgrimstocht verdiepen. Ik hoop nog veel mooie verhalen van jou te krijgen.
Alvast voor nu een hele goeie reis.
Groetjes Wilma (wandelmaatje van Maria)

20 juni 2012 08:54 | Door: Roger Jansen
Ohayo gozaimasu,
Wat een uitdagingen. Een nieuwe baan en 1400 km lopen. Proficiat en succes gewenst. Kijk uit naar je leuke reisverslagen.
Groetjes, Roger

20 juni 2012 09:04 | Door: Erna
Een nieuwe baan, wat een leuk nieuwtje!
Super dat je nu twee maanden lang afstand kunt nemen van je oude. Na zoveel tijd (20? jaar) wel nodig, denk ik. En letterlijk dus, door middel van een 1400 km lange pelgrimstocht. Ik realiseer me dat dit onze enkele reisafstand is komende zomer richting Kroatie.....maar dan wel per auto!
Ik zal aan je denken als ik daar lekker aan het strand lig ;)
Heel veel succes - ook met de voorbereidingen - en vergeet vooral de blaarpleisters niet in te pakken.
Dikke X

20 juni 2012 09:28 | Door: Lodewijk den Breejen
Proficiat met je nieuwe baan en veel wandelplezier!

20 juni 2012 14:53 | Door: Jolande van Meer
Hallo Natasja
Hartelijk Gefeliciteerd met je nieuwe baan, een mooie uitdaging, geniet ervan. Maar geniet eerst en vooral van je mooie reis (waarschijnlijk ben je al bij Giel Hagelaar ter informatie geweest).
Veel geluk.
Groetjes en tot ziens, Jolande van Meer

21 juni 2012 12:11 | Door: Nicolaas
Wow, mooi avontuur! Fijn reis, zal verslag met interesse lezen. En voor bij terugkomst heel veel succes in nieuwe baan!~
Hartelijke groet, Nicolaas

24 juni 2012 15:05 | Door: Maria en Semmy.
lieve Natasja, ik loop in gedachte met je mee dan ben je niet zo alleen (ha, ha) Maak er een mooie wandelreis van, kijk goed uit (moeders hé) en ik zie uit naar je reisverhalen.
dikke kus en knuffel van Semmy xxx

25 juni 2012 08:52 | Door: Christel
Als je rugzak wat zwaar aanvoelt, ik ben er stiekem ingekropen. Sssttttt! Aangezien ik me toch op de een of andere arrogante manier je enige echte reismaatje voel, vind ik dus ook dat ik eigenlijk mee moet. Vandaar. :)
Lieffie, heel veel plezier met je nieuwe maar vooral bijzondere avontuur. Doe Boeddha de groeten van me.
xxxxx Christel
PS: ons Guusje zit in je make-up tasje.

27 juni 2012 08:26 | Door: fransien en paul
Dat gaat zeker goed komen.
Veel geluk en plezier!

  • 19 Juni 2012 - 21:50

    Annette Dahmen:

    1400 kilometer lopen!!!! Ik krijg al blaren als ik er aan denk!!! Maar zoals gezegd kijk ik over je schouder mee en ga meegenieten van je avontuurlijke reis! Ik wens je een hele goede en fijne reis toe, dat je daarna vol goede moed aan je nieuwe baan kan gaan beginnen!! Wij wensen je alle geluk toe!!

  • 19 Juni 2012 - 21:58

    Piet En Riet:

    Lieve Natasja,

    Nog een paar dagen en dan op pad, we gaan weer met je mee reizen!
    Goede laatste dagen voordat je gaat.
    Liefs

  • 20 Juni 2012 - 05:58

    Tante Astrid:

    Hee Natasja,
    2012 wordt dan echt jouw jaar van de ommekeer! ik wens je veel succes en uitdaging met Japan en je nieuwe baan maar ben er van overtuigd dat je je hart volgt (bijgestaan door die grijze massa in je hoofdje) en dan komt alles goed (ook volgens Boedda...). Dikke dikke zoenen, ik hoop je nog ff te kunnen kussen voordat je gaat maar anders weet je: in mijn hart loop ik met je mee. xxxxx

  • 20 Juni 2012 - 07:43

    Marian:

    Hoi Natasja,

    Ik wens jou alle plezier in jouw nieuwe functie en zeker een hele goeie reis toe!! Ik ga jouw spannende verhalen zeker weer volgen. Maak er een mooie reis van en geniet van al het moois wat op jouw pad komt!!!

    Groetjes en tot over een tijdje weer.

    Marian van den Nieuwenhof.

  • 20 Juni 2012 - 08:31

    Wilma De Vries :

    Hoi Natasja, wat geweldig dat je nu naar Japan gaat. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ga me zeker in deze pelgrimstocht verdiepen. Ik hoop nog veel mooie verhalen van jou te krijgen.
    Alvast voor nu een hele goeie reis.
    Groetjes Wilma (wandelmaatje van Maria)

  • 20 Juni 2012 - 08:54

    Roger Jansen:

    Ohayo gozaimasu,

    Wat een uitdagingen. Een nieuwe baan en 1400 km lopen. Proficiat en succes gewenst. Kijk uit naar je leuke reisverslagen.

    Groetjes,

    Roger


  • 20 Juni 2012 - 09:04

    Erna:

    Een nieuwe baan, wat een leuk nieuwtje!
    Super dat je nu twee maanden lang afstand kunt nemen van je oude. Na zoveel tijd (20? jaar) wel nodig, denk ik. En letterlijk dus, door middel van een 1400 km lange pelgrimstocht. Ik realiseer me dat dit onze enkele reisafstand is komende zomer richting Kroatie.....maar dan wel per auto!
    Ik zal aan je denken als ik daar lekker aan het strand lig ;)
    Heel veel succes - ook met de voorbereidingen - en vergeet vooral de blaarpleisters niet in te pakken.
    Dikke X



  • 20 Juni 2012 - 09:28

    Lodewijk Den Breejen:

    Proficiat met je nieuwe baan en veel wandelplezier!

  • 20 Juni 2012 - 14:53

    Jolande Van Meer:

    Hallo Natasja

    Hartelijk Gefeliciteerd met je nieuwe baan, een mooie uitdaging, geniet ervan.
    Maar geniet eerst en vooral van je mooie reis (waarschijnlijk ben je al bij Giel Hagelaar ter informatie geweest).
    Veel geluk.

    Groetjes en tot ziens
    Jolande van Meer

  • 21 Juni 2012 - 12:11

    Nicolaas:

    Wow, mooi avontuur! Fijn reis, zal verslag met interesse lezen. En voor bij terugkomst heel veel succes in nieuwe baan!~

    Hartelijke groet,

    Nicolaas

  • 24 Juni 2012 - 15:05

    Maria En Semmy.:

    lieve Natasja, ik loop in gedachte met je mee dan ben je niet zo alleen ( ha,ha)
    maak er een mooie wandelreis van ,kijk goed uit (moeders hé) en ik zie uit naar je reisverhalen.
    dikke kus en knuffel van Semmy
    xxx

  • 25 Juni 2012 - 08:52

    Christel:

    Als je rugzak wat zwaar aanvoelt, ik ben er stiekem ingekropen. Sssttttt! Aangezien ik me toch op de een of andere arrogante manier je enige echte reismaatje voel, vind ik dus ook dat ik eigenlijk mee moet. Vandaar. :)

    Lieffie, heel veel plezier met je nieuwe maar vooral bijzondere avontuur. Doe Boeddha de groeten van me.

    xxxxx Christel

    PS: ons Guusje zit in je make-up tasje.

  • 27 Juni 2012 - 08:26

    Fransien En Paul:

    Dat gaat zeker goed komen.
    Veel geluk en plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Helmond

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 710
Totaal aantal bezoekers 517857

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: