Gokyo Meren en Everest Base Camp - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Gokyo Meren en Everest Base Camp - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Gokyo Meren en Everest Base Camp

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

25 November 2014 | Nederland, Helmond



Op mijn vierde trekking in de Himalaya keer ik terug naar het gebied van de Mount Everest. Het gebied waar ik in 2007 mijn eerste trekking liep in 12 dagen. Nog nooit in de bergen geweest zag ik toen Mount Everest. Een magisch moment!
Alhoewel in hetzelfde gebied, zal mijn trekking heel anders zijn, en loop ik slechts 2 dagen dezelfde route als in 2007.

Mijn trekking start in het plaatsje Jiri op 1950 meter. Na een week kom ik langs het kleine bergvliegveldje Lukla op 2800 meter. De tocht vervolgt naar de Gokyo meren op 5000 meter. Daar hebben we ook zicht op de gigantische Ngozumpa Gletsjer. Een zware afdaling, oversteek en stijging naar de berg Kala Patar. Met 5550 meter het hoogste punt van de trekking en hét uitkijkpunt op Mount Everest (8850 meter). De tocht gaat verder naar Everest Base Camp op 5300 meter. Een magische plek waar de ultieme dromen van bergklimmers uitkomen, in duigen vallen, of fataal aflopen. Daarna dalen we af naar Lukla om van hieruit terug naar Kathmandu te vliegen.

Op deze vierde trekking ga ik weer alleen. Zonder vrienden en bekenden, zonder reisgroep en reisleider. Alleen, met een sherpa en een drager. Een bewust gekozen uitdaging. Goed voorbereid en in de tussenliggende jaren veel bijgeleerd over de bergen.
Mezelf opnieuw iets bewijzen? Misschien.
Maar vooral, terug genieten… de puurheid van de bergen, de zuiverheid van de lucht, de nietigheid van de mens.

Het zal pittig zijn, het zal zwaar zijn, maar het zal ook machtig zijn!
Het gaat weer beginnen… ontdekken!
Ik ben er weer klaar voor!


Bijna-zover-kusjes
Natasja



  • 25 November 2014 - 23:27

    Lodewijk:

    Succes! Hopelijk gaat alles nu naar wens!

  • 26 November 2014 - 08:12

    Wendy:

    Lieverd, te gek! Het is eindelijk zo ver

  • 26 November 2014 - 08:43

    Inge:

    VET! Enjoy It! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 517425

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: