Help jij mee? Zo kun je dat doen! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Help jij mee? Zo kun je dat doen! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Help jij mee? Zo kun je dat doen!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

19 April 2015 | Nederland, Nederland

In mijn vorige bericht heb ik een oproep gedaan voor een actie voor een weeshuisje in Kathmandu. Heb je dat nog niet gelezen? Dan kun je het beste daar even mee beginnen en dan vervolgen met dit bericht.

Wil je meehelpen? Dan kun je dat op de volgende wijze doen.

* Actie 1 Een financiële bijdrage
Op mijn vragen destijds bleek dat ze het meest geholpen zijn met donaties. Op deze wijze kunnen zij het geld besteden aan zaken die op dat moment het meest noodzakelijk zijn. Het bleek bijvoorbeeld dat ze al een jaar achterliepen met de betaling van het schoolgeld.

1. Wil je helpen?
Dan kan je dat het liefst doen met een financiële donatie. Hoe klein ook, alles is welkom! Kun je een paar euro missen, of wellicht een briefje van 5? Dan zou dat al geweldig zijn. Vele kleintjes maken misschien een mooi totaalbedrag.

2. Hoe kun je dat doen?
Wil je iets storten, laat dan een reactie achter. Sta je in de mailinglist van deze blog, dan heb ik je mailadres en neem ik met jou contact op. Sta je niet in de mailinglist, laat dan je mailadres bij je reactie achter (ik zal de reactie daarna meteen verwijderen zodat het niet meer zichtbaar is).
Na een bericht krijg je mijn bankrekeningnummer en kun je je donatie overmaken. Ik verzamel de donaties en zal het totaalbedrag bij mijn bezoek namens jullie geven.

3. Reageer uiterlijk 29 april!
Mijn reis naar Tibet start en eindigt in Kathmandu. Op 30 april is onze vlucht. Dan worden de mogelijkheden om mijn mail te checken klein. Als je uiterlijk 29 april reageert, dan ontvang je van mij nog bericht. Je donatie kan je dan tot 10 mei nog overmaken.

4. Wanneer kan ik de donatie geven? Op 13 mei ben ik terug in Kathmandu en kan ik het totaalbedrag van alle donaties berekenen. Op 14 mei bezoek ik het weeshuis en kan ik het totaalbedrag namens ons allen aan ze geven.

* Actie 2 Spulletjes inzamelen
Alle kinderen vinden het fijn om cadeautjes te krijgen. Ook de Nepalese.
Destijds waren de kinderen van het weeshuis blij met de kleurboeken en kleurstiften. De kamertjes waren opgeruimd en primitief, bijna kil. De muren waren blauw geschilderd, maar kaal. Onder de stapelbedjes waren houten bakken geschoven met daarin hun persoonlijke spulletjes. Wat ze hebben, kon ik niet zien.
Het zou leuk zijn om de kinderen te kunnen verrassen met wat spulletjes. En typisch Nederlandse dingetjes mogen daarbij niet ontbreken natuurlijk!

Van de vliegmaatschappij mogen we ieder 30 kilo bagage meenemen. Veel te veel natuurlijk voor een rondreis. Daarom kunnen zowel Wendy als ik ongeveer 10 kilo ieder aan (tweedehands) spulletjes uit Nederland meenemen. Hoe krijgen we die tassen vol?

We denken gericht aan het volgende:
◾vrolijke posters voor aan de muren (typische Nederlandse afbeeldingen?)
◾leuke schoolspulletjes
◾voetbalshirtjes van Nederlandse/Europese voetbalclubs (waar je kind wellicht uitgegroeid is?)
◾voetbalschoenen (geen idee van de schoenmaat)
◾springtouwen en stoere speelgoedautootjes (zogenaamde hotwheels?)
◾technisch speelgoed zoals Knex
◾enkele barbiepoppen en kleine knuffelbeesten
◾zelfgemaakte tekeningen?
◾los daarvan hebben we al zelf kleine leuke dingetjes verzameld

Belangrijk is daarbij te weten:
◾het gaat om 4 meisjes en 4 jongens in de leeftijd van 8 tot 12 jaar
◾geen boeken of andere zware spullen, die drukken snel op het gewicht
◾geen grote volumes, dan blijft er te weinig ruimte over in de tassen

1. Hoe kun je dat doen?
Heb je leuke spullen die je wilt missen, laat dan een reactie achter. Sta je in de mailinglist van deze blog, dan heb ik je mailadres en neem ik met jou contact op. Sta je niet in de mailinglist, laat dan je mailadres bij je reactie achter (ik zal de reactie daarna meteen verwijderen zodat het niet meer zichtbaar is). Heb je mijn mailadres of mijn nummer, dan kun je me rechtstreeks een mail of een app/sms sturen.
Dan maken we afspraken wanneer de spullen afgegeven kunnen worden.

3. Reageer uiterlijk 23 april! Dan kunnen we nog afspraken maken. Dit weekend worden de spullen namelijk ingepakt.

Hopelijk kunnen we Endu Didi en 8 kinderen opnieuw heel blij maken! Laten we samen een klein verschil in hun bestaan maken. Doe je mee?

Dank!
Natasja

• 23 April 2015 - 19:39

Ans Meulendijks:

Laat je bankrekening maar weten.