Beijing - Pingyao - Reisverslag uit Peking, China van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Beijing - Pingyao - Reisverslag uit Peking, China van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Beijing - Pingyao

16 Oktober 2007 | China, Peking

Ni Hao!!
Allereerst nog een stukje Beijing...van 13 oktober...

We hebben op de Grote Muur gestaan!!!! Super te gek was dat!!! Wat een geluksvogels zijn wij toch... maar ook een beetje pech. Want net de dag dat we de muur bezochten, was het kei en kei mistig! De muur zelf konden we gelukkig goed zien, en omdat we er rond 8 uur 's morgens waren, was er zowat niemand. We hadden het gevoel er alleen te zijn. Het was geweldig!! We konden lopen totdat het gerestaureerde gedeelte ophield en de muur verder onbegaanbaar werd. Helaas kwam de mist sterker opzetten en begon het te regenen...toen zagen we niets meer...! Wel ontzettend jammer. Want vooral ook de bergen waar de Grote Muur in en op ligt moeten geweldig mooi zijn. Dat uitzicht moeten we missen. Toch ook wel weer bijzonder. Tijdens het schuilen in een wachttoren moet je toch denken dat ook de soldaten vroeger zo gezeten hebben, met regen, mist en kou terwijl ze zicht hielden op de mogelijke komst van de barbaren... Toen de regen over was, snel naar een volgend stuk lopen, en de mist trok een beetje weg. Op dat stuk waren ineens ook weer veel Chinezen...dus lekker druk. Maar...al met al was een geweldige belevenis!!

Op de terugweg even snel met de bus langs de bouwput die het Olympisch Dorp moet worden. Hier wordt ontzettend hard gewerkt. Het is grappig te weten dat het spektakel hier volgend jaar losbarst (nog maar 294 dagen...op het Tian'anmenplein telt de klok de dagen af). Het "vogelnest" stadion wordt gaaafff! Ziet er te gek uit!

's Middags naar het Zomerpaleis! Daar verbleven de keizers en hun hof als de stad in de zomer te heet was. Hier heeft keizerin Orchidee ook veel invloed gehad en veel geld is de schatkist uitgevloeid voor haar bizarre uitspattingen zoals een marmeren boot die niet kon varen. Haar invloed is voelbaar...
Hier was het weer ontzettend druk ! En we hadden helaas wat weinig tijd over en hebben een hoop gemist. En ook hier kun je je weer een hele dag verliezen...
Maar we moesten 's avonds naar een voorstelling.
Het is haasten om op tijd voor de Peking Opera te zijn. Een show met traditionele kostuums en de geschminkte gezichten. Erg grappig.

En om 10 uur 's avonds...eindelijk voor onze vermoeide benen - van de trappen van de Grote Muur - een overheerlijke massage!! Mmmmmmmmmmmmmmmm dat was heerlijk!! Van kop tot teen, och, wat een genot...Mieke had voor ons (4 dames) 4 jongemannen geregeld. Hahaha, ze konden geen engels, maar dat was ook niet nodig, die heerlijk handen hebben lekker hun werk gedaan!! 2 uur lang!! Een zaligheid...!

Lekker ontspannen het bed in...
Bijzonder-Beijing-kusjes

• 19 Oktober 2007 - 14:58

Ans:

prachtige verhalen, jullie en wij genieten hiervan.
    groetjes

• 19 Oktober 2007 - 15:41

Zien:

Hee poppetjes, echt heel gaaf om dit allemaal samen met jullie mee te maken. Ze zeggen dat Chinezen nogal nauw kijken... merken jullie daar nog iets van?? ;) Nou op naar het volgende avontuur. xx

• 21 Oktober 2007 - 12:42

Anne-Lène:

Ooit hoop ik ook nog eens op de chinese muur te lopen!! Het lijkt me een geweldige ervaring, maar dan liever met droog en open weer. Jammer!