Mount Everest!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Mount Everest!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Mount Everest!!!!!!!!!!!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

14 November 2007 | Nepal, Kathmandu

Ik heb vandaag de Mount Everest gezien!!!!
Whooooooooooooowwwwwwwwwwwwww
Het was te gek!! Super en machtig!

Ohhhh jongens, ik kan het gevoel dat ik vandaag gevoeld heb niet beschrijven....!!!!
Wat een machtige bergen, witte toppen, en daar dan de Mount Everest (8850 m) tussen al die andere hoge toppen!!
Helder blauwe lucht, en daar loop ik dan tussen op 3960 meter!!
Ohhhhhhhhhhhhhh, ik heb zo'n geluksgevoel en adrealine door mijn lijf gieren!!
Wat zijn wij dan klein en nietig als mensen.

De machtige, machtige bergen....

De trekking is helemaal super!!
Ik heb eigenlijk zoveel te vertellen...maar weinig tijd.

Vanuit Kathamandu zijn we naar Lukla gevlogen! In een propellervliegtuigje waar zo'n 18 mensen in kunnen. Je keek zo in de cockpit. Maar het was geweldig, en helemaal niet eng. We hadden dan ook nauwelijks turbelentie... En uitzicht.... wowwww! We vlogen smorgens vroeg en rond 8 uur komt de zon op, en langzaam kleuren de bergen wit. Heel veel witte toppen!!

We lopen iedere dag. Gisteren van Phakding tot Namche Bazar hebben we wel 1200 meter in totaal gestegen, en zo'n 12 kilometer gelopen. En daar zitten dan tuurlijk ook dalinkjes is.
We volgen het dal van de Dudh Koshi - de melkrivier - een wild stromende rivier. En de bergen doemen overal op. We lopen eeuwenouden paden, door bijzondere dorpjes, met ontzettend veel schitterende mensen! En onze sherpa's zijn geweldig! Ze zorgen echt voor alles!!

Maar...het is wel koud hier!!!
Als we 's ochtends opstaan is het heel open weer, helemaal helder. Maar rond de 5 a 6 graden. Brrrrr.... Rond 8 uur gaan we lopen. Met onze eigen rukzakjes op van een kleine 5 kilo (regenspul, camera's, handschoenen, ehbo spul, en veel water).
De toppen in de omgeving komen langzaam in de zon, en vanaf een uur of 9 kunnen de jassen uit, en later de broeken afgeritst worden. En dan is het prachtig zonnig weer, met een temperatuur van rond de 20 graden. In de loop van de ochtend ontstaan boven de hoge pieken wolken, de zon verdampt hier de sneeuw die er op ligt. Rond 3 of 4 uur smiddag komen we bij onze lodges aan, en dan is het inmiddels koud. In de loop van de middag koelt het aanzienlijk af. Als het om 6 uur savonds donker is, dan gaan we snel naar de thee en eetkamer van de lodge, lekker warm rond de houtkachels. Want...dan is het winter....!!
En geen verwarming op de kamers, enkel glas, niet al te hete douches, tenminste niet iedere dag...maar dan krijg je bij het uitbuiken van je avondeten ineens heerlijk hete kruiken overhandigd...en die leg je in je bedje met ontzettend dikke dekens...en dan kruipen we rond half 10 's avonds in onze bedjes, en lig ik met mijn ninja pak (thermisch zwart ondergoed) in die dikke pak dekens verstopt...en dan is het heerlijk dromen na zo'n heerlijke dag in de buitenlucht, en die hoge ijle luchten... En aan 's morgens vroeg opstaan in de kou...daar denk ik dan maar niet aan...

Iedere dag is een wondertje. Het is zo ontzettend prachtig!! We stijgen geleidelijk aan. En we doen op ons gemak. Lekker genieten van het uitzicht en de omgeving...en lekker veel foto's maken. De groep is kei leuk!! We hebben vooral achterin veel lol samen.
We hebben de hele dag het liedje van het boeddhisme in ons hoofd...ik heb zojuist de cd gekocht. Het is heel bekend...en zo heerlijk rustgevend!

We zien ook al wat helikopters, en ik kan haast niet wachten tot dat we er in zitten!! Zal wel spannend zijn, maar wat een uitzicht zullen we zien!!

Verder gaat de trekking me erg goed af. Er zijn er een aantal die 's morgens spierpijn hebben of stijfjes zijn. Gelukkig mag ik niet klagen en nergens last van.
Soms is het een tocht die heerlijk goed te doen is... en dan komt er een pittige uitdagende beklimming... Ook steken we vaak we rivier over over stalen hangbruggen. En die ene meter breedte, deel je dan ook nog met Jaks (grote bergkoeien zeg maar, en dragers (en die dragen echt veel...!) Lekker spannend, en dan kijk je ook nog door die bruggen heen, en veer je lekker op en neer. En toch niet eng...!!!
(Mam, ik denk dat dat je grootste handicap hier zou zijn. Ik vrees dat je daar niet altijd overheen zou durven...)

Ik heb mijn wandelstokken ingewijd. Bijna iedereen loopt er hier mee. Ik heb er 10 stappen mee naar beneden gegaan op een steile helling, en toen heb ik ze tot hilariteit van de anderen weer opgeborgen. Ik vind het maar rotdingen. Bewaar liever mijn evenwicht met mijn handen in mijn zakken (af en toe ;)). Van hoogteziekte gelukkig niemand geen symptomen. Maar je merkt op deze hoogte wel al dat stijgen wat langzamer moet, om je ademhaling op peil te houden!!

Jongens (en meisjes) ik geniet, geniet en nog eens geniet. Het is een heel sportieve en lichamelijk uitdaging!! En na zo'n dag als vandaag.... Ohhh....


Ik heb me nu weer blauwe vingers getypt...niet van het vele tikken, maar van de koud! Het is hier nu weer tegen vijven en een kleine 5 graden. Ik ga snel kijken of mijn douche vandaag wel heet is, en dan snel weer naar de kachels!!

Heel veel bergknuffels en kusjes
van deze kleine berggeit
Amazing-Mount-Everest-kusjes

P.S. Zien en Neuske...waor bende gullie?!!

Mam, ik eet hier veel!! 3 keer per dag warm, en dan ook nog mijn crackertjes af en toe... Fruit is er op deze hoogte zowat niet. Al het transport gaat via de paden en dragers... Maar je kunt trots op mijn eetgedrag zijn ;)

En de rest... So long!!

  • 14 November 2007 - 11:05

    Astrid:

    hoi natasja,
    dikke zoenen
    astrid

  • 14 November 2007 - 11:12

    Piet En Riet:

    Dag Natasja,

    Geweldige ervaringen.
    Pas op voor al te gevaarlijke bokkesprongen!

    groeten en geniet nog veel

  • 14 November 2007 - 12:20

    Robert:

    Super dat je het zo gaaf vind!Maar je moet ook maar eens een keer met ons mee op feestvakantie,hihi.1December ga ik naar Fabulous in Den Bosch en verder ga ik voort naar de bascule best gezellig voort.Ik mis je wel,dansmaatje.x

  • 14 November 2007 - 15:15

    Mcpius:

    geniet zolang je kan, leven is toch al zo kort, wij vermaken ons hier ook wel, maar ja baas boven baas, wij werken hier en nog steeds geen vakantie
    wel uitkijken voor huwelijksaanzoeken!!!

  • 14 November 2007 - 17:21

    Christel:

    Gaaaaaaaaaaaafffff! Ik ben er bijna bij! :D

    xx

  • 14 November 2007 - 17:23

    Paul & Fransien:

    Hoi Natasja,

    Eindelijk echt kennisgemaakt met de bergen. Heerlijk, hè?
    We lezen al een tijdje met je mee, maar moesten nu van onze Chris eens een keer een berichtje plaatsen (wat ik nu natuurlijk aan het typen ben in opdracht Tas ;-) want dat doen ze dan toch niet zelf).

    Geniet nog even want voor je het weet sta je weer op ons platteland. Dan wordt het tijd om onze dochter mee te nemen.

    Groetjes,
    Paul & Fransien

  • 14 November 2007 - 17:24

    Fransien:

    En uitkijken voor berre mi spleetauge! :D

  • 14 November 2007 - 17:34

    Ad De Kroon:

    Hoe zul je bij ons op kantoor ooit weer kunnen wennen? Maar ook dat gaat je lukken. Ik ga uitgebreid met je de reis van drie maanden, die mijn vrouw en ik in 2009/2010 gaan maken, doorspreken. Je verhalen stralen een superenthousiasme uit. Echt geweldig.
    Ad.

  • 14 November 2007 - 17:39

    Zien:

    Hee matje, ja sorry sorry... ik ben de letste tijd zo verrekkus muuuug. Mar dè mag gin excuus zin mun matje nie te skreevuh. Ut klinkt in ieders geval geweldig wa gu allemoal mee makt. Matje, geniet van al het moois en tot gauw. Zo en nou ga ik eens ff unnu lekkere wèrrummu doesch nemen... ;-) Dikke kus.

  • 14 November 2007 - 18:50

    Linsey :

    Hallo Natasja,

    Zoals ik zei lees ik ook jouw verhalen! Het zijn erg leuke verhalen om te lezen. Wat kun jij goed schrijven zeg. Journalistiek zal ook nog een beroep voor je kunnen zijn!

    Zo te lezen heb je het er ook echt goed naar je zin! (Gelukkig maar want je reist niet voor niets zo ver weg)..

    Op de gemeente gaat ook alles goed. Ik vind het tot nu toe een leuke stageplek!

    Veel plezier en succes nog verder!

    Liefs,
    Linsey Beijers

  • 14 November 2007 - 20:04

    Marieka:

    Super gaaf jouw berichten!
    Ga zo door en geniet er van!

    Bedankt voor het kaartje van jou en Maria voor onze zwangerschap! Alles gaat super, totaal geen klachten.

    Groetjes van Marieka en Martin

  • 15 November 2007 - 06:32

    Daisy:

    Hey Tasja, fijn om te horen dat je het zo gaaf vind. Geniet ervan !!!! En jawel.....1 dec ga ik ook naar Den Bosch. Lekker feestuh ! Zullen aan je denken. groetjes daiske xxx

  • 15 November 2007 - 08:26

    Anke:

    He Meis,

    Leuk dat ook dit weer bevalt! Had ook niet anders verwacht hoor. :) Och en af en toe licht in je hoofd van de hoogte is ook wel eens goed...
    Nou, fijn nog een aantal maandjes doorgenieten en ik blijf je volgen...

    Kus

  • 15 November 2007 - 10:52

    Marcella:

    Zo te lezen is het daar fantastisch! geniet ervan!

    Groeten Marcella

  • 15 November 2007 - 11:30

    Syjana:

    Hè Natas,

    Het klinkt echt fantastisch. Ik lees met je mee en kan zo ook een beetje mee genieten. Nu weet ik ook hoe het was voor de andere toen wij in China waren en hun zo met ons mee lazen. Nog heel veel plezier!!

    Groetjes uit St.Hubert

  • 15 November 2007 - 13:59

    Zien:

    Oja... Neuske en ik waren vorig weekend in Zilst wa wezen drinken en wa denktu... De volgende dag (in v'hoven, dè wel) 4 man overhoop geskotuh... hoop mar dè dè niks mi meen bezoekske te maken het gehad...

  • 16 November 2007 - 07:22

    Christel:

    Visum voor Thailand aangevraagd! :D

  • 16 November 2007 - 22:49

    Maria En Sammy:

    Dag geweldige meid van me,de tranen staan in mijn ogen,ik voel helemaal met je mee,ik zie je zo staan tussen al die bergen wat een machtig gezicht moet dat zijn.en inderdaad zoals je het beschrijft over de bruggen denk ik dat de scherpas een hele klus aan mij gehad zouden hebben om mij daar over heen te dragen (ha,ha), maar je weet toch nog wel wat de Belgen hebben zien vliegen daar in China? zou zo ook kunnen in Nepal.Jullie hebben het koud daar maar hier is het ook min 1 of 2 graden,maar ik heb Sammy lekker als kruik aan mijn voeten liggen.
    Heb afgelopen zondag Wim gesproken in het speelhuis en je krijgt de groeten van hem,was verbaasd dat we al weer terug waren uit China en jij alweer op weg was naar Nepal.Zo snel gaat hier de tijd.
    Ik lees ook dat je 3 keer warm eet, gelukkig want je moet hard werken ( echt weer de bezorgde moeder,ha,ha)
    Wat eet je daar zoal, ook bananen pancake smorgens en noedelsoep? Heb vandaag ook knoflooknaan gegeten, wel niet zo lekker als in India.
    Wij hebben het samen goed naar onze zin, Sammy zit als ik thuis kom van het werk al op de vensterbank te wachten op mij en als ik de deur opendoe dan zit hij al klaar, leuk he?
    Volgens een paar verzorgster geef ik Sammy te weinig eten s avonds, maar hij krijgt toch een half zakje eten?hij ziet er goed uit helemaal nog niet uitgehongerd.Vplgens Sammy moet ik nu ophouden met masillen want hij blijft nu over het toetsenbord lopen.
    Geniet nog van je dagen in de bergen en ik zie uit naar je foto s.
    Hele dikke kus en knuffel van Sammy

    PS. Ad de Kroon, dat je nog zo lang kunt wachten na al deze verhalen, ik zou zeggen pak je rugzak en vertrek.

  • 16 November 2007 - 22:55

    Maria:

    Even een kort berichtje, wil je zondagavond 25 november vrijhouden je hoort nog wel waarom als je weer thuis bent.
    XXXX

  • 17 November 2007 - 10:20

    Frans En Greet:

    Hoi Natasja
    Wat een belevenis voor jou,wil wel met je ruilen !!! liefs van je oom en tante smak smak .


  • 17 November 2007 - 15:09

    Zien:

    Hee matje, wor bende?? Highlight back home.... Sinterklaas is in town.. YEAHH. Vanavond kunnen de schoenen dus weer onder de kachel (nou ja verwarming maar het gaat om t idee). Veel plezier nog de laatste week in Nepal. XX

  • 19 November 2007 - 09:40

    Marian Vd Nieuwenhof:

    He Natasja,

    Wat leuk om jouw reis zo te volgen. Zo te zien en te lezen heb je het kei erg naar je zin!!! En ikke hier maar werken!! haha! Nee, geniet maar lekker, want voor je het weet zit je hier ook weer achter jouw bureau. Denk daar voorlopig nog maar niet aan, maar reis er maar goed op los. Hier gaat het toch wel door. Ikzelf ben al weer naar een paar voorstellingen in het Speelhuis geweest. Ja, daar zie ik jou voorlopig niet. Afgelopen week ben ik naar Lebbis geweest en deze week heb ik weer kaartjes voor De Vliegende Panters. En die week daarop naar de Ashton Brothers. Ga er een fijne reis van maken als Christel gearriveerd is. Jullie redden het saampjes wel. Doe ze de groeten van mij en tot horens maar weer.

    Groeten vanuit een regenachtig Helmond.

    Marian van den Nieuwenhof.
    xxx

  • 19 November 2007 - 13:37

    Neuske:

    hee meidje, goed te lezen dat 't je goed gaat.
    Sorry for the delay . Ben te druk met m'n miss/miss not buukske haha x

  • 20 November 2007 - 22:04

    Jan En Mathilde:

    Hoi Natasja,

    Wat een mooie reisverhalen. Het doet ons toch terugdenken aan onze trekking rond de Annapurna in 2005. Ook over oude paden en door dorpjes. Zo te horen heb je prachtige uitzichten en begn je verzot te raken op de bergen. Wij zijn allang aangestoken door het virus. We zijn benieuwd naar je foto's en je verhalen.

    Liefs Jan en Mathilde

  • 22 November 2007 - 21:46

    Maria:

    He, daar , waar ben jij nu????????
    Gaat alles naar wens???
    Tot zaterdag 10.25 schiphol

  • 22 November 2007 - 21:48

    Maria:

    Dag Natasja,

    Wat wil je zaterdag eten als je weer thuis bent? weer samen met Roland en Chantal en the kids en Astrid?
    patatten?
    sms even ivm boodschappen.

  • 22 November 2007 - 22:25

    Christel:

    Hey buddy! :D Duurt niet lang meer voordat je me komt ophalen! Geniet nog effe van Kathmandu en CU next week!
    xx

  • 23 November 2007 - 09:50

    Neuske:

    He Skon..tussenstopje Helmond komt 'r weer aan. En Smam staat alweer te koken voor oe... hedde gij 't toch goed
    (babi pangwang?) x

  • 24 November 2007 - 12:28

    Christel:

    Welcome home! Voor even dan ... Snel effe bellen wanneer we elkaar gaan zien. Wat dingetjes afspreken. En ik heb weer een kadootje voor je gekocht! ;)
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 518667

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: