New Zealand!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu New Zealand!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

New Zealand!!!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

07 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

We zijn er, we zijn er!!!

Eindelijk...
Het was spannend om na een lange vlucht, en de laatste uurtjes over zee dan eindelijk Nieuw Zeeland aan te vliegen...

Na luttele vlieguurtjes en kilometers:
Amsterdam - London 1 uur 371 km
London - Bangkok 10 uur 9.558 km
Bangkok - Sydney 7 uur 7.530 km
Sydney - Auckland 3 uur 2.165 km
Totaal 19.624 km

Vanaf het westen komen we aanvliegen, en de schuimkoppen op zee zijn te zien.
En... dan zijn we er!!!
Even een douanecheck en kijken of we geen 'zandkorrels' onder onze schoenen hebben. :D
En dan snel de huurauto bij Jucy ophalen. Een zilverkleurige Nissan, automaat, en alles aan de andere kant, want het verkeer rijdt hier links.
Christel vindt het niet erg om de aftrap te doen en gaat eerst rijden. Lachen!! Ze rijdt meteen geweldig, en we hebben meteen een rotonde, die je dus aan de andere kant langs gaat. Even goed opletten... maar dan lukt het wel. De ruitenwissers staan in het begin vaker aan dan de knipperlichten... Deze zitten nl. ook omgekeerd! Het is zo komisch!

We treffen meteen een supermarkt. En aangezien Nieuw Zeeland niet goedkoop zal worden, en buiten de deur eten er niet te vaak bij zal zijn, slaan we al lekker drinken, brood en fruit in. Zo raar aan de andere kant van de wereld een uur na landing in de supermarkt te staan... en ook zo normaal, want het lijkt veel op bij ons.

We rijden naar het noorden, eerst de grote stad Auckland uit. Rustig aan beginnen. Via de snelweg moeten we er in een half uur uit zijn. Dat blijkt 2 uur te worden! File, file file!! 3 baans wegen, alles vast. Hmmm... Christel kan zo wel goed wennen, haha.

Eenmaal uit de stad komen we in rustiger gebied. Schitterend groen. Dat zou ons moeten waarschuwen... want ondanks dat het lekker warm is, begint het ook te regenen... Te regenen?! We hadden morgen een rustdag gepland aan het strand! Ojee, als dat maar goed komt...

We genieten van de weg, het rijden, en het mooie uitzicht door groene heuvels. Even een frisse neus op een rots aan zee. Die heftig is... het waait flink.
Uiteindelijk - na even zoeken - en wat langer doorrijden als verwacht, overnachten we in Orewa, in een kei leuk klein en knus backpackers hostel, spartaans maar heel netjes.
Slapen!!! Om half 9 valt het doek, en slapen we de klok rond...

Helllloooo-New-Zealand-kusjes

"You always regret the things you didn't do"

9 december 2007 09:05 | Door: Maria
Komt dat even goed uit dat je linkshandig bent (ha,ha).
9 december 2007 21:34 | Door: Jan en Mathilde
Hello Girls,
links rijden., mijn (onze) ervaring na 3 weken in Schotland links rijden was; waarom rijden we in Nederland niet links veel logischer...En probeer na zoveel weken maar weer eens een versnellingspookauto, je raakt volledig in de war.
Leuke verhalen we leven met jullie mee.
Groeten, Jan en Mathilde
L.S. Ik heb mijn Internationale rijbewijs er op nageslagen en kan hierop geen aanwijzing vinden.

• 09 December 2007 - 09:05

Maria:

Komt dat even goed uit dat je linkshandig bent (ha,ha).

• 09 December 2007 - 21:34

Jan En Mathilde:

Hello Girls,

links rijden., mijn (onze) ervaring na 3 weken in Schotland links rijden was; waarom rijden we in Nedeland niet links veel logischer...En probeer na zoveel weken maar weer eens een versnellingspookauto, je raakt volledig in de war.

Leuke verhalen we leven met jullie mee.

Groeten,

Jan en Mathilde