Kiwiland! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Kiwiland! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Kiwiland!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

13 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na de (bijna) autovrije dag van gisteren maken we vandaag weer wat kilometers. Op weg naar de Bay of Plenty... naar het plaatsje Whakatane aan de zee en een nieuwe poging voor een dolfijnentoer...

Het weer is vandaag redelijk. Wat bewolkt in het begin, maar later met veel zon! Gisteren zijn we zowaar allebei een beetje verbrand van dat kleine beetje zon hier... Maarja, bewolking zee en een windje doen ook wat he. Of is het de dunne ozonlaag??

Het is een heerlijke autotoer naar het zuiden. Christel heeft vandaag een rijvrije dag. Ik zit achter het stuur... and loving it! Het rijdt hier zo relaxed... (nu het niet regent :D)

We genieten even van het uitzicht over de Bay of Plenty vanaf Minden Lookout, een hoog uitkijkpunt.
En rijden iets na het middaguur Kiwiland binnen... Kiwiland? Daar waren we toch al?? Nee, het gebied waar de kiwi's (it's the fruite that makes it jucy) in Nieuw Zeeland verbouwd worden... hier in de Plentybay.

Omdat we toch een drinkstop gepland hebben, besluiten we eens gek te doen en naar een kiwiplantage te gaan. Tenslotte is dit typisch Nieuw Zeelands. En we bezoeken er niet zo maar eentje... nee, eentje waar we in een kiwiwagentje mogen zitten!! :D :D
Ha, het is lachen!!!
Hopelijk beledigen we niemand, maar dit is een beetje een toertje voor oudere degelijke mensen...(oeps :D).
We stappen in een van de 3 kiwiwagentjes en worden een half uurtje door de kiwiplantage gereden...
Het ziet er niet uit... maar daardoor des te leuker...! En in plaats van alleen oudere mensen, zitten er 6 "jonge meiden" in!! Onszelf meegerekend tuurlijk!! hahaha.

Maar, eerlijk is eerlijk... Het is best boeiend om er een beetje uitleg over te krijgen en onder de takken van de kiwibomen te staan met die jonge kiwivruchten erin!! We hebben dan toch een beetje educatie vandaag opgedaan! :D
Verder is het een hele slimme boer... want hij heeft een heel commercieel centrum hier neergezet, met toertjes dus, een grote kiwisouvenirwinkel en cafe....
En, we hebben er een leuk boekje gekocht met alle filmlocaties van Lord of the Rings in Nieuw Zeeland. Dat kunnen we mooi gebruiken.
We hebben thuis in Helmond al de Rings-trilogie gepland voor een regenachtige dag!

Op weg naar Whakatane maken we nog een kleine stop op een uitgestrekt strand. Niet te geloven misschien... maar uitgestrekt strand en zee zover je kunt kijken. En daarop lopen en zitten wij... en nog een verdwaalde hondenkop... Wat bijzonder!!
Lekker even genieten in het zonnetje. Gelukkige zielen op een eenzaam en uitgestrekt prachtig strand. En dan denken we aan jullie in Nederland, die allemaal aan het werk zijn... Hopelijk hebben jullie in deze donkere feestmaand ook wat zonnestraaltjes...

Aangekomen in Whakatane hebben we weer een schitterend klein hostel gevonden!
We maken daarna een kleine wandeling van rivier naar zee. En eten heerlijke fish en chips aan het water!! Daarna boeken we een toertje voor morgen. Gaat het dan toch eindelijk gebeuren...?! Morgen hopelijk zwemmen met dolfijnen in de zee. Om half 9 op de boot...

Vandaag hebben ze 600 dolfijnen gezien (zal wel gokwerk zijn nemen we aan...:D) Andere dagen wel 1000. Maar ook een keer 0... Er is een 96% slagingskans dat we met ze zwemmen!!
Och, laten we deze keer geluk hebben...

We krijgen wel een wetsuite aan, want de zee is ijzig kou!! Het water ziet er nu mooi uit, maar warm is het beslist niet. Nou ja... als we met onze snorkels in het water springen tussen de dolfijnen zullen we niet aan de kou denken vermoed ik!!

Hoop jullie morgen veel spannende verhalen te kunnen vertellen!!!

Love-from-Kiwiland-kusjes

"It is morally wrong to allow suckers to keep their money" - Mr. Murphy

• 13 December 2007 - 09:44

Greet En Frans:

Natasja en Cristel
    wij wensen jullie een gweldige vacantie,
    maar pas heel goed op als jullie gaan zwemmen,wantdaar zitten niet alleen dolfijnen maar ook zeer gevaarlijke haaien
    groetjes xxx

• 13 December 2007 - 13:35

Neuske:

goh Skon, ben toch benieuwd watter in unne kiwisouvenirwinkel allemal te koop is... Moet ik munne koelkast vast uitruimen?
    Veel plezier nog meske. Voorzichtig morgen as ge tussen zo'n 900 hitsige flippers zwemt
    x

• 13 December 2007 - 16:05

Zien:

Dien hondekop op ut strand waar dè zonne lillikke mens of echt gewoon unne hondekop... Enne nog wa... Zo jong bende gullie meer hè.. ;-)

• 13 December 2007 - 17:28

Onno:

Klinkt allemaal erg mooi! Ben jaloers! Hoef zelf nog maar een week of 8 te wachten en mag dan ook op pad! Veel plezier tussen de dolfijnen.

Groeten Onno

• 13 December 2007 - 18:28

Randy En Sas:

hoi hoi eindelijk is gelukt om jullie te vinden. Wa ik nie allemaal in getoetst heb.Daiske was gister bij ons en heeft me het adres gegeven, vandaar deze late reactie. Wat kan ik nou zeggen over wat je allemaal gezien hebt? Geweldig ik heb nog niet alles gelezen, maar wel een aantal fotos bekeken. Maar jouw kennende natasja komen er nog veel en veel meer ha ha. Ik hoorde van daisy dat er iets fout was gegaan met je galblaas? Ik hoop dat alles goed gekomen is en dat jullie nog lekker kunnen genieten van de reis. Wij zitten met de kerst te vernikkelen met john en brigitte in t Hunzendal in Drente ook mooi.
    Tja verschil moet er zijn ha ha. Veel plezier nog. Groetjes van ons allen.

• 13 December 2007 - 23:42

Maria:

Hoi natasja,
    Eindelijk kun je nu genieten van mooi weer, hier vriest het al een paar graden ,maar ik heb geen koude voeten snachts met het wolbaaltje aan mijn voeten.
    Ik heb het razend druk de afgelopen week dat ik helaas nog niet alles heb kunnen lezen maar het weekend ga ik er eens goed voor zitten, alleen heb ik snel naar de fotos gezocht,maar ik kan niets vinden. zal wel aan mij liggen ,het is al erg laat en ik mag morgen de hele dag werken( weet jij nog wat dat is?) en savonds een avondje van het werk.dus geniet van je trip en tot horens en dikke knuffels uit Helmond.
    XXXXXXXXXX

• 14 December 2007 - 04:43

Natasja:

Ha Tante Greetje en Ome Fransje!
    Hoeft niet bang te zijn voor de gevaarlijke haaien. We hebben het even gecheckt...en er zouden waar wij zwemmen alleen vriendelijke haaien zitten (zoals hamerhaai etc.)
    Lief dat jullie ons zo volgen !
    Lieve kusjes

• 18 December 2007 - 22:33

Maria:

Zal alvast een reis boeken met de bejaarden van Keiserinnendael naar kiwiland.