Tussenstop in Pitsanulok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Tussenstop in Pitsanulok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Tussenstop in Pitsanulok

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

29 Januari 2008 | Thailand, Bangkok


Pitsanulok, 26 en 27 januari 2008


Een lange reisdag met de public bus en weer heerlijk genieten van het onderweg zijn. Met ons boemelbusje vol met zwartharige koppies weg van de grote wegen, en heerlijk door heuvelachtig landschap over kleinere weggetjes langs kleine stadjes...

Wij vinden de mensen boeiend, zij vinden ons grappig...
Verder allebei op ons busbankje allebei in ons eigen gedachtewereldje !!

Tegen 5 uur zijn we in Pitsanulok, een leuke stad die verder niet heel veel bezienswaardigheden heeft, en voor ons de springplank is naar Sukhothai morgen.
We lopen tegen zonsondergang wat rond op zoek naar een leuke plekje om te eten, en komen weer over zo;n heerlijke avondmarkt. De Thai eten veelal buiten de deur, of gaan het halen hier op de avondmarkten, zo lijkt het. Het is een drukte van jewelste met eettentjes, die de heerlijkste gerechtjes klaarmaken (weet je ook mam !?) die we helaas niet durven te proberen met het oog op onze maag en darmen...maar wie weet, het ziet er hier schoner en beter verzorgd uit dan waar dan ook waar ik op markten in andere landen ben geweest...

Slapen is er daarna voor mij helaas niet zo bij.
Een grote roodzwarte kakkerlak op de kamer bij het plafond ! (5, 6 centimeter...) terwijl het een heel schoon hostel is. Ik ken ze heel goed van indonesie o.a. en heb er geen schrik van...maar heb ze wel liever uit de kamer voordat ze snachts in mijn bed zitten...
Dus, op kakkerlakkenjacht. Proberen het met een grote envelop in het afvalemmertje met zakje te wippen...Lukt bijna, hahaha, maar dan begint ie meteen - en dat kunnen ze ! - heel hard te rennen !! Tuurlijk tot hilariteit lachjes en gilletjes van ons !! :D :D Hij schiet achter de kast, en ik heb die nacht het licht aangelaten want wilde wel zien wat ie ging doen...
En jawel na een uurtje hoor ik hem ergens op de grond, rennen, tegen de muur weer naar het plafond, en dan half vliegend, tegen mijn klamboe !!! Zie je wel, als ik dat ding niet had gehad had ie zowat op mijn gezicht gezeten !! :D

Maar...het lukt me wel om hem in de badkamer te dirigeren, deur dicht, mat voor de kier...en proberen te slapen...!!! hahaha.

Bus-en-kakkerlakjacht-kusjes
xx

  • 29 Januari 2008 - 12:23

    Mir:

    roze eieren? Van roze kippen?

  • 29 Januari 2008 - 17:20

    Zien:

    Gadver.... oh echt, ik zou geen moment rust hebben met zo'n draak van een beest. Bah.

  • 30 Januari 2008 - 13:27

    Natasja:

    Hahaha, skon eikes he...en het is nog geen eens pasen !!
    Draak van een beest, die roze kippen...?!?! ;)

  • 02 Februari 2008 - 16:03

    Christel:

    Waarom heb je ze niet verteld dat je midden in de nacht hurkt boven op een stoel zat met de TL-verlichting aan?
    Gij nie slape?? Ikke nie! Mar nie van die kakkerlak ...

  • 02 Februari 2008 - 16:52

    Natasja:

    Ge moet nie alles vertellen... ;)

    Ziede gullie wel, ik lul veul, maar vertel nie alles :D

  • 06 Februari 2008 - 16:40

    Maria:

    eeeeeeeeeeeeeeeeeHHHH, JAKKES, wat een geluk voor je en de hotelgasten dat ik er niet bij was had je helemaal niet meer geslapen, heb je de hele reis nog niet over ongedierte horen klagen dacht nog zo dat valt mee maar nee er moest er toch even eentje voorbij komen wandelen.
    Heerlijk die eettentjes, heb je gerechtjes gegeten? in China kon het ook als je maar ziet dat ze het bereiden goed heet.
    Kakkerlak ze.
    XXXXXXXXXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 518522

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: