Duiken met Diveversity - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Duiken met Diveversity - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Duiken met Diveversity

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

03 September 2007 | Nederland, Helmond

3 augustus is het zover… Christel en ik gaan duiken met Diveversity in de Kempervennen…en op zoek naar Big Mama!!

In Nieuw Zeeland en Thailand willen we gaan duiken. Christel moet haar duikbrevet nog halen, en ik heb de mijne in Indonesië gehaald maar al anderhalf jaar niet meer gedoken. Diveversity blijkt een superkeuze! Chris gaat voor haar brevet in 3 dagen, en ik ga mee voor een ‘scuba review’ om op te frissen! Mijn ene dag worden er uiteindelijk 3 … Twas er te gezellig!!

Vrijdag’s maken we kennis met de mensen van Diveversity, waaronder Petra en Mike, Roy en Onno. Onno is ‘onze’ instructeur. We krijgen materiaal aangemeten en liggen even later in het zwembad!
Ik vind het weer een heerlijk gevoel! Christel is even onwennig met het ademen onder water, maar heeft het snel onder de knie. Jammer dat we onder water niet kunnen praten en lachen; aan de andere kant verzinnen we snel genoeg foefjes om duidelijk te maken wanneer we melig zijn! Christel doet zelfs een buikdanspoging ;-)

Als Chris later theorie krijgt zit ik effe lekker bij de crew in het zonnetje met 25 graden aan de waterplas! (life’s a bitch…)
Binnen 10 minuten wordt gevraagd of me wel eens verteld is dat ik druk ben… Oeps! Het blijkt een compliment te zijn (thanks!) en ik moet ook maar duikinstructeur worden…(thanks again!) Maar eerst maar eens dat troebel water in!


Ik hoop dan nog steeds Big Mama te zien! Wie Big Mama is…? Een meerval van 2 meter!!

Christel gaat eerst duiken, maar krijgt haar ene oor niet goed geklaard (ploppen). Dit moet om naar diepte te kunnen gaan. Ze blijft een tijdje proberen. De duik kan ze helaas niet maken. Natuurlijk wat teleurgesteld, maar morgen weer opnieuw proberen!

Dan is het mijn beurt. Door het troebel water is ons zicht een kleine 3 meter. Whow! Da’s heel wat anders dan het heerlijke heldere water van Indonesië… Hoe het voelt? Vergelijkbaar met dichte mist! Alles doemt zich ineens voor je op. En er ligt van alles in dat water! Dat heeft niemand me verteld!! Ik heb een onbestemd gevoel van binnen…en probeer rustig te blijven. Voel me helemaal niet op mijn gemak. Big Mama zien?! Echt niet…ik hoop haar zelfs helemaal niet te zien!! :(

Ik doe alles om maar bij Onno in de buurt te blijven. Die wil ik beslist niet kwijt raken!!
Vervolgens maak ik door een fout nog 2 hele mooie salto’s :D en schiet mijn zwemvlies los. We komen even aan het oppervlak. “Onno, ik schijt in mijn boks in dat water en ik wil Big Mama niet zien!!” Hahaha.
Dus mag ik onder water Onno’s arm vasthouden…en voel me veiliger…!!
Nou, de eerste duik overleefd…en Big Mama niet gezien! (wat een geluk...) Het duiken morgen hoeft voor mij eigenlijk niet meer, maar ik moet me er overheen zetten, want ik wil – en heb beloofd – morgen met Christel duiken. Brrr…

Zaterdag en zondag opnieuw in het zwembad, theorie voor Christel (en haar examen gehaald!) en dan ’s middags duiken. Christel kan nog steeds haar oren niet klaren. Kei balen :(
Van alles geprobeerd, maar het ene oor wil niet. Het lukt haar naar het platform op 3 meter te gaan en een klein rondje te doen; en de volgende dag na veel forceren ook nog op het platform op 5 meter. Vervolgens slaat ze Onno een bloedlip… maar dat mag ze zelf uitleggen.

Ik duik dan nog een keer met Onno (arm in arm) en met Roy (hand in hand) Bedankt jongens!! ;-) En verrek…het troebel water went! Ik zie nu pas eigenlijk wat er in dat water ligt (o.a. een bootje met erop ‘Roy is gek’…mooie naam voor een boot).

En jawel…Bij de derde duik heb ik Big Mama gezien!!! And Big She Is!! :D (gelukkig schuilt ze in een bootje, en blijf ik veilig half achter Roy…)

Al met al een enerverend weekend met wisselende gevoelens. Flink actief, veel lol samen en met de mensen van de duikschool…maar ook teleurstelling omdat Christel zonder haar duikbrevet weggaat. Iets waar we van te voren niet bij hebben stilgestaan. Maar haar techniek en theorie heeft ze. En als haar oortje meewerkt en ze er weer klaar voor is, dan kan ze zo voor haar 4 duiken voor het brevet gaan. En Roy, Onno en ik zijn er dan bij!!

Big-Mama-kusjes

P.S. Petra en Mike, heel erg bedankt voor het aanbod! Het zaadje zit er nog steeds. Eerst maar eens op reis, en wie weet daarna ;-)

  • 04 September 2007 - 18:41

    Christel:

    Mooi stukje buddy! Als ik het lees, weet ik weer hoe leuk we het hadden ... :( Weet het nog steeds niet ...

  • 04 September 2007 - 19:17

    Ineke:

    Skon geskrivve matje. Ik daacht nog wa heppikkur nauw wir mi te makuh mar ut ging um un ander big mama... thank god. ;)

  • 06 September 2007 - 21:07

    Maria:

    zoals gewoonlijk weer een mooi verhaaltje ,ik ga ze opslaan en maar er een boek van dan gaan we volgend jaar weer een mooie reis maken .
    Christel : misschien lukt het nu wel ,ik zal voor je duimen .

  • 10 September 2007 - 17:28

    Greet En Frans:

    Hoi Natasja en Christel,
    We gaan jullie helemaal volgen op jullie vakantie reizen ,maak er iets moois van .
    groetjes van tante Greet en ome Frans

  • 11 September 2007 - 15:20

    Christel:

    Ik ben er uit! We gaan binnenkort nog een keertje buurten bij Diveversity om te vragen waar ik in Thailand het beste mijn buitenduiken kan maken! Is dat een goed idee? Misschien bij die vriend van Roy op Koh Samui? Ik heb tenslotte mijn PADI-theorie en zwembadoefeningen wèl!

    Ik heb geen zin meer om hier nog buitenduiken te maken. Te koud en te weinig zicht. Ik wil ook wel eens in een aquarium zwemmen. Misschien dat ik dan niet in paniek raak ... :(

    Zo doen dan maar? Even een afspraakje maken dan, hè?

    Zie je morgen! xx

  • 11 September 2007 - 15:24

    Trudy:

    he natasja
    mooie site!
    ben heel benieuwd straks naar al je reiservaringen....zal regelmatig hier eens op kijken!
    suc6 met alle voorbereidingen en we zien elkaar nog wel voor dat je helmond gaat verlaten!!!!
    xxx trudy

  • 12 September 2007 - 18:04

    Daisy:

    Hey Tasja,

    Nice site!!!!
    Verwacht heel wat verhalen van je, jou kennende zullen het er heel wat worden..hahahaha. Eerst da fistje van jou nog......wordt wir dolle gezellige zatte boel, zoals altijd!!
    Oh ja, we houden jou ok wel de hoogte van al die happy dayzz avonturen.

    Daiske xxx

  • 13 September 2007 - 21:51

    Lodewijk:

    Hoi Natasja,
    Veel succes en avontuur toegewenst, ik ga jullie zeker digitaal volgen maar eerst nog twee flitsende commissievergaderingen!!!!!!!!!!!!

  • 14 September 2007 - 16:20

    Astrid:

    Hoi Natasja,
    mooie site
    mis je nu al een beetje.... Hoe is semmie? Dikke zoenen van tante astrid

  • 15 September 2007 - 20:49

    Ineke:

    Hee skon nichtje, realiseer me steeds vaker dat je echt gaat vertrekken voor een langere periode. Tot je vertrekt zullen wij elkaar nog vaak zien maar daarna zal ik toch het echt zonder je moeten doen de komende maanden. Pas goed op jezelf en op elkaar. Ik zal je missen. XX, Zien

  • 17 September 2007 - 11:21

    Blauwe Neus:

    Tasja, ik neem 'z Ien wel voor me rekening

  • 20 September 2007 - 07:17

    Christel:

    Moet dè fisje op de 29e er niet op?? :D

  • 21 September 2007 - 06:24

    Skon Nichtje:

    Zien en Blauwe Neus...
    Tja, wa moet ik daorop naw zegge... :-D
    Zurg goed vur mekaore. En vat er af en toe - nie teveul - op meen. (veul besse wainig sju hè !!)

    luvy
    xx

  • 22 September 2007 - 14:15

    Erika:

    Een kei skon verhaaltje nu al dus de rest zal ook wel kei leuk zin om te volgen. Ik heb je site al aan de favorieten toegevoegd. En regelmatig laten weten (vooral aan jullie mam) hoe het is, want ik weet hoe het is om een dochter 5 maanden niet te zien. X

  • 24 September 2007 - 21:39

    Maria:

    Hoi Natasja ,ben er maar zeker van dat de journalisten as zaterdag met film en foto camera klaar staan om alles vast te leggen voor deze site ,kunnen ze nog nagenieten .
    liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 517823

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: