Aankomst Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Aankomst Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Aankomst Kathmandu

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

10 November 2007 | Nepal, Kathmandu

Namaste!!

Hier even een kort berichtje uit Kathmandu. Nu al weer 2,5 dag hier.

De vluchten hiernaar toe waren prima. De landing in Nepal was wel gaaf! Kathmandu ligt in een vallei, maar om er te komen moesten we eerst al over een aantal bergen vliegen. De wolken hier waren prachtig! Het vliegtuig wiebelde wel een beetje op de diverse luchtstromen hier over die bergen, en dan ineens de landing op het vliegveld!

En dan sta je ineens in Nepal!! Te Gek!!
Kort na landing wordt het al donker, ook hier weer zo rond 6 uur.

De eerste indruk van Nepal is dat het heel erg op India lijkt (vorig jaar geweest). Kathmandu heeft dezelfde stijl als de steden in India. De mensen ogen hetzelfde, alhoewel hier denk ik iets meer diversiteit van soorten is. Het is ook overheersend hindoeistisch en boeddhistisch. De mensen zijn dan ook in deze stijl gekleed. Het is druk, chaotisch en smerig in de stad...maar tegenlijk ook die geweldig indrukwekkende levendigheid die je in dit soort culturen vindt. En ook het vele getoeter is weer van de partij (het getoeter en verkeer in China is hier echt weer nix bij.)
Ook is hier het kastenstelsel dat hoort bij het hindoeistisch geloof aanwezig. Er is dus ook weer veel armoede.
Maar het is allemaal weer heel erg bijzonder.

's Avonds hebben we ook Indiaas gegeten met lekkere curry's en knoflooknaan!! Jammie jammie. Ook hadden we hier al meteen live indiase muziek. Deed me denken aan het cdtje dat ik uit India heb...

Het hotel in Kathmandu is vrij luxe. Groot, majesteus, heerlijk eten met zeer ontbijt, een mooie tuin en zwembad!

De groep is ook erg leuk (tot nu toe ;))
Martin de reisleider is zeer ervaren, een rustige sportieve aardige vent. Leuk groepje van 10 personen. Ik ben de jongste en dan loopt het een beetje op. We hebben met mij erbij 4 alleenstaande vrouwen in de groep. Ik ben ingedeeld bij Gea, een hele aardige vrouw, net zo oud als ons mam. Ook lekker georgansiseerd op de kamer. We zeiden vandaag nog tegen elkaar dat we elkaar goede kamergenoten vinden. Mijn eerste ervaring is me nu nog erg meegevallen. Gea heeft wel eens andere ervaringen gehad. Hopelijk blijft dit zo, maar ik heb daar best vertrouwen in.

Een eerste indruk tot zover...

Nepalese-kusjes

• 10 November 2007 - 16:59

Christel:

Tis weer sterk, maar we zijn er weer tegelijk! :D Ongeloofloos .... Geniet van Nepal wijffie! Hoop dat het je alles brengt wat je er van hoopt.
    xxxjes

• 10 November 2007 - 17:06

Piet En Riet:

Dag Natasja,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je boft met de groep en je kamerge-noot.
    Geniet van alle ervaringen in Nepal en we reizen weer met je mee.
    groetjes!

• 11 November 2007 - 09:40

Maria:

Hoi Natasja,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt in de groep,en het zal zo wel blijven want alle neusen staan de zelfde kant op,nm de berg op.Het water loopt me in de mond dat je daar weer knoflooknaan hebt gegeten,zal het weer eens gaan maken in het weekend.mmmmmmmmm.Is Gea ook een sportieve vrouw net als de mevr. uit de andere K.A. groep die ook al veel bergtochten gemaakt heeft?
    Ik volg je weer op de voet en laat de smsjes maar komen, Sammy en ik kijken er naar uit.
    Hij is s,nachts wel erg aktief,heb hem een keer van de kamer gezet maar had even vergeten dat hij kan sprigen en de deur zo weer open had,mag morgen weer volop gaan werken en oppassen op onze schatjes, dus ga er toch iets op verzinnen .klinken omhoog en op zijn eigen plekje. Heb een leuke dag gehad op 7 nov.bezoek en met Roland en kids heerlijk chinees gegeten,(we kunnen er geen genoeg van krijgen)Ga met Riet en Piet nog een avondje eten en met Dinie ben ik afg.vrijdag naar Mostargrill geweest,Dus je weet het de kilo vliegen eraan,maar mijn Sonja Bakker boek ligt klaar.(om er eens door te bladeren,ha,ha,)
    Was je rugzak nog te zwaar??
    Tot je volgende mailtje en doe Gea de groetjes.
    Maak mooie fotos en geniet van de bergen.
    liefs van Sammy en mama.
    ps. Het leest veel gemakkelijker met deze achtergrond.

• 11 November 2007 - 11:40

Tante Greet En Oom F:

11-nov 2007 12 u 15
    hoi natasja
    Leuk weer iets van jou te horen,wij hopen
    dat jij het weer net zo leuk hebt als in
    China
    Groetjes en tot ziens

• 12 November 2007 - 18:29

Mcpius:

leuk met 4 alleenstaande vrouwen, zit er wa bij vur meen, ha haha, benne al vuurzien hihihi, leuke verhalen, veel plezier en tot de volgende avontuur
    groetjes