Land van Hobbits en Teletubbies - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Land van Hobbits en Teletubbies - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Land van Hobbits en Teletubbies

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

08 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag lekker rustig aan gedaan.
Het weer lijkt al wat beter. Het zonnetje en wat wolken. We hebben onze plannen even bijgesteld. Strand is er toch even niet bij gezien het weer, dus in plaats van rechtsom gaan we linksom. Richting noorden via de westkust dus, in plaats van de oostkust.

Via Dargaville rijden we naar het Waipoua Forest. We rijden weer door het ontzettend mooie groene heuvellandschap. Af en toe schijnt de zon, en af en toe regent het wat... De heuvels zijn of bedekt met grasland waarop veel schapen en vooral koeien staan. Of er staan nog flinke bossen. De wegen worden steeds rustiger, steeds minder verkeer. En het is lekker toeren.
We voelen ons in het land van de Teletubbies en van de Hobbits van de Lord of the Ring!! Het lijkt er zoveel op! :D

Christel moet tot nu toe alles rijden. Balen voor haar... maar ja, ze heeft wel een hele goeie navigator en persoonlijke verzorgster op deze manier... :D
What happened...? Heb ik mooi mijn internationale rijbewijs bij de ANWB opgehaald, en laat nou niemand tegen mij vertellen dat dat alleen geldig is samen met je gewone rijbewijs, en je dat dus ook bij je moet hebben... En laat ik dat op reis altijd thuislaten en het al voor China in de kast te hebben gegooid...
Maria gaat nu even voor ons na hoe het zit met verzekering en aansprakelijkheid om te weten of ik hier gewoon kan rijden. Dus, zodra we het antwoord hebben, hoop ik ook een stukske te kunnen rijden!

Goeie navigator en rijdster of niet... Het hostel waar we willen inchecken voordat we het Forest in gaan, rijden we zo voorbij... Tot onze verbazing! Stukje terug, en dan alvast een kamertje boeken in een mooi farmhostel, met prachtig uitzicht op de natuur!

Dan snel nog even doorrijden naar het Waipoua Forest. Het Forest is bekend om de laatste Kairu bomen die hier nog voor komen. Immens grote oerbomen van 1200 tot 2000 jaar oud! Ze kwamen hier vroeger in het hele noorden voor, maar zijn door de kolonisten gekapt en opgeruimd voor landbouwgrond. Degenen die er nog staan zijn joekels!!! Ontzettend dikke stammen en grote kruinen! Die kruinen zien er wel zwaarbeschadigd uit, met veel afgebroken takken (ook weer boomstammen op zich). Maar ze zijn machtig mooi!!

De weg er naar toe met de auto was al schitterend, regenwoud maar dan niet tropisch. Het is of we in een groene tunnel rijden. En de wandeling langs de verschillende bomen is heerlijk, lekker 2 uurtjes eens die beentjes weer laten werken, door een schitterend oerbos, met dichte begroeiing en vreemde varens op stam!!

Na terugkomst in ons hostel even een lekker kostje klaarmaken (brood, fruit en noodles) en dan weer vroeg tevreden naar bed...

Teletubbies-en-oerbomen-kusjes

"What mother nature gives, father time takes away"

9 december 2007 09:11 | Door: Maria
OOOOOOOOOOOOOOO, wat mooi, zie het wel niet maar heb de films gezien. Heb je nog niet zelf gereden? Mijn netwerk is al bezig met uitzoeken. En is het zo dat je je rijbewijs nodig hebt dan kom ik het wel (even) brengen, lief he?
knuffels van ons
9 december 2007 10:24 | Door: Zien
Wel eens van DHL gehoord?? Kost een paar centen maar dan hedde ok wa. Voor zo'n 60 eurootjes brengt DHL het in 4 dagen van hier naar daar en naar Auckland zelf in 3 dagen... Ge kent iemand bij DHL, die krijgt 15% korting dus moet te regelen zijn... X
9 december 2007 12:43 | Door: Greetje en Frans
Natasja en Christel Nu zijn jullie in het land waar mijn broer Marius heeft gewoond. In de stad Wellington alwaar hij heel veel heeft gewerkt voor het gouvernoment. Figuren in glasramen gespoten je zult ze wel eens tegenkomen
9 december 2007 13:06 | Door: Fransien V.
hoi Natasja
Het is beter je rijbewijs vergeten, dan pijn in je maag en ons Crisje die rijdt wel, is ze gewend. Hier rijd ze ook bijna 100 km per dag, he Crisje!
9 december 2007 15:59 | Door: Jan en Angeline
Hoi Natasja, we volgen Christel en jou in het schitterende Nieuw zeeland.
We hebben ook zo genoten van je vorige reis. We wilden even kwijt dat we prachtige foto's hebben gezien van je trip door de himalaya en zijn benieuwd wat voor moois er nu weer komt.
Groetjes, Jan en Angeline uit Beek en Donk
P.S. bendewerhelemoaldunauwe?
9 december 2007 19:47 | Door: Jan en willy
Mooi hé dat Waipoia forest. Hebben jullie de Tane Mahuta de grootste Kauri tree gezien? In gedachten reizen we met jullie mee. Al fish and chips gegeten? Pak 'n Safe is de goedkoopste supermarkt keten.
En wij zitten maar achter de pc de china foto's uit te zoeken en video te monteren. Ik zou ook liever in NZL rondreizen.
Veel plezier en we blijven je leuke verslagen lezen.
Groetjes Jan en Willy.
10 december 2007 15:30 | Door: @lgo
He lekkerding,
Heb begrepen dat er iets is met je rijbewijs. Kan er niet uit op maken wat er nou precies aan de hand is, maar heb ook begrepen dat ik iets voor jou zou kunnen betekenen.
Laat maar weten wat er aan de hand is en dan kijk ik wel wat ik er aan kan doen of wat er moet gebeuren.
Dikke knufkus @
10 december 2007 18:23 | Door: hk
Hee Ien, wie is dieje knuffelkont?
Skon, gaat goe zo te lezen. Mooi zo.

• 09 December 2007 - 09:11

Maria:

OOOOOOOOOOOOOOO, wat mooi ,zie het wel niet maar heb de films gezien.
    Heb je nog niet zelf gereden?
    Mijn netwerk is al bezig met uitzoeken.en is het zo dat je je rijbewijs nodig hebt dan kom ik het wel (even) brengen, lief he?
    knuffels van ons

• 09 December 2007 - 10:24

Zien:

• 09 December 2007 - 12:43

Greetje En Frans:

Natasja en cristel Nu zijn jullie in het land waar mijn broer Marius heeft gewoond
    in de stad Wellington alwaar hij heelveel heeft gewerkt voor het gouvernoment.figuren in glasramen
    gespoten je zult ze wel eens tegenkomen

• 09 December 2007 - 13:06

Fransien V.:

hoi Natasja
    Het is beter je rijbewijs vergeten,dan pijn in je maag en ons Crisje die rijd wel,is ze gewend.hier rijd ze ook bijna 100 km per dag,he Crisje!

• 09 December 2007 - 15:59

Jan En Angeline:

Hoi Natasja, we volgen Christel en jou in het schitterende Nieuw zeeland.
    We hebben ook zo genoten van je vorige reis. we wilden even kwijt dat we prachtige foto's hebben gezien van je trip door de himalaya en zijn benieuwd wat voor moois er nu weer komt.
    Groetjes, Jan en Angeline uit Beek en Donk
    P.S. bendewerhelemoaldunauwe?

• 09 December 2007 - 19:47

Jan En Willy:

Veel plezier en we blijven je leuke verslagen lezen.
    Groetjes Jan en Willy.

• 10 December 2007 - 15:30

@lgo:

He lekkerding,

Dikke knufkus

@

• 10 December 2007 - 18:23

Hk:

Hee Ien, wie is dieje knuffelkont?
    Skon, gaat goe zo te lezen. Mooi zo.
    x