Ik heb gereden!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Ik heb gereden!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Ik heb gereden!!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

11 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik mag rijden!! Joehoe!!

Nog even in het kort...
Om in het buitenland te mogen rijden heb je voor de meeste landen een internationaal rijbewijs nodig. Die kun je halen bij de ANWB. Ik na Nepal trotse bezitter van dit rijbewijs. Zitten Christel en ik in het vliegtuig, zegt ze: "Heb je je eigen rijbewijs dan niet bij...?"
Blijkt dat het internationale rijbewijs alleen geldig is in combinatie met je eigen rijbewijs...
En laten ze me dat bij de ANWB nu niet verteld hebben...!! Maar ook bij Christel hebben ze het niet verteld. Omdat Christel de opmerking maakte "zo, kan ik mijn eigen rijbewijs dus veilig thuislaten" zei de ANWB dus dat het alleen in combinatie geldig is.
Gaaf he...!

Na sms en emailverkeer bleek dat ik niet zou mogen rijden. Het rijbewijs zou gemaild of gefaxt moeten worden, we zouden naar een consulaat hier moeten gaan voor een officiële stempel en dan zou het in orde zijn.
Gelukkig kwamen er nog andere tips zoals de gemeente inschakelen en DHL eventueel. Beide met "onze netwerken" geen probleem, haha

Zijn we vandaag lekker op pad, valt het woord politie... en krijg ik het briljante idee "Waarom vragen we niet gewoon aan de politie wat de gevolgen zijn als ik mijn rijbewijs niet bij heb!!!" En, plop, meteen rijden we langs een politiebureau!!
Hahaha, waarom hebben we aan deze simpele oplossing niet eerder gedacht?!?!?!? :D
Dus wij hup, snel omdraaien en naar oom agent!!
Oom agent legt vriendelijk uit dat er niets aan het handje is. Het internationaal rijbewijs heb ik alleen gekregen met een geldig eigen rijbewijs. Een printje via email of een fax is goed genoeg. Gewoon zodat ze kunnen zien dat ik het heb. En daarmee ben ik gewoon verzekerd in geval van nood! Van oom agent mag ik dus gewoon rijden!! :D

Dus, we besluiten dat Christel nog even door Auckland (snelweg) rijdt. En meteen daarna wisselen we.
En dan eindelijk... rijd ik!! En in Nieuw Zeeland nog wel!! Aan de linkerkant!!
En omdat ik het geluk heb al een paar dagen als bijrijder aan het verkeer te hebben kunnen wennen, kost het me weinig moeite... Het is nog even wennen om niet te veel naar de linker (en dus buiten) lijn te gaan... En de ruitenwissers gaan ook in mijn geval regelmatig aan als ik de knipperlichten aan moet zetten... Het gebruik van de binnenspiegel die ook links van me zit, is ook even wennen.

En het is lekker rijden....!!! Lekker zo te toeren door de heuvels en bochtige wegen. En voor Christel lekker om eens niet te rijden en volop van de omgeving te kunnen genieten!!

Iedereen bedankt voor het meedenken, informatie thuis nagaan, en voor de hele goeie tips!
Zien, die van jou was super. We hadden al besloten hier voor te gaan. Met een goeie deal via Neuske had het zeker moeten lukken ;D

Baby-you-can-drive-my-car-kusjes


  • 11 December 2007 - 17:09

    Zien:

    Graag gedaan matje... En door het slechte weer zijn wij weer met z'n allen de klos.... Lange verhalen.. en nie 1, nee 5!! ;-)
    Ach ge wit wie ut zi hè.

  • 11 December 2007 - 17:21

    Maria:

    He,He eindelijk kun je nu dan rijden, ik had via je smsjes begrepen dat je geen emails kon lezen maar ik zie nu dat het wel gelukt is .Volgens Interpolis ben je verzekerd, het heeft niets met je rijbewijs te maken. Je rijbewijs is nu bij Algo en zij zal het naar je toe faxen of mailen, Hopelijk krijg je nu mooi weer,hier regent het niet meer en vandaag hebben we veel zon gehad, heerlijk.
    Dikke knuffel van Sammy en mij

  • 11 December 2007 - 17:32

    De Gruuntenboer:

    He Natasja alles weer ok na dat incident op skiphol,ik heurde t van allie moeder,dat ze alles aan het onderzuuke zin.MOi he hellemonds lese an den andere kant van de wireld.groetjes van den hele
    buts hier en ik meel nog wel ne keier.houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 517732

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: