En tot slot Thailand... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu En tot slot Thailand... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

En tot slot Thailand...

18 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Bangkok, 14 en 15 januari 2008

Tegen de avond aangekomen op het koele vliegveld van het hete Thailand !
De douane gaat goed (toch spannend in Thailand...)
Ons hostel hebben we via internet al geregeld, en op onze eerste dag hier in Thailand gaan we nog niet meteen openbaar vervoeren, maar nemen lekker een taxi naar de stad.
Eerst moet je alle illegale aanbieders voorbij lopen, dan kom je bij de taxi op meters rij, daar word je adres keurig in het Thais op een blaadje voor de chauffeur geschreven, en dan kun je achter de chauffeur aanlopen. En daar gaat het al...We volgen de verkeerde chauffeur. Niet degene met het briefje, maar een andere vogel die ongezien ons heeft weten te wenken (Christel zag nog het bureautje naar de andere wenken, maar het gaat dan zo snel..)...
Deze blijkt het briefje niet te hebben, haha, en maak dan maar even wijs waar ie moet zijn. Dan zet ie niet zijn meter aan, en ik zeg dat ie em aan moet zetten en dat we pas vanaf dat moment betalen. Bij de tolweg aangekomen betwijfelen we ook even of ie wel oprechtis, maar dat blijkt wel...Dus, meteen een staaltje van hoe snel je in de twijfel raakt van het goede van de mensen.
Welkom in Azie !!

Uiteindelijk komen we in ons hostel Cozy Bangkok place !! Een mooie oase van rust in deze drukke stad, en al lekker plakkend van het zweet !
Meteen lekker slapen in een plakkerig kamertje...

De volgende dag lekker geslapen zonder wekker te zetten. De klok rond geslapen !
We gaan er snel even op uit om wat fruit en water te kopen. Bij daglicht ziet zo'n stad er toch ineens weer helemaal anders uit. En het is Azie zoals ik het al eerder heb mogen beleven. Het is altijd weer genieten !! Dit is wat NZ niet had, het ondergedompeld worden in een geheel andere cultuur. Alles is anders...alhoewel Bangkok wel vrij modern is !! Maar zoals altijd is het je ogen uitkijken !!

We hebben ons voorgenomen vandaag Bangkok op ons gemak te doen, maar eerst uit te vogelen hoe we hier morgen wegkomen. Het is onze bedoeling eerst naar het oosten langs de kust te gaan, even wat relaxen en dan landinwaarts. Bangkok ligt vrij centraal dus hier komen we tussentijds nog terug om de stad in volle hevigheid te ervaren.

We lopen naar het station Hualamphong. Hier vinden we de informatie over de trein die we morgen moeten nemen. Heel makkelijk allemaal. Alhoewel hier ook goed merkbaar is - en ook buiten op straat met het nemen van de bus naar het centrum en het vinden van de juiste bushalte - dat iedereen wel wat van je wil, en de een geeft informatie die juist is, en de ander niet terwijl ie je probeert in een taxi, tuktuk of iets anders te laten doen... Op zich wel grappig, Seen it all before, maar als je het niet weet kun je snel misleidt worden.

En grappig is, Thailand is heel erg koningsgezind. Je kunt de politiek afzeiken, maar owee als je over het koningshuis begint. Overal, maar echt overal in de stad (ook op het vliegveld) en in vooral bij overheidsgebouwen hangen - a la Mao in China - meters hoge afbeeldingen van de Koning en/of Koningin. Wel grappig !

Halverwege de middag stappen we dan in de bus richting What Pho (een belangrijke Tempel) en het Grand Palace. De openbare stadsbus is echt een super leuke ervaring. Het ziet er niet uit, alleen lokale mensen, en je komt overal door het centrum. Het is meteen weer een overval op al je zintuigen, kijken, ruiken, horen en voelen !! Oh, wat is dat heerlijk...

We weten dat we geen tijd meer hebben voor deze bezienswaardigheden te gaan ontdekken...maakt niet uit, want we zijn op zoek naar de Thaise Massage school die hier in de buurt zit... En dan heb je het weer. Als je op je kaartje kijkt, staat er meteen iemand naast je die vraagt waar je moet zijn... Op zich heel aardig...maar in zo'n stad als dit zijn ze zo sluw als dat ze groot zijn. Meteen zeggen dat bepaalde dingen gesloten zijn (wat niet waar is...) en dat ze wel een alternatief kunne bieden. Ze willen echt allemaal wat aan je verdienen en liegen daar zelfs voor...en dat voor zo'n vriendelijke en gelovig land... hm.

Maar, we komen uit waar we moeten zijn.. en nemen op deze eerste realxte uitslaap en ontdekkingsdag een heerlijk Thaise massage om alle spiertjes heerlijk te laten ontspannen...het is heerlijk. Voor 6 euro hebben we ieder een full body massage van een uur...! We love Thailand !!

Op de terugweg naar het hostel in een Tuktuk - voor Christel voor het eerst ! - en onderweg nog een hapje eten... Dat is weer even uitvogelen. Voorzichtig aan beginnen... en dat terwijl die straatkarretjes de heerlijkste geuren produceren...Wat zou ik hier graag wat nemen... maar dat is bijna vragen om trubble. Daar nog maar even mee wachten...

Relaxte-tropisch-Thailand-kusjes
xx

Weer: heet, klammig en zweetweer, 30 graden met smog

Slapen: Cozy Bangkok Place ****

Eten: fruit, thais probeersel als avondeten

Hoogtepunt: eerste kennismaking met Thailand !!

• 18 Januari 2008 - 16:13

Zien:

Hee Barbiegirls, ik heb dè fillemke van jallie us bekeken. Gullie het oe roeping gemist, gullie haad aktrieses moeten worre.... ;-)
    xx

• 21 Januari 2008 - 21:54

Maria:

Inderdaad is het hard werken dat backpacken en erg vervelend dat jullie daar moeten zijn. als je nog eens iets weet en wij hier maar wegregenen en waaien. he,he,wat een leven.