Wij hebben ook een optocht !! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Wij hebben ook een optocht !! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Wij hebben ook een optocht !!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

05 Februari 2008 | Thailand, Chiang Mai

Chiang Mai, 2 februari 2008

Na een heerlijk bijzonder dagje gisteren, met een ontspannend einde en een goede nachtrust, gaan we vandaag rustig op pad in Chiang Mai zelf. Lekker dichtbij huis. Chris is nog steeds niet fit.

We beginnen met het flowerfestival.
Ons is verteld dat er een parade is van allerlei praalwagens...een soort bloemencorso zo blijkt als we er tegen 10 uur zijn !!

Wat, wij geen carnavalsoptocht ?!?! Hier in Thailand echt wel...en nog wel op de zaterdagmiddag dat in Helmond en de rest van het zuiden carnaval aanbreekt !! :D :D
Het is echt grappig, want naast praalwagens vol bloemen en bloemenmeisjes, zijn er ook fanfares en drumbands die er los blazen dat het een lieve lust is...! Verkleed in traditionele kleding, of grappige pakken met gekleurde clownspruiken... Ja ja, we krijgen wel een beetje carnaval mee (zie ik toch nog eens ooit den optocht, want normaal hang ik dan in de kroeg haha) (enne...we hebben het carnaval wel een beetje gemist...;))

Daarna lopen we naar de belangrijkste tempels van Chiang Mai. We kiezen er 2 uit, want er zijn er hier ontzettend veel...in heel Thailand dus...! Ge kunt hier makkelijk tempelmoe worden, dus af en toe pikken we er eentje mee. (Het is ondertussen weer hartstikke heet en zonnig...dus een rustig wandeltempo vandaag...) We komen ui bij de Wat Prasingh, waar we een ontzettende vriendelijke thaise dame treffen die les geeft aan de monnikenschool bij deze tempel. Ze legt ons leuk wat dingen uit...en geeft ook wat tips.
Daarna naar Wat Chiangmun, ook een prachtige. En voor de rest laten we het daarbij.
Rond 4 uur komen we lekker op ons gemakske terug bij het hostel. En nemen we wat te drinken, wachtend op de terugkeer van de andere gasten uit de jungle.

Rond 5 uur worden ze af gezet. Moe maar voldaan, en vooral smerig !! Ze hebben die tweede dag in de regen echt heel erg moeten afzien. Wel gave inspanning, goede trek, maar savonds nauwelijks vuur, en nog een koudere nacht. Vandaag was het voor hun toch ook een zonnige dag geweest.
We gaan na het douchen met de 4 dames lekker een hapje eten, lekker bijkletsen en luisteren naar en praten over bijzondere ervaringen !!!

Een skon rustig dagske...

Bloemetjes-en-gouden-buddha-kusjes
xx

Facts en Figures

Weer: zonnig, 30 graden
Eten: lekker pizza ! en gebakken bananen met ijs !
Slapen: Eagle House 2 ***

Hoogtepunt: hapje eten met de dames

• 06 Februari 2008 - 14:40

Zien:

Nou, wij hebben jullie ok gemist mi carnaval hoor!!
    xx