Dag 23 - Verslaafd aan de airco - Reisverslag uit Saijō, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Dag 23 - Verslaafd aan de airco - Reisverslag uit Saijō, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Dag 23 - Verslaafd aan de airco

Blijf op de hoogte en volg Natasja

31 Juli 2012 | Japan, Saijō

Saijo, zondag 22 juli

Een rustdagje...
Lekker uitslapen!! Wat heerlijk!!
Om half 7 word ik even wakker, ik voel de warmte al op de raam branden. De temperatuur loopt op en ik zet de airco maar weer aan. En draai me lekker om. Ohhh, wat is slapen toch lekker! ;D
Om 9 uur ben ik echt wakker, maar blijf nog een kwartiertje wat nagenieten. Vandaag hoef ik he-le-maal niets!

Ik neem een koele douche. Even wat verhaaltjjes schrijven en besluit om 11 uur met de fiets van het hotel op pad te gaan. Er hangt een briefje aan mijn klink van Myousyou: I go to Mount Ishizuchi, 6.30 a.m. Wow, wat een held! Met deze temperatuur gaat hij een berg van bijna 2000 meter beklimmen! Morgen heeft hij een rustdag nodig! Ik heb bewondering voor em! :D

Ik probeer eerst even een stuk weg te fietsen richting zee. Een paar kilometer. Het is heet en ik fiets langzaam. Wel lekker, beetje windje. Maar de zee is ver weg, te ver weg. (Teveel bewoonde wereld in Japan!) Ik besluit om te draaien en de weg naar de haven in te slaan. Eens kijken wat daar te doen is. In ieder geval de zee. Maar het is een groot industrieterrein, geen haven van veerboten. Ik kan ergens bij het water komen, maar dat is niet echt spectaculair. Nog even de andere kant uit, maar daar zijn alleen maar hele grote kranen voor containers. Interessant, maar ik kan er niet bij komen. Nope, dat wordt em ook niet. Dan weer terug naar de drukke kruising voor ons hotel. Inmiddels 13 uur en heet. Geloof het of niet, maar fietsen in de schaduw van 3 elektriciteitskabels biedt al verlichting. Moet niet gekker worden! Ik besluit een lekker ijsje te nemen bij het ijssalonnetje verderop. Jammie!! Ik neem een slushpuppie met daarop softijs. Wat een combi haha! En lekker op het bankje eet ik em op. Er is niet veel voor nodig om je een klein gelukkig meisje te laten voelen. :D

Dan naar mijn koele kamertje. Airco!! Joehoe! En als het half 4 is vallen mijn ogen dicht. Tijd voor een dutje! En ik soezel zo wat weg. Jammer dat de airco aan moet blijven, want zonder is het in een mum van tijd weer heet. Dan schrik ik om 18 uur wakker. Even opfrissen, kleren aan, en ik ga even naar de conveniencestore en besluit nog net voor 19 uur nog een ijsje te gaan eten. Ik had Myousyou willen trakteren, maar die is nog steeds niet terug. En ik lik een lekker softijsje weg.
Terug in het hotel om de spulletjes weg te zetten en ik heb besloten in het restaurantje om de hoek te gaan eten. En dan loop ik Myousyou tegen het lijf. Hij is net terug! En hij straalt helemaal. Wat is het toch jammer dat we slechts in simpel engels kunnen communiceren. Maar in ieder geval heeft ie een zware maar geweldige dag gehad. De top gehaald, maar geen uitzicht. Een zee van mist in de bergen!
Hij heeft al eten gehaald en gaat zo slapen. Ik ga naar het restaurantje.

In de etalage staan een aantal voorbeeldbordjes met eten, lekker makkelijk dus, en ik heb mijn keuze al gemaakt voor een combinatiegerecht. Binnen is het redelijk druk, het is zondag. Het meisje van de bediening komt aan gegiecheld en zegt zoiets als van ojee english. Ze geeft me de menukaart, maar daar kan ik geen wijs uit. Ik neem haar mee naar buiten en wijs op het gerecht dat ik wil. Oh kidsmenu! Wat?!? Haha, heb ik dat! Maar het is geen probleem, en ik besluit het toch te nemen want het ziet er het lekkerst uit, haha!

En binnen een paar minuten staat het dan voor je. Echt uit eten kunnen ze hier niet, want het eten is er snel en als het op is, ben je weg. Zo ook ik.
Terug naar mijn koele kamertje. Pff. Het is verslavend bij de airco. Ik kan hier gewoon de hele dag zitten haha. En als ik rond 12 uur ga slapen, kan ik de slaap niet vatten. Misschien een te rustige dag gehad… ;)

Statistieken
2 uurtjes gefietst

35 graden met zon en af en toe een wolkje

• 31 Juli 2012 - 09:41

Inez:

Wauw wat boeiend om al je verhalen en avonturen te lezen. Ben wel benieuwd of het de reis is die je verwachtte, maar misschien maakt dat de reis uiteindelijk heel fascinerend. Top Natasja!!!

• 31 Juli 2012 - 15:06

Tante Astrid:

Ha meis, lekker he zo'n dag dat niets moet en alles mag....dikke zoen (rare noedels btw, kleine slangetjes....)

• 31 Juli 2012 - 16:16

Natasja Marcus:

Udon noodles! Grote dikke noodles en heeel lekker!

• 31 Juli 2012 - 18:24

Maria :

Je hebt je bordje goed leeg gegeten brave meid. (ha,ha,) xxmama