Dag 23 - Verslaafd aan de airco - Reisverslag uit Saijō, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Dag 23 - Verslaafd aan de airco - Reisverslag uit Saijō, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Dag 23 - Verslaafd aan de airco

Blijf op de hoogte en volg Natasja

31 Juli 2012 | Japan, Saijō


Saijo, zondag 22 juli

Een rustdagje...
Lekker uitslapen!! Wat heerlijk!!
Om half 7 word ik even wakker, ik voel de warmte al op de raam branden. De temperatuur loopt op en ik zet de airco maar weer aan. En draai me lekker om. Ohhh, wat is slapen toch lekker! ;D
Om 9 uur ben ik echt wakker, maar blijf nog een kwartiertje wat nagenieten. Vandaag hoef ik he-le-maal niets!

Ik neem een koele douche. Even wat verhaaltjjes schrijven en besluit om 11 uur met de fiets van het hotel op pad te gaan. Er hangt een briefje aan mijn klink van Myousyou: I go to Mount Ishizuchi, 6.30 a.m. Wow, wat een held! Met deze temperatuur gaat hij een berg van bijna 2000 meter beklimmen! Morgen heeft hij een rustdag nodig! Ik heb bewondering voor em! :D

Ik probeer eerst even een stuk weg te fietsen richting zee. Een paar kilometer. Het is heet en ik fiets langzaam. Wel lekker, beetje windje. Maar de zee is ver weg, te ver weg. (Teveel bewoonde wereld in Japan!) Ik besluit om te draaien en de weg naar de haven in te slaan. Eens kijken wat daar te doen is. In ieder geval de zee. Maar het is een groot industrieterrein, geen haven van veerboten. Ik kan ergens bij het water komen, maar dat is niet echt spectaculair. Nog even de andere kant uit, maar daar zijn alleen maar hele grote kranen voor containers. Interessant, maar ik kan er niet bij komen. Nope, dat wordt em ook niet. Dan weer terug naar de drukke kruising voor ons hotel. Inmiddels 13 uur en heet. Geloof het of niet, maar fietsen in de schaduw van 3 elektriciteitskabels biedt al verlichting. Moet niet gekker worden! Ik besluit een lekker ijsje te nemen bij het ijssalonnetje verderop. Jammie!! Ik neem een slushpuppie met daarop softijs. Wat een combi haha! En lekker op het bankje eet ik em op. Er is niet veel voor nodig om je een klein gelukkig meisje te laten voelen. :D

Dan naar mijn koele kamertje. Airco!! Joehoe! En als het half 4 is vallen mijn ogen dicht. Tijd voor een dutje! En ik soezel zo wat weg. Jammer dat de airco aan moet blijven, want zonder is het in een mum van tijd weer heet. Dan schrik ik om 18 uur wakker. Even opfrissen, kleren aan, en ik ga even naar de conveniencestore en besluit nog net voor 19 uur nog een ijsje te gaan eten. Ik had Myousyou willen trakteren, maar die is nog steeds niet terug. En ik lik een lekker softijsje weg.
Terug in het hotel om de spulletjes weg te zetten en ik heb besloten in het restaurantje om de hoek te gaan eten. En dan loop ik Myousyou tegen het lijf. Hij is net terug! En hij straalt helemaal. Wat is het toch jammer dat we slechts in simpel engels kunnen communiceren. Maar in ieder geval heeft ie een zware maar geweldige dag gehad. De top gehaald, maar geen uitzicht. Een zee van mist in de bergen!
Hij heeft al eten gehaald en gaat zo slapen. Ik ga naar het restaurantje.

In de etalage staan een aantal voorbeeldbordjes met eten, lekker makkelijk dus, en ik heb mijn keuze al gemaakt voor een combinatiegerecht. Binnen is het redelijk druk, het is zondag. Het meisje van de bediening komt aan gegiecheld en zegt zoiets als van ojee english. Ze geeft me de menukaart, maar daar kan ik geen wijs uit. Ik neem haar mee naar buiten en wijs op het gerecht dat ik wil. Oh kidsmenu! Wat?!? Haha, heb ik dat! Maar het is geen probleem, en ik besluit het toch te nemen want het ziet er het lekkerst uit, haha!

En binnen een paar minuten staat het dan voor je. Echt uit eten kunnen ze hier niet, want het eten is er snel en als het op is, ben je weg. Zo ook ik.
Terug naar mijn koele kamertje. Pff. Het is verslavend bij de airco. Ik kan hier gewoon de hele dag zitten haha. En als ik rond 12 uur ga slapen, kan ik de slaap niet vatten. Misschien een te rustige dag gehad… ;)

Statistieken
2 uurtjes gefietst

35 graden met zon en af en toe een wolkje


  • 31 Juli 2012 - 09:41

    Inez:

    Wauw wat boeiend om al je verhalen en avonturen te lezen. Ben wel benieuwd of het de reis is die je verwachtte, maar misschien maakt dat de reis uiteindelijk heel fascinerend. Top Natasja!!!

  • 31 Juli 2012 - 15:06

    Tante Astrid:

    Ha meis, lekker he zo'n dag dat niets moet en alles mag....dikke zoen (rare noedels btw, kleine slangetjes....)

  • 31 Juli 2012 - 16:16

    Natasja Marcus:

    Udon noodles! Grote dikke noodles en heeel lekker!

  • 31 Juli 2012 - 18:24

    Maria :

    Je hebt je bordje goed leeg gegeten brave meid. (ha,ha,) xxmama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Saijō

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 517781

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: