Weer effe thuis... - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Weer effe thuis... - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Weer effe thuis...

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

06 November 2007 | Nederland, Helmond

Goedemorgen lieve mensen!!!

Hier weer eens een berichtje uit Hellimond! Afgelopen zaterdag 3 november zijn we weer in Nederland aangekomen!!
En hoe dat voelt...?
Weet je, ik heb de laatste dagen van de reis niet het weemoedige gevoel gehad wat je anders wel eens kan overvallen aan het einde van een reis. Het gevoel van "he, het zit er bijna op, dan begint het normale leventje weer van werken, poetsen, boodschappen", dat gevoel was er nu niet. Ja, natuurlijk jammer dat we China gaan verlaten, maar ach, hup naar het volgende avontuur!!

De vlucht van China naar London duurt 13 uurtjes, een overstap van 2 uur en dan nog een uurtje naar vliegen naar Schiphol. Ik heb al geen hekel aan vliegen en toen ik in London het vliegtuig uitliep had ik ook zo sterk het gevoel dat dit de volgende stop in mijn reis is. Het is dan wel niet China... Maar ik reis verder naar het volgende punt, ben er een paar dagen, en reis weer naar het volgende punt... Heerlijk gevoel hoor kan ik jullie zeggen!!

Sommigen van jullie heb ik kunnen zien of spreken. En de vraag die ik krijg - en wat ik me voor dit grote avontuur begon ook wel afgevraagd heb - is of ik niet zo'n gevoel heb van "hm, nu moet ik weer opnieuw aanzetten voor de volgende reis, pff" Zo'n gevoel...
Nee!!! Helemaal niet!!!
De tas is nog half ingepakt, de was is wel helemaal gedaan, de voorraden zijn weer aangevuld, en morgen ga ik weer verder. Heerlijk zelfs!!

Nepal, here I come!!

Daarbij was het in Helmond ook weer een logeerpartij. Zaterdagavond lekker veel met Sammy geknuffeld thuis. Zondagavond is hij verhuisd naar Maria. Hier blijft ie nu 4 maanden logeren! (Dus alle mensen die op bezoek komen bij ons mam...goed opletten met de deuren, want hij mag hier beslist niet naar buiten!!) Om "de overgang voor hem wat makkelijk te maken" heb ik nu 2 nachten bij smam geslapen. Het gaat kei goed met hem! Mijn huis is veel kouder, hier is het lekker knus met lekker warme vloeren! Die gaat straks niet meer mee naar huis vrees ik, haha.
Vanavond mijn laatste nachtje in mijn eigen bedje en dan is het morgenvroeg weer naar Schiphol!!

Verder heb ik hier genoten van de herfst! De herfst is zo'n heerlijk jaargetijde! Ik was ook blij dat er nog schitterend gekleurde blaadjes aan de bomen zitten. En dat het niet regenachtig is. Dus mijn dagen hier vul ik heerlijk in met Finn en Ike zien, iedere dag even weer mijn rondje hardlopen (mis ik altijd tijdens het reizen), en een mooie boswandeling maken in Deurne. (Tevens conditie op peil houden voor Nepal) Wat een kleurenpracht...heerlijk. Ook al weer de stad afgefietst, lekker die herfstgeur in de lucht (vooral na die smog van de grote steden van China).

En wat hebben we zondag gegeten...?! Chinees!! Met stokjes!! :D Wat een gekken he... Och, hier is het ook kei lekker!! Alleen wat vetter. En ik ontkom waarschijnlijk in Nepal ook niet aan een hoog rijstgehalte bij het eten...!

Enne, het is zo leuk om al jullie reacties te lezen. Laat de berichtjes vooral komen. Enne, er mag flink gezwetst worden hoor!! ;-)
Ook leuk hoe enthousiast jullie zijn over onze 'berichtgeving'! Ik heb meerdere keren tegen Maria gezegd dat ik bang was dat mijn verhalen weer eens veel en veel te lang waren. En dat mensen daar dus niet zo op zitten te wachten... Dan is het heel leuk om te merken dat het zo enthousiast ontvangen wordt, en blijkt dat zoveel van jullie het allemaal ook meelezen!! Helemaal geweldig! Ik zal mijn best doen mijn verhalen boeiend te houden!! De frequentie zal misschien wat lager zijn, in de bergen is - zover ik nu gelezen heb - buiten Kathmandu maar 1 plaatsje waar ze ook internet hebben.

Jongelui...niet te hard werken, en geniet van het leven!! Het is toch ook zo mooi en wonderbaarlijk!!
(jullie mogen me later aan deze woorden herinneren als ik over 5 maanden weer eens sikkeneurig of sjagrijnig ben...;) )

Denk aan mij...ik denk aan jullie...soms
Helmondse-kusjes

P.S. "...ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk..."


  • 06 November 2007 - 06:56

    Daisy:

    Hey Tasja, Ik zou zeggen geniet nog van je maaaanden vakantie. Het is in ieder geval altijd errug leuk om je verhalen te lezen. en ze zijn heus niet te lang hoor!!!! hahahaha, kletsen ken je als de beste en schrijven ook!!
    we horen het wel weer van al je avonturen. ciao, groetjes daisy x
    ps, ben nu tog wel bietje jaloers.. haha

  • 06 November 2007 - 06:57

    Anke:

    Ben de gij ooit Sikkeneurig of Sjagrijnig op t werk. In die 2 jaar nog nie meegemakt, dus zal wel meevalluh, of ge kent t goe verbergen1 ;)

    Veel plezier in Nepal...

    Knuffel Anke

  • 06 November 2007 - 07:12

    Mir:

    even op adem komen en dan weer verder. Ook ik ben benieuwd naar de verhalen die gaan komen. Geniet er maar volop van meid! En als je dan weer terug bent dan moet ik dit keer wel een héél véél gangen diner klaar wil ik al je verhalen horen.Dus ik ga maar vast op zoek in de kook boeken.
    Groeten ook van Dane en Lola X

  • 06 November 2007 - 07:38

    Natasja:

    Hahaha, gaaf, die snelle reacties van deze vroege wakkere vogels !!

    Haha, ik weet het misschien aardig te verbergen, Anke, of misschien ligt het aan jou ! Tegen sommige mensen kun je nu eenmaal niet sjagrijnig zijn he. Is de commissie lief voor je ?

    (Lodewijk, ben je nu daadwerkelijk voorzitter-van-de-commissie-af ? En bevalt je nieuwe positie dan ?)

    Daiske, lukt het nog een bietje met Party-en ?! En pas maar op als ik terug kom, worden gullie helemaal gek van de verhalen, haha. Groetjes ook aan Julie,x

    En Mirjam, we kunnen het ook anders oplossen...ik kom gewoon een hele week bij je eten :D !!
    En die verhalen...wat denken jullie van de foto's, haha.
    Ik probeer er voor vertrek nog een paar op te zetten.
    xx ook aan Dane en Lola

  • 06 November 2007 - 08:02

    Trudy:

    hey VROLIJK meisje:)
    fijn dat het allemaal zo goed gaat en zo leuk is, het is je gegund!
    ja, wij werken wel lekker verder hoor...pffff, en dan is het ook nog zo'n heerlijk herfstweer hier...!
    maarre, wederom jij een hele goede reis en maar weer veel mooie verhalen schrijven he!!!
    xxx trudy

  • 06 November 2007 - 08:07

    Christel:

    Zo! Pff, had weer effe nodig om bij te lezen. Die verhalen zijn zo laaaaaaaaang! ;) Neie, maidje, ik geniet er van!
    Nou, je mag nog 1 keer weg zonder mij, maar de volgende keer dat je naar Schiphol gaat, ga ik mee! Afgelopen met die flauwe kul! :D

    xx

  • 06 November 2007 - 15:51

    Syjana:

    Hè Natas,

    Ja ja ik ben helaas weer aan het werk. Ben nu al vergeten dat ik vakantie heb gehad. Maar ik fris mijn geheugen af en toe even op om door op de site te kijken, naar de foto's en alle berichtjes nog eens te lezen.

    Zeg ik wens je morgen een goede reis naar Nepal en natuurlijk een geweldige tijd daar ik ben benieuwd wat je daar allemaal gaat beleven. Ik ben wel een klein beetje jaloers hoor :-).
    Ik zal het een beetje in de gaten houden wat je allemaal uitvoert.

    En ik moet zeggen dat het chinees eten erbij mij ook nog wel in gaat hoor!!

    Groetjes en een super vakantie!!!!

  • 06 November 2007 - 16:04

    Jolijn:

    We hopen dat komende 2 weken ook weer
    helemaal super zijn en zijn benieuwd naar de foto's van Yeti...

    Groetjes x
    René, Erika, Jolijn en Rens

  • 06 November 2007 - 16:33

    Ome Jan En Monique:

    hoi natasja
    wij wensen je een fijne reis en veel genieten van alles tot over 4 maanden we zullen vaak aan je denken. groetjes en knuffel ome jan en monique

  • 07 November 2007 - 07:40

    Marieka:

    Geniet van de komende tijd in nepal!! Dan kunnen wij weer meegenieten.

    Groetjes van Marieka, Martin en Trijn

  • 07 November 2007 - 09:58

    Yvonne:

    Ha Natasja,

    Toen dacht ik, laat ik eens kijken waar Natasja uithangt, het is al weer even geleden. Zit ze gewoon in Helmond!
    Gelukkig is het prachtig weer, dus het reizen zal je niet missen (toch?)

    Veel plezier en succes met de rest van je reis!

    Groetjes
    van je (cultuur)collega
    Yvonne

  • 09 November 2007 - 22:11

    Twan:

    hey natasja , ik was de mail aan het bekijken en .al lang niet gebruikt.!en lees al je mooie verhalen! het is wel mooi daar in china.Jammer dat we je niet gesproken hebben toen je even thuis was .veel plezier met de rest van je reis naar Nepal! ps zal je mail blijven lezen!
    groetjes twan en angeline .x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 519432

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: