En zo bende er wir... - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu En zo bende er wir... - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

En zo bende er wir...

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

02 December 2007 | Nederland, Helmond


Toch wir Helmond...
Ik had jullie liever een berichtje gestuurd vanuit Nieuw Zeeland... Maar het is helaas een berichtje uit Helmond!! :(

Staan Christel en ik daar op Schiphol, samen met een stuk of 10 uitzwaaiers, kijken we vol verwachting op het vluchtschema om te zien welke incheckbalie we moeten hebben. Flight cancelled!!
Ohhhhh nee... Blijkt dat de vluchten na 18.00 uur naar London geannuleerd zijn in verband met slecht weer boven het Kanaal. Tjee, met dit scenario had ik geen rekening gehouden.
Bij de balie van British Airways is het kei druk. Meerdere vluchten moeten omgeboekt worden. Dus, dat worden nog een paar daagjes Helmond...

Tja, en dat de vlucht niet door is gegaan, is eigenlijk nog geluk bij een ongeluk. Niet schrikken... maar ik heb met accute en zeer heftige pijnen de grond van Schiphol van dichtbij gezien. Van EHBO tot marechaussee, van opgeroepen ambulance (die uiteindelijk niet gekomen is) tot de eerste hulp van Schiphol... Het zag er echt niet goed uit. Ik zal jullie het lange verhaal besparen...

Vermoedelijk een accute galblaasaanval of galsteen. Maar nu gaat het goed!! :)
Toch is het best heel erg schrikken geweest. En de artsen van Schiphol konden uiteindelijk alleen een aanval van de gal vermoeden. (Nadat ik bijna elk woord uit ze moet trekken, terwijl ze alleen met tabletjes klaar staan...)

Door de geannuleerde vlucht heb ik morgen en overmorgen nog de tijd voor een goede check-up door mijn eigen huisarts en voor eventueel nader onderzoek. En ik heb er echt alle vertrouwen in dat ik woensdag gewoon in het vliegtuig zit... maar dan wel met meer zekerheid en informatie over de situatie van vandaag!! Geen zorgen. Ik heb inmiddels lekker gegeten en voel me nu goed.

En - alhoewel wat bezorgd om mijn welzijn - ziet Christel het dan ook maar een beetje als een geluk bij een ongeluk. Ze heeft tot donderdag heel hard moeten werken, en heeft nu nog een paar daagjes om heerlijk te 'ontstressen'. En we hebben vertrouwen op de goede afloop!!

Alleen gaan nu waarschijnlijk wel op Schiphol de verhalen rond over "een 35-jarige blonde bolletjesslikster met een lek in de maag..."
(Tja, ze was de laatste tijd ook al verdacht veel op Schiphol hè.) ;D

Een paar dingen dringen na zo'n voorval dan wel tot je door...
Wat een geluk dat me dit nu op Schiphol is overkomen, en niet in het vliegtuig of in het buitenland.
Wat een geluk dat het me nu overkomt en niet 4 weken geleden als je daar in je eentje op Schiphol staat. En wat erg voor mensen in de landen die ik mag bezoeken, die op dit soort momenten verstoken zijn van goede hulp, zorg en informatie. Artsen en eventueel ziekenhuis zijn voor hun geen vanzelfsprekendheid.
Wat een voorrecht dat we dan in een land als het onze mogen leven...

Gal-en-maag-groetjes
(kusjes zal ik jullie nu maar even besparen...)


2 december 2007 22:47 | Door: Anke
Jeetje zeg. Idd geluk bij een ongeluk. Hoop dat het weer woensdag wat rustiger zitten zodat jullie snel weer naar het goede weer toe kunnen. Helmond is ok maar Helmond...Skon stadje, maar dat ken je al door en door. Have fun!
Kus Anke
3 december 2007 05:30 | Door: mirjam
tjee....
3 december 2007 07:38 | Door: Eric D
He wat vervelend. In elk geval van harte beterschap, een prettige reis, veel plezier, goed weer, een prettige kerst en het allerbeste voor het nieuwe jaar toegewenst.
Groeten uit Helmond en binnenkort vanwege een vakantie uit Frankrijk
3 december 2007 10:02 | Door: yvonne daniels
inderdaad wat een geluk bij een ongeluk...heeft zo moeten zijn denk ik!
fijn dat het nu weer goed gaat en je de reis voort kunt zetten over een paar dagen.
Vanuit brouwhuis hier, de groeten en een dikke kus voor je
bennie yvonne demi dion en noah xxx
3 december 2007 10:06 | Door: Fara
Nou dat is inderdaad een geluk bij ongeluk. Nog ff dan n paar daagjes bijkomen en dan kunnen jullie weer. Beterschap en een prettige reis! x
3 december 2007 13:01 | Door: Syjana
He dat is een minder berichtje, niet alleen dat de reis nog niet door ging maar ook die aanval op schiphol.
Ik ben benieuwd naar de volgende reizen van je. Is ook erg leuk om het te volgen moet ik zeggen. Ik heb zaterdag alweer met mijn neus in de reisboeken gezeten om te kijken waar ik volgend jaar toch eens naar toe zou gaan.
En die foto's van china komen nog wel. heeft geen haast hoor ik ben ook nog niet aan mijn fotoboek begonnen :-) Ik heb even afleiding in een andere vorm gevonden !! :-))
Nou heel veel plezier in New zeeland.....dat zal daar vast wel lukken en ik kijk weer uit naar jouw verhalen en foto's.
Groetjes Syjana
3 december 2007 13:56 | Door: Christel
Is het al gelukt met de potjes? Hahaha! :D
Guy maakte nog een leuk grapje, hij noemde je Nahasha! Die hou ik er in!! Beterschap en rust effe lekker uit de komende daagjes. Doe ik ook. Dan kunnen we er woensdag weer helemaal voor! xx
3 december 2007 14:03 | Door: Natasja
Ha reismatje...sterk dat we er wir tegelijk opzitten ! Wa voelen we elkaar toch goed aan he :D
Nahasha...hahaha, thanks Guy, als ge nog es wa wit :D
Enne, alleen voor jouw ogen bedoeld: het uurste potje is gevuld...blehhhh. :( :) Weer een levensles rijker...toch ?
3 december 2007 15:20 | Door: Tavita
Heel veel beterschap van een oud-buikdansmaatje!

  • 02 December 2007 - 22:47

    Anke:

    Jeetje zeg. Idd geluk bij een ongeluk. Hoop dat het weer woensdag wat rustiger zitten zodat jullie snel weer naar het goede weer toe kunnen. Helmond is ok maar Helmond...Skon stadje, maar dat ken je al door en door.
    Have fun!

    Kus Anke

  • 03 December 2007 - 05:30

    Mirjam:

    tjee....


  • 03 December 2007 - 07:38

    Eric D:

    He wat vervelend. In elk geval van harte beterschap, een prettige reis, veel plezier, goed weer, een prettige kerst en het allerbeste voor het nieuwe jaar toegewenst.

    Groeten uit
    Helmond en binnenkorte vanwege een vakantie uit Frankrijk

  • 03 December 2007 - 10:02

    Yvonne Daniels:

    inderdaad wat een geluk bij een ongeluk...heeft zo moeten zijn denk ik!
    fijn dat het nu weer goed gaat en je de reis voort kunt zetten over een paar dagen.
    Vanuit brouwhuis hier, de groeten en een dikke kus voor je
    bennie yvonne demi dion en noah xxx

  • 03 December 2007 - 10:06

    Fara:

    Nou dat is inderdaad een geluk bij ongeluk. Nog ff dan n paar daagjes bijkomen en dan kunnen jullie weer. Beterschap en een prettige reis!

    x

  • 03 December 2007 - 13:01

    Syjana:

    He dat is een minder berichtje, niet alleen dat de reis nog niet door ging maar ook die aanval op schiphol.

    Ik ben benieuwd naar de volgende reizen van je. Is ook erg leuk om het te volgen moet ik zeggen. Ik heb zaterdag alweer met mijn neus in de reisboeken gezeten om te kijken waar ik volgend jaar toch eens naar toe zou gaan.

    En die foto's van china komen nog wel. heeft geen haast hoor ik ben ook nog niet aan mijn fotoboek begonnen :-) Ik heb even afleiding in een andere vorm gevonden !! :-))

    Nou heel veel plezier in New zeeland.....dat zal daar vast wel lukken en ik kijk weer uit naar jouw verhalen en foto's.

    Groetjes Syjana

  • 03 December 2007 - 13:56

    Christel:

    Is het al gelukt met de potjes? Hahaha! :D

    Guy maakte nog een leuk grapje, hij noemde je Nahasha! Die hou ik er in!!

    Beterschap en rust effe lekker uit de komende daagjes. Doe ik ook. Dan kunnen we er woensdag weer helemaal voor!

    xx

  • 03 December 2007 - 14:03

    Natasja:

    Ha reismatje...sterk dat we er wir tegelijk opzitten ! Wa voelen we elkaar toch goed aan he :D
    Nahasha...hahaha, thanks Guy, als ge nog es wa wit :D
    Enne, alleen voor jouw ogen bedoeld: het uurste potje is gevuld...blehhhh. :( :)
    Weer een levensles rijker...toch ?

  • 03 December 2007 - 15:20

    Tavita:

    Heel veel beterschap van een oud-buikdansmaatje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 518620

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: