Schitterende baaien op eerste kerstdag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Schitterende baaien op eerste kerstdag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Schitterende baaien op eerste kerstdag

25 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na het ontbijt (alleen fruit omdat we nog vol zitten van gisteravond...) gaan we de scenic route over het schiereiland rijden. Over de bergkam naar allerlei baaien aan de noordkant. Onze bikinis en handdoeken mee!

Maar... het is weer eens flink bewolkt en helemaal niet meer zo zomers als gisteren...
De weg is echt ontzettend mooi en het is hier prachtig. Smalle verlaten baaien die het land ver inkomen. We rapen wat schelpen op het strand en rijden dan weer omhoog naar de volgende baai. Met een flauw zonnetje op het strand zitten genieten van het uitzicht. Er zijn wat durfals die vernikkeld uit het water komen...brrr
De volgende baai is nog prachtiger, nog smaller en in de flauwe zon zo ontzettend blauw!! We genieten wat op een koud winderig maar mooi bankske op een houten piertje...

De zon lijkt aan de andere kant van het eiland wat beter door te breken. We vervolgen de route en rijden terug naar Akaroa, toch al weer 3 uur in de middag. En jawel, de zon breekt goed door en het is weer zomers! Een klein grasveldje voor onszelf, in de zon en met uitzicht op de baai. Die toch wel de mooiste is!! Nog even lekker genieten, beetje luieren op eerste kerstdag...

En dan koken...shit geen pannen, borden en bestek en zo... oeps.
Tja dan maar weer eten in het dorp. Alles gesloten!! Op eerste kerstdag echt helemaal niets open... niets!
Hahaha, na het schransen op kerstavond, wordt het nu hongerlijden op eerste kerstdag :D :D wat een mop!!

We eten de zak chips leeg, wat kiwi's en wat chocolaatjes...
Christel denkt nog aan de noodles, maar och, mijn maagje is dan al gevuld met dat slechte eten...

Snel naar bed, want om 5 uur gaat de wekker!! Opnieuw een poging om echt te zwemmen met de zeldzame Hector's dolfijnen, die alleen hier in Nieuw Zeeland voorkomen!!

Eerste-kerstdag-en-honger-lijden-kusjes

P.S. Onze buren vieren ook op een bijzondere manier kerstmis... Een Nieuw Zeelandse en haar Ierse vriend die hier is blijven hangen, beetje onze leeftijd, best aardig. Om 8 uur 's morgens bier en een vette joint. In de middag theeglazen vol pure whiskey terwijl ze vragen of wij ook wat drinken willen. En 's avonds superzat en stoned, tv kijken en zich vasthoudend aan het aanrechtje dat vol staat met lege bierflessen en een joint in de hand.
Zal wel bij hun kerstgevoel horen... :D

• 26 December 2007 - 09:31

Zien:

Haha, apart, die buren. Hebben ze jullie 's nacht niet meer wakker gebuhkt? ;-)
    Hier is het nu half elf 's ochtend, 2e kerstdag en ik ga zo aan het kerstdiner beginnen. Jawel, ik ga koken... lekker lekker.. xx

• 26 December 2007 - 23:15

Maria:

Volgens mij hebben jullie het boek van Sonja niet nodig maar wij wel.
    Ze zijn hier aan het knallen met vuurwerk en Sammy zit helmaal in mijn nek erg bang.
    knal,knal.

• 30 December 2007 - 20:32

Mir:

das toch jammer zeg. Ik had een hele grote pan met echte hollandse snert