Run from the eco freaks !!! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Run from the eco freaks !!! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Run from the eco freaks !!!

09 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Takaka

Takaka, Golden Bay, 6 januari 2008

Vandaag wordt een dagje van kilometers maken !!
We gaan richting Golden Bay...de naam klinkt al zo goed...
En naar Abel Tasman National Park. Een van de topattracties van het Zuidereiland.
3 dagen gunnen we ons het paradijs van NZ. 3 dagen gouden stranden, blauwe baaien, warme temperaturen, een mooie 1 daagse track, en bootjes...

Er doen we de befaamde Pancakerocks aan de kust aan. De Pannenkoekenrotsen. Deze zijn zo gevormd door de erosie. Grappig om te zien, maar we hadden er meer van verwacht. De foto's uit boeken zijn meer spectaculairder dan in het echt.
ER zijn ook grote blowholes, gaten waar het zeewater meters hoog uitspat bij hoog tij... Dat hebben we, maar de zee is te kalm, dus...geen spetterend water...

We rijden via Westport naar weer een mooie weg door Buller Gorge en naar Nelson Lakes NP. Hier genieten we even lekker van onze colaatjes op de kleine steiger bij dat immens grote meer. En helder water...niet dat ijswater, maar zo helder dat je de grote snoeken op de bodem ziet zwemmen...

Door rijdend naar het noorden begint het er niet zo goed met het weer uit te zien...Het wordt zwaar bewolkt...

Rond etenstijd checken we in een Eco Friendly Hostel...Het zweverige Shamballa's... Het ligt schitterend achteraf, dichtbij de zee, direct aan Golden Bay (dat dan even niet zo Golden is...)

Het wordt een vreemd verhaal. De locatie en de panden zijn schitterend, en alles is Eco vriendelijk dus... De eigenaar is een oudere man die heel zachtjes en saai praat. We krijgen een kamer waar hijzelf ook woont, zo gezien de chaotische keuken. Overal zijn zonnepanelen (heel goed !). Bij het toewijzen van het kamertje bekruipt ons al een gevoel van smerigheid. Alles is een beetje schmutzig... DAn even snel een plasje...Ojee, dat is weer een gave voor de categorie toiletten in het buitenland. En nette houten pot, boven een gat in de grond, maar je je behoefte op mag doen, tevens voor de composthoop, en waarna je een beetje tarwe achtig spul over heen moet gooien ipv water doorspoelen. Oke, het is de bedoeling dat we hier 3 nachten zijn...de eerste kriebels ontstaan al...

Dan ga ik koken, want onze Chris hi een bietje een stijve nek.
Ipv het elektrisch koken wat je hier veel aantreft, krijg ik gelukkig gas. Het wordt ondertussen wat schemerachtig, en onze eigenaar zit met 2 gasten buiten te kaarten. Ik doe het licht aan om wat beter te zien wat ik doe... Hup...de eigenaar komt meteen naar binnen, en hup, het licht uit...Het licht mag pas aan als het echt niet anders kan...! Oeps, voel me net zo'n betrapt schoolmeisje haha. En ik zie geen steek, maar durf het bijna niet meer aan te doen...haha.

Alles is een zooi en volgestouwd, ik ga douchen in dezelfde badkamer die de eigenaar met zijn gasten deelt...en dat is niet echt zuiver...(maar och ik ben nogal wa gewend he...) Het is nog een wonder dat er heet water is !!
Dan even snel haartjes fohnen voor het slapen... Na 3 tellen, bonk bonk op de deur. En jawel, daar staat ie met zijn tandenborsteltje in zijn handen. Of ik dat echt niet zou willen doen. 10 minuten fohnen betekent 3 dagen stroom... Ja dikke neus. Ik ga toch echt 1 minuut door fohnen !!
Eco friendly prima...maar dis wel een bietje te veur ons. Allemaal van die yoga, meditatie en blote voeten figuren... Leuk en aardig, maar voor ons niet op deze manier haha.
Slapen... bah, het beddegoed ruikt muf, en het is echt niets aanraken...

Gullie raadt het al...smorgens om 8 uur rennen we met onze spullen de deur uit...en racen de weg af... Jee, voordat we het weten zouden we misschien wel gebrainwashed worden en in een secte terecht komen... !!
Hahaha, nee, beetje overdreven, maar vreemd was het wel...

Zweverige-eco-kak-kusjes
xxx

Km: 520

Weer: heet 28 graden, tot 20 graden met regen in de avond

Eten: Spaanse omelet van Natasja ! En pciknick onderweg met een Sandfly Attack...bah, wat een klotebeestjes, nog veel erger dan muggen

Slapen: Shamballa's *** voor de liggen * voor schoonmaak en eco gedoe

Hoogtepunt: Pancake Rocks en genieten op het steigertje bij Nelson Lakes NP

• 09 Januari 2008 - 11:43

Zien:

Blowholes.... dè het unnu gemiddelde Hellemonder ok hè.. Legt ze unnu seconde of 10 onder watter en ge moet us kieken watter gebeurd... Dor hoefde dus gin duuzende kilometers vur te reizen..