Zonnetje in Abel Tasman NP - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Zonnetje in Abel Tasman NP - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Zonnetje in Abel Tasman NP

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

12 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Nelson

Nelson, 9 januari 2007

Lang zal ie leven...
Lang zal ie leven...
Lang zal ie leven in de gloria...
in de gloria, in de gloria...
Hieperdepiep...Hoera !
Hieperdepiep...Hoera !
Hieperdepiep...Hoera !!!

Vanaf is Finn jarig ! 7 jaartjes alweer.
We hebben elkaar even aan de telefoon gehad om Finn te feliciteren met zijn 7e verjaardag ! Het was heel fijn om jullie (Finn en Ike) weer even te horen !!
Jammer dat ik niet op je feestje kon zijn !

Vandaag om 8 uur smorgens weer op pad, om om 9 uur op de boot in het Abel Tasman National Park te zitten. Helaas is het weer nog steeds niet zo mooi als het voor vandaag voorspeld was. Gelukkig wel droog, maar nog steeds grauw en geheel bewolkt. Wel jammer, want Abel Tasman is beroemd om zijn schitterende Coastal Track waarbij je schitterende gouden strandjes en baaien aandoet en prachtig zicht hebt op blauw groene zee. Zonder zon...zijn die kleuren toch minder, en is het paradijs toch net even iets minder paradijselijk... Maar...het is droog en dat is al heel wat !

De watertaxi (speetbootje) brengt ons over de zee het park in, al langs mooie baaien. Echt wel het soort van " Robinson Crusoe (Ei)land" Jungle tot aan het gouden zand en dan meteen de zee...Wow.

Als we afgezet zijn met de watertaxi gaan we tracken ! Lekker stevig doorlopen, bult op en af, door de bush (jungle/regenwoud) Afgewisseld met mooie vergezichten en lopen over strandjes en lang lagunes !
Chris heeft nog steeds heel veel last van een stijve schouder, nu alweer 3 dagen, een fikse blessure...maar ze houdt zich taai en wil perse haar eigen rugzakje dragen...Knap gedaan, want de tocht duurt toch zo'n pittige 5 tot 6 uur.
En dan keert het geluk weer een beetje...De zon breekt door !!! Tasman ziet er dan toch ineens heel anders uit !! Dit is waarom we hier zijn !! Paradijs !!! Bounty achtig !!

We genieten nog lekker even 2 uurtjes op een strandje waar de watertaxi ons zal oppikken. Voor de tweede keer in deze reis ga ik de zee in. De eerste keer was met duikpak (shorty) met het dolfijnenzwemmen. En dat was nog bitter koud. En verder ben ik niet verder gekomen dan teentjes en knietjes... Zo koud is het water overal... Nu is het heerlijk hier, omdat het een wat beschutte baai is. Lekker even mijn snorkelspullen mee...bij een rotsje wat kijken, maar het is vrij troebel door stroming van eb naar vloed. ik zie wat schutkleurige vis en mosselbanken. Maar toch... hahaha

Terug in Nelson sluiten we de heerlijk inspannende en het relaxte einde af met weer een mooie strandwandeling bij zonsondergang...en een ijsje...!

Paradijs-en-ijs-kusjes
xx

P.S. Ien en Neuske, bedankt voor de info over DHL. Ik heb nog een internetcheck gedaan bij DHL en Fedex. Terugsturen van 5 kg (als voorbeeld) kost bijna 500 NZ dollar. Dat is ruim 250 euro !! Terwijl we nu achteraf 12,5 kilo terugsturen met het postkantoor, verzekerd, voor 200 dollar, iets meer dan 100 euro. Toch een heel groot verschil he !

Km:

Weer: droevig grijs, middag zon !!
Eten: Pasta !
Slapen: Beach Hostel Nelson ****

Hoogtepunt: Dagwandeling Coastal Track Abel Tasman

• 12 Januari 2008 - 10:42

Zien:

Hee, tis nie vur niks hè, dè ik bij de firma list en bedrog weg ben ;-)
    Maar ik weet dat DHL een dure grap is vanaf hier. Dat het vanaf daar niet veel beter is blijkt maar weer.
    Enne... uiteraard mag je als je weer in Nederland bent vlug een keertje komen eten (als je durft).
    xx

• 13 Januari 2008 - 22:14

Natasja:

Ik durf da zekers !!
    Duur he...ik schrok er wel een bietje van. En het mooiste is dat de post het ook met DHL verstuurd...kende nagaan...;P