Duiken ...?! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Duiken ...?! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Duiken ...?!

12 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Picton

Picton, 10 januari 2008

Jippie, ik ga duiken !! Morgen gaat het gebeuren in de Marlborough Sounds. Daar waar we met de ferry 3 weken geleden aangekomen zijn op het Zuidereiland !!

Ik heb me een week geleden een folder opgedoken van een duikschool daar. Het zou mijn laatste kans zijn om hier in NZ te duiken. Wel niet de meest spectaculaire plek...maar, het kan nog net in de planning.
Ik heb ze opgebeld en ze houden voor ons een plaatsje gereserveerd. Voor Chris, maar ook voor mij, is het wel even van belang om wel even een goed gevoel bij de duikschool te krijgen. Door de telefoon even een tripje boeken...nee, niet genoeg. Even met ze beleven dat ik pas 8 duiken heb, en nog zeker met een instructeur wil duiken. En als Christel besluit te gaan, we dan wel samen willen. En even beleven dat Chris haar Scuba Diver brevet heeft en graag vanaf een strandje wil beginnen en niet vanaf de boot wil gaan duiken. Chris moet er zelf nog even over denken maar heeft daar dan nog een paar dagen voor. Brent, de eigenaar, vertelt me dat hij een Nederlandse instructeur in dienst heeft met wie we alles kunnen bespreken als we langs komen. Dat klinkt heel vertrouwt !!

We rijden smorgen van Nelson naar Picton. En daarmee is ons rondje rond het Zuidereiland rond... Ook een vreemd gevoel, wetend dat het er bijna opzit... maar nog veel moois voor de boeg !!

Richting Nelson verandert Zonnig in Zwaar bewolkt... Jeetje, zo te duiken...

Maar, bij de duikschool aangekomen, hebben we echt een hele goede clinck met de Brent en de Dutch Guy...! Op zijn Nederlands Sjoerd, maar aangezien hij al ruim 25 jaar in Engeliand en NZ woont en Sjoerd niet uit te spreken is voor hen, is zijn naam hier Nine. En het grappige is dat we afwisselend Engels en Nederlands praten en ook zo zijn namen gebruiken...
Maar het klikt goed, en we nemen 2 mogelijke duiken door die we samen met hem dan kunnen doen. Wel is het water er 15 a 16 graden !! En dat is koud !!! En als het bewolkt is... Maar de duiken zullen morgen zijn, en dan zou het weer beter moeten zijn.

christel en ik bespreken het even, en Christel besluit toch niet hier te gaan...Ze wil zeker op zeker spelen, en had zichzelf van te voren beloofd dat als ze weer gaat proberen te duiken het in tropisch warm water zal zijn. Dus, ze ziet er hier vanaf. Maar we hebben van te voren dit al besproken, en ze vindt het niet erg dat ik dan alleen ga. Als de zon schijnt gaat ze mee op de boot.
Ik besluit zeker te gaan...heb het gevoel helemaal te pakken ! Alhoewel ik wel tegen het koude water opzie...even doorbijten dan maar...! En geboekt !!

We maken de middag af door een beetje door de sopunds te rijden. Hier is het bij zonnig weer ook prachtig, zo hebben we toen van de ferry gezien, maar met deze grauwe bewolking van het weer wat tegen. Jammer. Maar wel even een hele leuke stop gemaakt bij een koeienmelkerij. Christel is daar erg bekend mee omdat ze ooit samengewoond heeft met een boerenzoon met een melkveehouderij. Ze vraagt of we even mogen kijken, en uiteindelijk sta ik in de loopgang de automatische melker van koei naar koei om te wisselen...aan de uiers...En ondertussen hopen dat ze niet beginnen de schijten...want dan ben ik in Big Trouble !! :D
En het is echt lachen !! Kei leuke ervaring. En we krijgen van de boer nog een flinke fles verse melk mee, net uit de koei !!

Dan gaan we tegen etenstijd naar ons eigen kabouterhuisje op het holiday park hier. Een keiu klein cabintje, lekker aleen staand. Grappig... Maar...het is inmiddels erg koud en guur geworden door een ontzettend harde wind. En ik krijg erge twijfels over mijn beslissing om te gaan duiken morgen. 16 graden in het water, en dan ook nog eens boven water op een open bootje....brr...dan sterf ik net zo'n koude dood als de nachten in Nepal...brr.

Nou ja, niets meer aan te doen, morgen maar bekijken...

Bibbers-en-mogelijke-duik-kusjes
xx

Km:

Weer: Zonnig, tot zwaar bewolkt, tot harde wind tot stormachtig en kou !! 15 graden zoiets

Eten: Fish en Chips

Slapen: Marina Holiday Park near Picton

Hoogtepunt: koeie melken !! en duikbeslissing ;)