Honderden Dusky Dolfijnen !! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Honderden Dusky Dolfijnen !! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Honderden Dusky Dolfijnen !!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

12 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Christchurch, 12 januari 2008


We hebben vandaag een super dag gehad !!!
Wowwwwwwwww !!!!!!!! :D :D :D :D :D

We hebben gezwommen met wel 100 tot 200 dolfijnen !! Ohhhhhh.... wat super, wat super, wat super !!
Wat heb ik veel gewowwwt vandaag onder water !!!
Oh, daiske, als ge al ' jaloers ' was over Whakatane, dan wordt je nu nog meer jaloers !! ;) Ik heb er wel honderd onder water gezien, er tussen gelegen, ze hebben voor mijn neus gehangen, rondjes om me heen gezwommen, ik heb in hun stroom gezeten waardoor ze wel met honderd bijna door me heen zwemmen haha !!!! Wowwwwwwwwww !!!!
En natuurlijk ook met Chris en nog zo'n 15 andere mensen hahaha !!

Onder water moet je hun interesse wekken, dus veel geluid maken... Dat was niet moeilijk, wat ik wowwwde vanzelf door mijn snorkel !! Chris grapte nog dat ze me niet kon zien onder water maar wel kon horen !! :D :D
En het werkt, want hun aandacht had ik.

We zijn wel 5 keer in het water geweest.
Het was helemaal te gek.

We zien de groep dolfijnen, en dan moeten we allemaal gereed in onze pakken en snorkelspullen op het platform aan het einde van de boot gaan zitten, met onze konten en benen in het water ! Dichtbij de groep wordt de motor stilgelegd, en is het jumpen in het water, en onderwater kijken en zwemmen als gekken !! ;)

De eerste keer, oh, ik zal het nooit vergeten !!!
Meteen, vanaf het eerste moment in het water, zie ik zoveel dolfijnen, onder me, langs me. Van achter onder me door zwemmend, rondjes om me heen, nieuwsgierig kijkend. En dat alleen in een snelvaarttempo. Prachtig !!! Ik zie 3 snoetjes nu nog op een meter van me afhangen, wat geweldig was dat !!! En er komen in 10 minuten tijd wel honderd langs je af !!!

en dat geluksgevoel dat kan ik niet beschrijven. Jullie kunnen je waarschijnlijk maar half voorstellen hoe het gevoeld heeft, en maar half voorstellen hoe we dat gezien hebben onder water... Zo ontzettend gaaf !!

De hoorn gaat, en we moeten terug zwemmen naar de boot. Christel en ik zien elkaar dan weer met de kopjes boven water. Die blikken die we uitwisselen...met geen pen te beschrijven. Ongeloof, geluk, adrealine, verrassing, hyper...stralend !! En juichend in het water naar elkaar toezwemmen, en niet weten hoe te beschrijven wat ik en wat zij net ervaren heeft !!

De tweede duik was ook super geweldig !!
Ik had echt interactie met 5 of 6 dolfijnen. hoe bijzonder dat was besefte ik eigenlijk pas achteraf. Omdat je zo in het water met die beesten bezig bent, kijk je geen enkele keer boven water of om je heen, alleen maar dolfijnen dolfijnen dolfijnen. Pas als ze weg zijn, kijk ik eens een keertje.
Ik probeerde de aandacht van de dolfijnen te krijgen, en maar wowwen, rondjes meezwemmen en oogcontact proberen te maken, en duiken onder water, wat echter kei moeilijk is met duikpakken aan...!
Maar ze bleven maar om me heen gaan ! Echt een kei lange tijd. Oh, ik kan mijn geluk niet op !! :D :D :D
Als ze weggaan kijk ik pas voor het eerst weer boven water...dan zie ik dat rechtsachter me de boot is, en een heel stuk rechts van me de rest van de mensen zijn, die nog achter de dolfijnen aanzwemmen. Ik lag daar dus echt helemaal in mijn eentje (samen met mijn geluk !!) met die dolfijnen contact te hebben. Dat besef kwam toen pas...en dan kunde wel bijna janken van geluk...het is zo mooi !!

Weer in de boot, klaar voor een 3e plons. We komen in hun stroom terecht waardoor er weer zoveel op je af komen zwemmen, roets, roets, roets... Wat zijn ze mooi en rap !! Maar ze zwemmen hard door, als je bovenkijkt waar ze zijn, proberen we nog als gekken achter ze aan te zwemmen, allemaal, grappig is dat !!
Maar de hoorn haalt ons weer binnen...

Maar we mogen nog een 4e keer !! Da kende ok nie voorstellen hoe wij daar half in de boot half in het water met een flinke watergolf van het varen vol spanning en adrealine op onze plons zitten te wachten !! :D :D: :D

deze 4e keer was voor mij weer heel bijzonder. Ik trok de aandacht van een dolfijn alleen. Hij cirkelde om me heen en ik draaide mee, en hij wilde weggaan en door mijn wowwww kwam ie toch nog eens een keer nieuwsgierig kijken wat dat gekke beest in de dat zwarte pak dat vergeleken bij hem echt niet kan zwemmen of flexibel is allemaal raar aan het doen is... Hij blijft een tijdje om me heen zwemmen, heel nieuwsgierig. We maakten rondjes om elkaar heen...of nou ja, hij zwemt 2 rondjes om mij heen in de tijd dat ik een keer om mijn as ben gedraaid...en we hebben oogcontact. Het lukt echt om dat een aantal keer een paar seconden (misschien door de snelheid misschien maar 1, maar het lijkt op dat moment een eeuwigheid) dat oogcontact vast te houden....!! Hiep hoi Hiep Hoi Hiep hoi !! Wat moet ik zeggen.... ?!?! :D :D :D

Dan weer op de boot, wachten op de laatste en 5e plons. Blij dat we zoveel plonsen krijgen, en jammer dat het de laatste is ! Dit mag de hele dag doorgaan... (alhoewel we ondertussen toch best moe zijn...de hele stukken terugzwemmen naar de boot in een sterke oceaan wordt dan steeds vermoeiender (maar ze houden ons vanaf de boot goed in de gaten en we hebben veiligheidsinstructies gehad met noodsignaaltekens en zo))

Bij de 5e duik zwemt de hele groep van links naar rechts voorbij. een korte interactie dus, want ze zijn zo snel en speels...! En ik zie in de groep nog een moeder met een jong dicht onder haar buik voorbij zwemmen. Super !!

Ohhhh....jullie merken het wel weer...wat een geluk...dat wij dit hebben morgen ervaren !!
En Christel en ik weten dat dit iets is wat een leven lang bij je blijft. En dat we ook op ons tachtigste nog weten hoe het voelt en weten dat we dit samen hebben meegemaakt...!!

En Kaikoura blijft voor ons voor altijd dat heel bijzondere plekje van Nieuw Zeeland !! Hier hebben we de zeehonden in hun natuurlijke omgeving direct aan de weg gezien. Die prachtige oceaan, die mooie blauwe kleuren, met meteen daarachter de hoge bergen die in de winter wit zijn, de grote onderwater canyon waar de walvissen leven, en de grens daarboven die prachtige Duskydolfijnen...
en dan nog de dingen die we hier niet gedaan hebben...
Wat een bijzonder plekje op deze aardbol...


Stralende-dolfijnen-kusjes
xx

  • 12 Januari 2008 - 13:03

    Zien:

    Hoeiiiiiiiiiiiiiiiii, das gevaarlijk... oogcontact met een dier.... Vraag maar aan de vriendin van Bokito ;-)
    xx

  • 13 Januari 2008 - 09:16

    Daisy:

    Lijkt me echt meega super om mee te maken. en jaloers? Och ja.... ik hoop het ook nog ooit mee te maken.
    veel plezier nog !!!

    xxx


  • 13 Januari 2008 - 14:17

    Maria:

    Daisy, zal ik een rondje regelen in het Dolfenarium regelen voor je?

  • 13 Januari 2008 - 14:20

    Maria:

    Het zit er voor jullie bijna op in NZ geniet nog van de mooie treintocht en ga je zegeningen tellen over dit schitterende land. Ik wens jullie een goede vlucht naar Thailand en we kijken weer uit naar je verhaaltjes.
    Hele dikke knuffel

  • 13 Januari 2008 - 22:17

    Natasja:

    Daiske, als ge de kans hebt, echt doen, als kost het oe wat knaken, want dit is onbeschrijvelijk. Dit ga ik van mijn leven niet meer vergeten !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 518690

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: