En weer een eilandje... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu En weer een eilandje... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

En weer een eilandje...

24 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Koh Chang, Lonely Beach, 19 januari 2008

Het paradijsje is weer even voorbij, vandaag weer leuk en hard werken met het openbaar vervoer ! Heerlijk.

We hebben weer van alles en nog wat... Eerst een bathbusje, het bootje, weer eem bathbusje terug naar Rayong, en daar de public bus naar Chantaburi. En weer een bathbusje naar Laem Gnop, en de ijzeren aftandse verrotte autoferry naar Ko Chang, en daar weer een bathbusje...

Steeds weer op de busstationnetjes is het een drukte van jewelst. Voordat je een voet uit de bus zet, staan ze al te roepen 'where you going, where you going?' Maar...we zijn eruit, dat zijn de 'taxichauffeurs' in alle vormen, bathbusjes, tuktuks of taxibusjes, en ze doen het niet alleen bij ons, ze doen het ook bij de Thai zelf... Als we dan even wachten zijn ze weg en dan komt de 2e golf van 'helpers'...maar deze mensen horen bij het stationnetje op een of andere manier, en willen je dus echt helpen. Je krijgt geen kans een boek open te slaan, gewoon zeggen waar je heen moet, en je wordt naar het volgende loket of busplekje gestuurd, hahaha.
Alhoewel er nog steeds zijn die een graantje van de Farang - de buitenlanders - mee wil pikken. Maar oke, dat is nu eenmaal zo.

Als we al dat vervoer er op hebben zitten - met onze backpacks op de klamme ruggen - zijn we toch van 8 uur smorgens tot 6 uur savonds onderweg.

Op Koh Chang worden we afgezet en zien nog net de prachtige rode zon in de zee wegzakken. Net op dat moment hebben de eerste 2 hostels van onze keuze geen plek, maar de 3e die er naatst ligt wel...! Gelukkig !
En het zijn dee keer weer geen hostels, maar hutjes direct aan zee, wel echte backpackers / hippie stijl en niet de mooie resorts achtige dingen, maar ja, voor 10 euro met zijn tweeen...
En wat we dan krijgen... De 1e nacht wegens gebrek een 2 euro duurdere kamer met airco, die we toch niet gebruiken. En de andere 2 nachten goedkoper, meer knus, wel geen airco, maar met een eigen houten vlondertje en uitzicht op zee. De kant waar steeds de zon in de zee wegzakt...dat is heerlijk genieten !!

En bij ons kende ontzettend lekker aan de zee zitten eten, heerlijk eten, lekker muziek, en goeie gesprekken !!

Koh Chang is veel groter dan Koh Samet, en hier is ontzettend veel te doen...alleen zoals altijd met reizen...te weinig tijd op uitgebreidt op 1 plek te blijven.

We plannen in ieder geval 2 dagen...
Ik wil graag duiken, en Christel ook, maar zij moet nog een beetje haar 'cold feet gevoel' kwijtraken...
Mijn voorstel is om eerst een snorkeldag in te plannen met de duikschool van onze voorkeur (duikopleidingscentrum van paddi en nederlandssprekende begeleiding), dan heeft Chris gelegenheid om eerst eens de prachtige tropische onderwaterwereld op deze maniers te zien, en kunnen we zien hoe de duikschool werkt... Ze kan er helemaal mee uit de voeten !! En snorkelen is ook heerlijk !!

Daarna bepalen we wel of we gaan duiken of niet... spannende en leuke dagen voor de boeg dus...!!

Snorkel-vooruitzicht-kusjes
xx

Facts an Figures:

Weer: tropische 30 graden

Eten: sweet en sour, bbq mais en potatoe !!

SLapen: Sunset Huts, airco hut, ****

Hoogtepunt: Mooie reisdag !

• 24 Januari 2008 - 18:48

Maria:

Hallo dames, stuur eens wat van dat mooie weer deze kant op , een beetje zon kunnen wij hier wel gebruiken.
    Natasja ga voortaan maar altijd in deze peiode op vakantie.

• 26 Januari 2008 - 14:52

Natasja:

Hahaha, als het aan mij ligt ook ! Bevalt goed deze periode...