Snorkelen... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Snorkelen... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Snorkelen...

24 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Koh Chang, 20 en 21 januari 2008

Snorkelen !!!

Om 9 uur, na het switchen van hutje, worden we door de duikschool opgehaald voor onze snorkeldag (vanochtend om 8 uur gebeld, en gelukkig nog plek op de boot). We gaan inderdaag met de duikers op dezelfde boot. En we worden ingecheckt door een Belg en Duitser. Verder komt de duikschool ontzettend professioneel over (en het havenplaatsje Bang Bao is ook kei knus en gezellig !!)

Dan lekker op een bootje de zee op.
We leggen net buten Koh Chang aan bij een rotspunt die boven water uitsteekt. Volgens Flo, de duitse instructeur (sympathiek gast en goed engelssprekend voor een duister, haha) is hier niet veel koraal, maar is de vis volop aanwezig....

We plonzen saampjes met nog een paar snorkelaars en duikers in het water. Ohhh...wat een heerlijke 25 graden zee !! :D :D

En het is hier prachtig ! Ik (we) zie weer ontzettend veel mooie tropische vissen !! En...heel veel zee egels...
Voor Christel is het de eerste keer snorkelen in dit soort water, en er gaat een nieuwe wereld voor haar open !! Het is ook geweldig mooi en fantastisch...
We dobberen lekker om de rotsen heen, en moeten af en toe wel goed werken tegen de stroming... Best gaaf gevoel.

Op de boot zitten daarna 2 heel tevreden meisjes lekker fruit en rijst te eten, in het zonnetje op het dek...

Na een stukje varen tijd voor de volgende plek. Een rots die net niet boven water uitsteekt... Hier ishet koraal prachtig aanwezig. Het is onder water wat woester met rotsen en prachtig bezaaid met koraal ! Wel is de stroming hier veel sterker, en we kunnen gewoon niet aan de andere kant van de rotsen komen. Het is lachen om ons op de stroming te laten 'driften'...lachen, en helemaal niet eng, want in dat gval drijven we toch richting boot. Maar het is echt lachen, je kunt er toch niet tegenin zwemmen, dus laat maar gaan, net alsof je in de ruimte bent...

Onder ons zien we de duikers...We volgen ze een tijdje, en zien precies wat ze doen en bekijken. Dat geeft Christel een redelijk goed gevoel om morgen eventueel te gaan duiken... Straks aan wal even verder babbelen met de instructeurs...

Leuke foto's gemaakt, als het goed is, met onze onderwatercameraatjes...

En jawel, Christel durft het aan, alhoewel nog niet helemaal zonder bijgevoelens, besluit ze morgen mee te gaan duiken. Ze heeft vertrouwen in de instructeurs, en heeft gezien wat haar op zo'n dag te wachten staat...

Op naar de spannende dag van morgen...

Gekleurde-visjes-kusjes
xxx

Facts and Figures:

Zie gisteren, haha.

Hoogtepunt: heerlijk snorkeldagje !!

• 23 Januari 2008 - 17:49

Zien:

Was het nou een duistere Duitser of een Duitsere duister???
    X

• 26 Januari 2008 - 14:53

Natasja:

ik weet het...als ik dit allemaal teruglees in thuis, zal ik me schamen voor de typefouten denk ik, maar ja, geen tijd om terug te leZen. Christel en ik hebben nog gin eens tijd om bij elkaar te kijken wa voor verhaaltjes we schrijven...