Wandelen in Bangkok... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Wandelen in Bangkok... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Wandelen in Bangkok...

08 Februari 2008 | Thailand, Bangkok

Bangkok, 8 februari 2008

Vandaag nog een dagje Bangkok, maar vanavond hier alweer weg...maar voor kort.
We wilden 4 of 5 dagen in Bangkok zijn, maar ons Guesthouse had maar plaats voor 2 nachten, vervolgens 2 nachten vol, en dan wel weer plaats.
Na Bangkok hadden voor onszelf 2 dagen Kanchanaburi gepland staan, 2 uurtjes van Bangkok vandaan, en we besluiten het om te wisselen. Even dus 2 daagjes weg, en dan weer terug komen voordat we het zuiden van Thailand gaan ontdekken !

Vanavond pas rond 7 uur met de bus naar Kanchanaburi, dus vandaag nog een volle dag Bangkok.

We lopen van ons guesthouse hartje Chinatown in, dat nu weer vol in leven is !!
Het is een drukte en een handel van jewelste, alle straten en steegjes staan vol met koopwaar.
Na een tijdje struinen, komen we weer op een hoofdader uit, en gaan door naar de flowermarkt. Vanuit de bus hebben we deze al eerder gezien, en we fladderen hier ook lekker rond. Alles zit hier bij elkaar geconcentreerd, en allerlei bloemen doe je maar kunt bedenken worden hier verkocht, en vele offerandes worden hier van de bloemetjes gemaakt. Een leuke bedrijvigheid om te zien en om te ruiken !!! :)

We lopen uiteindelijk in deze ontzettend hete stad door naar Wat Pho, nog een hele belangrijke pracht en praal tempel van Bangkok en Thailand, net naast de paleismuren deze keer...
Het is hier ietjes rustiger met toeristen (niet te veel van voorstellen, het zijn er nog altijd veel..:))

En waarom...omdat hier de grootste liggende Boedda van Thailand ligt...
We gaan de tempelhal is, kijken op het hoekje...en wowwww... en immens grote goede boedda ligt daar in die hal !! Wat een joekel !! en wat is ie prachtig !!! 46 meter lang en 15 meter hoog !!!
Zijn voeten en tenen zijn al groter als ons....:D
Heel indrukwekkend !!!

Weer buiten om een trapje binnen de tempelmuren zittend om verdere plannen te maken...worden we maar liefst 3 keer door verschillende studentenmeisjes en jongetjes geinterviewd !! Het lijkt wel of heel studerend Thailand interviews met toeristen moet afleggen....want dit is denk in totaal over heel thailand al de tiende keer dat we gevraagd worden... En we doen met veel plezier mee !! Het is duidelijk dat het er alleen om gaat dat ze Engels leren, want je krijgt vragen over welk eten je lekker vindt, wat je van Thailand vindt, wat je favoriete kleur is, of je veel koffie drinkt, of je Thais kunt spreken...grote hilariteit altijd als we Sawadee Kha en Kaaph Kuun Kah uitspreken... Maar het is zo leuk die bakvisserij. Met 5 man sterk, hoop gedoe en gelach wie de vragen moet stellen, verlegen en voorzichtig, met mobieltjes het geluid opnemend en met camara's foto's makend....lollig !! :)

We lopen in de omgeving van de tempel over de amulettenmarkt. De thai lopen zelf veel met hele zware kettingen met zware en veel amuletten eraan, die hun tegen van alles en nog wat moeten beschermen. Ze zijn erg bijgelovig !! Deze amuletten is een ware verzamelwoede...deskundigen zitten op de stoepen met loepjes alle stenen amuletjes te bekijken... Wij zien geen verschil en zouden wel eens willen weten wat zij zien...maar ja engels is hier niet voor iedereen makkelijk...
Je kunt de stenen boedda's of andere gelukstenen hier kopen, meteen in een behuizing laten zetten en kettingen kopen. Het is een leuke bedrijvigheid om te zien !!

En dan is het tijd om iin de bus terug naar het gusthouse te springen... Weer met onze bagage, na een rit van een uurtje met de taxi door de stad naar het nieuwe busstation van Bangkok. Het lijkt wel een vliegveld !!

Rond 10 ur savonds komen we aan in Kanchanaburi, beroemd om de beruchte Bridge over the River Kwai (Kwae)...
We hebben gebeld voor ons guesthouse, en zitten echt met een drijvend bungalowtje op het water van die river Kwae, in het donker, met zachte lampjes en kabbelend water...wat een aankomst...!! Wat een geweldig plekske hebben we gevonden... :)

En als we plannen voor morgen maken...het bezoeken van het gebied waar het verhaal van de Birma - Thialand spoorlijn, de beruchte Death Railway, waar zoveel krijgsgevangen uit de Tweede Wereldoorlog en niet te vergeten ontzettend veel Aziaten om het leven zijn gekomen !!
Er zijn hier veel memorable plekken en museumpjes te zien.

Komt er net een vriendelijke juffrouw van het guesthouse aanlopen dat ze morgen nog plaatsen hebben voor een tripje waarbij ze nu net de plekken aan doen die we ons hadden voorgenomen te doen... Komt dat mooi uit.

Wat zal het een indrukwekkende dag worden...

(Yvonne, proficiat met je 40e verjaardag !! Jammer dat ik je feest misloop !! Veel plezier !!)