Trekkingdag 9 Kyanjin Gompa - Lama Hotel - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Trekkingdag 9 Kyanjin Gompa - Lama Hotel - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Trekkingdag 9 Kyanjin Gompa - Lama Hotel

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

14 Januari 2011 | Nepal, Kathmandu

maandag 13 december 2010

Op deze hoogte weer een nacht van veel en rare dromen en van lang wakker liggen. Het lange wakker zijn is op zich geen straf, want met het gordijntje open geniet ik weer van een donkere hemel met duizenden sterren. Tegen de donkere nacht steekt Ganchenpo strak wit af. Een felle flonkelende ster recht boven de top. Een vallende ster valt een lange weg door de hemel... mijn gedachten bij een bijzonder iemand.

De wekker gaat om half 7: Jurg die op de houten tussenwand bonkt! ;D
Vannacht zo wakker, nu zo slaperig... gaap. De spullen zijn snel gepakt en nog even genieten van de mooie kleuren van de zonsopkomst. Een noodlesoepje, en na het bedanken van de familie om 8 uur op pad. Na 4 dagen de vallei in lopen, lopen we em nu in 2 dagen uit. Sterker. Goed geacclimatiseerd. De dagen hier waren een hoogtepunt!

Vandaag wordt het 1500 meter dalen. De ochtend is weer zonnig, maar koud en zonder handschoenen tintelen mijn vingers al snel. Het ochtendlicht prachtig! We genieten van de laatste berggezichten en het is lekker lopen. De wind komt weer van voren flink opzetten en voelt schraal aan onze gezichten. Het maakt de tocht een stuk kouder. Na 2 uurtjes zijn we al in Langtang Village en na nog es 2 uurtjes komen we aan bij onze eerdere lodge in Ghoretabela waar we lekker in de zon lunchen. Zelfs hier is het al frisser dan een dag of 4 geleden.

Na een uurtje vervolgen we onze weg. De prachtige mystieke bossen weer in. Met een ander zonlicht op een andere manier weer bijzonder. De rivier is weer gezwollen en raast met weer helder blauw water hard naar beneden. De brede vallei versmalt zich weer tot een kloof. De langur apen eten de rode bessen in de bomen. Is het slechts 4 dagen geleden dat we hier waren?!

Tegen 15 uur komen we terug in het Tibet Guesthouse in het kille Lama Hotel. Met het heerlijke vooruitzicht van een erge hot shower!!!! Jippie!!! Na 4 dagen eindelijk weer douchen!!!
Heeeeeerlijk hoe een eenvoudige douche in een cemente blok ineens een enorme luxe is!

Samen met de lieve familie eten we rond het vuur... Papa is de kok en maakt met zelfgemaakt vers deeg een lekkere vegetarische pizza en een appeldesert als lekker warm toetje. Mama vertelt ondertussen dat 6 van haar 7 kinderen in Kathmandu wonen (ze haalt haar neus op bij de vieze stad) en wijst trots op foto's die naast die van de Dalai Lama in het huistempeltje in de keuken staan...
De lucht is ondertussen helemaal dichtgetrokken! En de dikke bewolking daalt als een dikke mist om de bergwanden tot net boven ons huisje. Er hangt een sinistere sfeer als ik in het donker met mijn hoofdlampje buiten loop. Voor het eerst geen heldere sterrenhemel...

Dan maar lekker slapen met het licht van het kleine kaarsje in de houten vensterbank...

Lieve-familie-kusjes

Afstand 20 kilometer
Tibet Guesthouse

• 14 Januari 2011 - 20:52

Mir:

heb ik wel vaker, dat ik in de gedachte van andere kom bij vallende sterren ;-)

• 15 Januari 2011 - 12:22

Tante Astrid:

wanneer komen je reisboeken uit?
    Dikke knuffels

• 19 Januari 2011 - 14:21

LYLA:

tante Astrid heeft gelijk... begin aub met het schrijven van (reis) boek (en)
    in 1 adem uit!!

****

• 10 Mei 2012 - 09:44

Marcelle:

Hallo, je kent me niet, maar ik zocht op Lama hotel.zo kwam ik bij je verslag. Dank voorde foto's! Kreeg net een sms van mijn dochter(24 jaar) dat ze daar nu aankwam..Ik ben door jouw fotos en tekst gerustgesteld.Veel dank, een mamma uit Eindhoven