Een dagje in Bellevue... - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Een dagje in Bellevue... - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Een dagje in Bellevue...

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

28 Oktober 2011 | Tanzania, Dodoma

Ik zie mezelf nog staan. Op de hete asfaltweg, brandende zon. Het busje dat wegrijdt. In een soort no-mans-land. Links een hete lege asfaltweg. Rechts een hete lege asfaltweg. Voor me een bordje Bellevue en een zandpad. Ik met schoudertas en zware reistas. Tja...

Maar wat pakte dat goed uit!!
Een prachtig guesthouse met maar 9 bungalowtjes. Knus, klein, cozy en gemoedelijk!!

Mijn eigen bungalowtje is zo fijn! Iedere morgen om 6 uur de wekker. Even mijn deurtje open, lekker in de stoel zitten en 10 minuutjes van de zonsopkomst genieten. Iedere dag er een foto van maken. En steeds weer versteld staan dat het iedere dag weer anders is! Door mijn klamboe terug mijn bed in en nog lekker een uurtje slapen.
Zo ergens tussen 8 en 9 uur treffen we elkaar bij het ontbijt met verse koffie, thee en juice. Het geluid van de golven, de geur van buiten, lekker om ons heen. En dan begint de dag. Lekker er op uit! Lunchen doen we onderweg.
Omdat we zo dicht bij de evenaar zitten is het ongeveer 12 uur licht en 12 uur donker. Dus rond 18.30 uur is het weer donker en zijn we meestal weer binnen.

Een koude douche... och, alleen de eerste 5 seconden zorgen voor een groot schrikeffect (gr#@E$rrr@#$rrr) daarna valt het wel mee (Chris, veeeel beter dan in Thailand!! hahaha). De watertank is door de zon meestal aardig opgewarmd zodat de echte kou er wel af is.

En dan lekker naar onze loungehoek met banken en kussen. Spelletje, cocktailtje, schrijven en gezellige gesprekken. Om zo rond achten lekker aan tafel te gaan en te genieten van echt heerlijk eten! Lekker een red snappertje, een tonijntje, fried prawns (en lobster voor de liefhebbers). En dan komt de klop... echt laat wordt het hier niet. Lekker uitbuiken en dan rond elven naar de bungalowtjes.
De klamboe al neergelaten lekker in bed kruipen, proberen wat smsjes te versturen (die nooit doorkomen zo blijkt) en de indrukken van de dag in mijn reisschriftje schrijven, terwijl mijn ogen langzaam dichtvallen omringd met het geluid van de golven op het rif en de wind door de palmbomen.

Wakker worden van de krakende stoel op mijn verandaatje en weten dat Chui weer lekker mijn deurtje bewaakt. Of het krijsen van een bushbaby die zich in onze tuin ophoudt.
Een bushbaby??? Jep, we hebben een bushbaby! We horen em, maar zien em nooit! Een klein pluizig diertje dat een soort kruising tussen een wasbeertje en een heel klein aapje is. Klein en snel en nauwelijks te zien. En ondertussen is iedereen zo nieuwsgierig geworden dat zodra we em dichtbij horen we allemaal ons best doen em te zien. Zelfs het personeel doet mee. Op een avond worden geroepen "Bushbaby, come, come!" en lopen we snel door de keuken mee naar achteren. En jawel! Daar zit ie!!!! Bijna met zijn snuitje in de voerbak van de honden. Ohhhhhhh... wat is ie schattig!!! (ongelooflijk dat zo'n klein beestje zo'n herrie kan maken!!).

En hoe meer plekjes we op onze dagen zien en ontdekken, hoe meer we beseffen dat Bellevue toch echt wel hét fijnste en mooiste plekje is.
Mojito avonden? DJ avonden? Och... het is toch low season, dus waarom de moeite doen?? (hahaha wie had dat gedacht!)

En het personeel...
Lieve Jumane, Sarafina en Sunny van de bediening die zo goed voor ons zorgen. De koks die de heerlijkste gerechten maken en vrolijk in de deuropening staan te lachen! Emma, de nachtwaker slash tuinman slash chauffeur, en de 3 hondjes die zorgen dat er geen ongewenste indringers zijn. Ida en Dion die de boel managen en die alles voor ons regelen van tripjes en fietsen, tot het checken van windguru iedere ochtend.

Leuke gasten die komen en gaan. Rudi en Irena uit Oostenrijk die er ook 3 weken zijn en net begonnen zijn aan hun reis van een jaar. Erik en Linda, een vrolijk belgisch echtpaar. Sonja en David uit Franstalig Zwitserland met wie ik een dagje op Safari Blue ben geweest. En nog een aantal anderen die er wat korter zijn. Een mix van aardige, gezellige en relaxte mensen.

Jep, Bellevue is echt een schot in de roos!!!
En bungalowtje nummer 2 is echt bijna 3 weken mijn (t)huisje geweest!

Een plek om naar terug te komen...

Het-prachtigste-plekje-kusjes

P.S. Misschien heb je het wel op tv gezien... Herman den Blijker heeft hier 2 jaar geleden een programma opgenomen. (Ik heb het zelf niet gezien, maar van horen vertellen.)