Kinderliedjes op het strand! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Kinderliedjes op het strand! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Kinderliedjes op het strand!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

03 November 2011 | Tanzania, Dodoma

woensdag 19 oktober

En na het duiken?
Lekker relaxen!!
Eens een middagje lekker op het strand liggen. Beetje poedelen in dat onzichtbare water. Genieten van het zout, het zand en de zon op mijn huid en in mijn haar. Koeien op het witte strand. Zucht... ik wil hier niet meer weg...

Tegen 16 uur loop ik mijn vertrouwde wandeling over het strand, terug naar Bwejuu. Alhoewel eb is de zee niet zo ver teruggetrokken als een paar dagen terug met volle maan. Al weer even geleden dat ik dit gewandeld heb.

Eerst lekker genieten van het schelpenstrand. 2 Masai die aan het strandvolleyen zijn. Toch altijd weer bijzonder. Ja, da's toch wel grappig. Overal zie je ze, de Masai. Lange, graatmagere hele zwarte afrikanen in hun traditionele rode doeken en hun witte enkel- en polsbanden en vaak met lange vlechten. Ze komen van het vasteland om hier met hun koopwaren geld te verdienen om terug naar de familie te sturen. Alhoewel traditioneel gekleed zie je ze vaak met flitsende plastic zonnebrillen. Een bijzonder combinatie hahaha! Ook zij groeten altijd vriendelijk jambo! Soms in een poging iets te verkopen, soms gewoon in het voorbij gaan. Toch is het wel grappig als je ze de eerste keer in de bus of op het strand ziet. ;)

Bij Bwejuu op het strand is het altijd weer afwachten wat je aantreft met de kinderen. En jawel, 5 meisjes en een jochie. Roepend op afstand en een stok wordt gegooid. Dan komen ze aanrennen. Ineens met grote lachen en vragen ze om een pen of boek voor school. Ik laat zien dat ik alleen snorkelspullen bij heb. En ze giechelen en dansen om me heen. Al lopend vraag ik naar school en of ze engels leren en met een verlegen giechel beginnen ze om de beurt zinnetjes op de dreunen. "My name is Aisha, I am 6 years old, my papa is Ali, my mama is Salima, I live in Bwejuu"! Als ze allemaal geweest zijn, begin ik. "My name is Natasja, I am 39 years old, my mama is Maria, my papa is Toon, I live in Helmond". Ze schateren het uit. Het ijs is gebroken en we hebben een vrolijk half uurtje samen. Ze vertellen van alles, schrijven hun namen in het zand - ik moet ook natuurlijk. Ze willen op de foto en zingen een liedje. Als ik zeg dat ik een filmpje kan maken, dan willen ze dat natuurlijk zien. De meisjes lekker druk, het jochie lekker verlegen. Dan komt er een stelletje aanlopen. Het blijkt Lorenzo en zijn vriendin Martina te zijn! Wat grappig! En ook zij doen vrolijk mee. Schrijven hun namen in het zand en zingen het liedje mee. De lol is groot als Lorenzo de naam van het manneke in het zand schrijft: Bruno! (wat natuurlijk niet zo is) Maar vanaf dat moment noemen we em allemaal Bruno en hij lacht zelf het hardst!
En na een vrolijk half uurtje loop ik verder.

Lekker bij mijn bungalowtje. En na de koude douche lekker met een pot thee en pindarotjes van thuis (die het wonderbaarlijk overleeft hebben in deze hitte haha) lekker nagenieten op mijn verandaatje terwijl het langzaam donker wordt. Ik voel me zo tevreden als een spinnend katje... En voel deze vakantie als een kadootje aan mezelf... ;)

Giechel-kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Zanzibar

Recente Reisverslagen:

10 November 2011

En tot slot...

09 November 2011

En dan kwam de zon op...

08 November 2011

Zzzzzzzanzibaaaaaaaaaaaaarrr !!!

08 November 2011

Kilimanjaro... en de wondere wereld

08 November 2011

In de vroege ochtend...
Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 671
Totaal aantal bezoekers 518194

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: