Dagje Kyoto met Steve - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Dagje Kyoto met Steve - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Dagje Kyoto met Steve

Blijf op de hoogte en volg Natasja

05 Augustus 2012 | Japan, Kyoto

Kyoto, maandag 30 juli

Om half 10 zie ik Steve bij de receptie en we lopen eerst naar de Starbucks voor een ontbijtje. Al snel zitten we weer over van alles en nog wat te kletsen. Om 11 uur besluiten we toch maar es op pad te gaan. En lopen naar Kyoto Station. Een groot busstation met alles heel duidelijk in het engels ook aangegeven. Ideaal!

We nemen eerst de bus naar Kinkakuji Tempel, oftewel de Gouden Tempel. Het is al goed heet in de stad als we van bus naar Tempel lopen. Het is hier goed toeristisch. Nog méér tempels... ik ben benieuwd of ik dat wel overleef! :)

De tempel ligt al meteen prachtig aan de rand van een grote vijver en tuin. Helemaal in het goud! Het is echt een prachtig gezicht! Heel bijzonder. We lopen rond en langs de tempel, door de mooie tuinen en het voelt heel relaxed zo. Ik heb niets voorbereid en zie wel wat er gebeurt. Grappig hoe ik van ontmoeting in ontmoeting in ontmoeting rol hier…

We nemen de bus naar Nijojo Castle. Het verblijf van de eerste Tokugawa Shogun en gebouwd in 1603. Het ligt in een prachtige parktuin. En is nog in originele staat. Binnen mogen we geen foto’s maken. We lopen langs grote ruimten met de traditionele matten op de vloer en goudkleurig met afbeeldingen beschilderde schuifdeuren en panelen. Grote ruimten waar de Shogun zijn bezoekers, boodschappers en ministers ontving. Mooi hoor!

Buiten lopen we door het mooie park. Steve maakt ook filmpjes en dat pakt ie ook professioneel aan! Hij is bezig een vet filmpje te maken waar hij overal stukjes filmpt waarbij hij door het scherm rent met een bepaalde achtergrond. Op het rode plein in Moskou, in Tokyo. Etc. Leuk en enthousiast kijk ik het aan. Dan vraagt ie mijn hulp. Als ik nou es van over de brug aan kom rennen, hij komt me dan tegemoet, draait zich dan om, kijkt mij na, en rent achter me aan. We proberen 2 keer en het is echt zoooo leuk! Lachen man!

We praten er bij een koel flesje drinken over na. Over de dingen die ons gelukkig maken. En wat voel ik me weer luchtig. Dit is wat reizen is all about!! Dit is wat ik gemist heb op Shikoku! Het vrije backpackleventje...

We nemen de bus terug naar het station en eten een lekker Japans hapje in een restaurant bij ons hostel om de hoek. Nog naar Higashi-Hongaji Tempel hier om de hoek. Een heeeeele grote tempel. Het is een van de grootste historische houten gebouwen van de wereld.

We slenteren wat rond en ik trakteer nog even op een ijsje van de Mac en dan terug naar het hostel. Om 19 uur gaat Steve terug naar Tokyo voor zijn laatste dagen in Japan. Ik geniet van het rooftop van Kyoto bij night.

Jep, ik ben heel blij met mijn besluit hiernaartoe te gaan. Kyoto is echt leuk, mijn hostel een goeie vibe. Het kriebelt... het reisvirus. :D

Nog-meer-tempels-kusjes

Weer:
Heet en zonnig. 37 graden

5 augustus 2012 19:37 | Door: Marjolein
Dankje voor je geweldige verhalen
Heb je al die tijd gevolgd en inspiratie opgedaan
goeie reis terug! Groetjes

6 augustus 2012 21:26 | Door: Natasja Marcus
@ Marjolein.
Leuk je reactie te krijgen en dat mijn verslagen je inspiratie hebben gegeven! Bijzonder als mensen die ik niet ken geboeid raken door mijn verhalen. Dank je! Natasja

• 05 Augustus 2012 - 19:37

Marjolein:

Dankje voor je geweldige verhalen
    heb je al die tijd gevolgd en insperatie opgedaan
    goeie reis terug!
    Groetjes

• 06 Augustus 2012 - 21:26

Natasja Marcus:

@ Marjolein.
    Leuk je reactie te krijgen en dat mijn verslagen je inspiratie hebben gegeven!
    Bijzonder als mensen die ik niet ken geboeid raken door mijn verhalen. Dank je!
    Natasja