Zonsopgang... en afdaling naar Phakding - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Zonsopgang... en afdaling naar Phakding - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Zonsopgang... en afdaling naar Phakding

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

28 November 2007 | Nepal, Kathmandu

Phakding, 18 november 2007

Om half 6 de wekker, en 10 minuten later in onze pyjama's aan de thee kijken naar de zonsopkomst...en mount Everest...
De kleuren zijn zo bijzonder.
Eerst is het donker, maar de witte toppen steken al lichtgevend af. De lucht wordt helderder in het ochtendgloren, en de toppen nog lichtgevender wit. Tot ineens de bovenste puntjes dansen in het zonlicht. Nog rozig...van oranjig...naar gelig...
Steeds meer van de toppen komen in het zonlicht. En een nieuwe dag in de Hymalya is aangebroken...

Schitterend...een moment om nooit meer te vergeten...

Gelukkig kan ik er nog van genieten...want ik voel me brak...en leeg. En we krijgen de meest pittige afdaling van de hele trekking. Ik ben wel blij daarmee, want dalen gaat me makkelijk af. Eten is er niet bij, met mijn crackertjes (thank god voor de Sultana's) probeer ik wat binnen te werken.

We gaan een steile aftocht maken van Kongde naar Phakding. Ruim 1600 meter dalen! En steil gaat het... De vergezichten en de omgeving zijn prachtig...en ik baal, want ik kan er niet optimaal van genieten zoals ik dat gewend ben en graag wil. Na een uurtje neem ik een paracetamol. En jep...tot genoegen of ongenoegen ;) van de groep krijg ik weer praatjes. Natasja is in the house...euh...on the mountain...back on track...!

Onze tocht is boven de boomgrens begonnen, kaal en rotsig. Dan komen we weer door stukken met dennebomen en rodondendrons. Af en toe nog plukjes sneeuw. En grote gladde rotsblokken waar 's winters watervallen over heen gaan. De tocht is werkelijk weer bijzonder prachtig. Het wordt steeds warmer en stoffiger. En de begroeiing veranderd. We zien uit op de vallei beneden ons, en ineens komen de akkertjes weer in zicht, met de verschillende kleuren warm groen. De huisjes, de rivier en weer bloemetjes... We komen weer in de bewoonde kleurige wereld!!!
We lunchen een stukje voor Phakding... Daarna is het nog een uurtje lopen, en met een lichte stijging. Man, ik heb me toch lood in mijn benen... Het is afzien nu. In vergelijking tot de afdaling...

En ja...daar is onze lodge van Phakding! En daar staan Dali en Nima al weer lachend op ons te wachten!! Hete douche, hete douche. Jippie!! Niet meer met kou water wassen... Ik voel me brak en ga na de thee om 4 uur lekker een lange heerlijk hete douche nemen. Daar knap ik al goed van op...En ik duik meteen met 2 kruiken mijn bedje in. Omdat ik niet naar het avondeten kom, komen Gea en Martin even polshoogte nemen... Lief he. Ze zorgen voor een heerlijke pot thee, en dan slaap ik een genezende slaap verder tot de volgende ochtend!

Goooooodmorning-Hymalaya-kusjes

Statistieken:
9 km gewandeld
105 meter gestegen
1685 meter gedaald
4,5 uur gewandeld
's ochtends stralend blauwe lucht
's middags stralend blauwe lucht
's avonds koud, maar minder koud dan in de hogere gebieden (alhoewel ik dit niet kan weten omdat ik vanaf de middag slaap...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 517817

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: