Golden Bay = Grey Bay - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Golden Bay = Grey Bay - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Golden Bay = Grey Bay

09 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Nelson

Pohara en Nelson, 7 en 8 januari 2008

Nou...wat het zonnige paradijs moest worden, wordt een druilerige aangelegenheid...
Golden Bay is Grey Bay...alles is grijs, de lucht met heel veel regen, de zee, de stranden, alles...!!
Wat een zonde...Ik weet het, we hebben op het Zuidereiland veel geluk gehad...maar hier, nu net, bij het Abel Tasman...wat jammer dat we het hier niet treffen. De lang verwachte te gekken eendaagse track moeten we uitstellen.

Na het Shamballa debacle snel weer een heel vertrouwd knus ander Hostel 10 kilometer verderop uitgezocht ! Dit voelt toch wel wat lekkerder !!

Het nadeel van de regen is, is dat waar we op andere plekken of door konden rijden, of een rondje konden maken en weer terug, liggen we deze keer in een uithoek van het eiland. Het is of hier blijven, of weggaan en niet meer terugkomen... We gunnen ons de tijd... En hopen over 2 dagen als het weer weer beter wordt de track nog te kunnen doen.
In the mean while... Maar een stukske rijden in de omgeving. Helemaal naar het noordelijkste puntje Farewell Spit... We kunnen de auto niet uitkomen van de stortregen...de ruitenwissers kunnen het niet aan...

Dan maar wat shoppen, hier zijn wel veel leuke artestieke winkeltjes..
En dan ook nog maar even een filmpje... We hebben al heel vaak de film The White Planet uitgeplakt gezien..en we willen em ook heel graag zien, want ik ken de aankondigingen van thuis. Nu is het juiste moment.
Om 5 uur zitten we in een soort Filmhuis zaaltje en zien de prachtige prachtige docufilm over de Noordpool en het dierenleven daar. Kennen jullie de film al...Als ie draait, zeker gaan kijken. Oh, wat dat een mooie film. Met ijsberen in de hoofdrol. Ik ben zo blij dat we em hier in Nieuw Zeeland gekeken hebben, hier met die bergen, met alles in het teken van natuur en dierenleven, zeehonden, zeevogels, pinguins...ook wat in de film voor komt. Echt super !! Meevaller van het slechte weer dus he...

En verder...hot chocolate drinken met heerlijke muffins erbij...

De volgende dag is het hetzelfde liedje, en overnachten we in Nelson, aan de zuidelijke kant van het Abel Tasman meer... Lekker een hostel direct aan het strand.
En lekker eens een keertjes hardlopen voor mij !! Oh, dat is toch wel iets dat ik mis met het reizen. En vooral de dagen waarop we weinig inspanning hebben.
Eerder op een strandje als eens een stukje geprobeerd op mijn Nike Jeruzalems, en nu in de branding, bij de latste avondzon en schemering, op het strand, heerlijk voluit een half uurtje kunnen hardlopen !! Het gaat goed op de schoentjes, en goed met de tijd en conditie...!! Ga ik meer proberen...Heerlijk !!

Enne, morgen... morgen wordt het weer beter, en staan we om 9 uur in het Abel Tasman Park !! Jippie !!

Regen-en-hardloop-in-de-branding-kusjes
xx

Facts and Figures

Weer: 7 januari, miezer tot zware regen, hele dag. 8 januari van hetzelfde tot in de vroege avond opklaringen

Km: 7 januari 160. 8 januari 300

Eten: van alles en nog wa...

Slapen: 7 januari The Nook in Pohara ****. 8 januari Beach Hostel in Nelson ****

Hoogtepunten: 7 januari: The White Planet !! 8 januari: Hardlopen !!

• 09 Januari 2008 - 11:48

Zien:

Ach, het kan altijd erger wat het weer betreft... jullie hadden ook aan de oostkant van Austalie kennen zitten, hadden jullie toch echt heel andere problemen gehad... blub blub problemen zeg maar... ;-)
    xx

• 11 Januari 2008 - 15:30

Ronaldo:

Beste Natasja,

De allerbeste REISwensen voor 2008 voor jou en je reispartner. Op den Bels is momenteel een mini-serie over Nieuw-Zeeland. Morgenavond is deel 3 over het Zuidereiland.
    Ik volg met heel veel belangstelling jullie te gekke reisverhalen.

Groetjes,
    Ronaldo

• 12 Januari 2008 - 07:08

Dane En Lola:

Lieve Natasja,
    Wij vinden het een hele mooie kaart die je ons op hebt gestuurd. En Ien lijkt inderdaad op die op de kaart staan.
    Groetjes, Dane

Ik wil heel graag dat je weer terug komt uit Nieuw Zeeland.
    Lola xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 12 Januari 2008 - 10:07

Natasja:

Hoi Dane en Lola !!
    Is de kaart voor jullie nog aangekomen ? Want ik dacht dat ik jullie huisnummer had vergeten... En ik wist wel Ien er op stond !!
    Enne, tja, nog 1 en een half nachtje slapen en dan vliegen we naar Thailand... Maar ik zou nog best een tijdje willen blijven in NZ. Maar ik kom zeker terug, en bij jullie eten (! hahaha)