En duiken...!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu En duiken...!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

En duiken...!!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

24 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Koh Chang, 21 januari 2008


Jippie, vandaag is het weer duiken !!

Christel heeft een beetje een onbestemd gevoel in de ochtend, heeft er snachts een beetje last van gehad, maar is wel vastbesloten te gaan. De kans is nu goed aanwezig, en ze moet de stap nu toch nemen vindt ze zelf.

Bij de duikschool worden we gekoppeld aan Flo, de instructeur, en ook gaat een vriendelijke russische dame mee die ook pas een paar duiken heeft gemaakt. 3 is te veel, dus we krijgen een aankomend divemaster mee, de 50 jarige Belg Jeff met ruim 400 duiken op zijn naam, met ook veel in nederland en belgie.

Flo en Jeff kennen onze 'omstandigheden'...dat we graag goede begeleiding onder water hebben. En dat Christel het welbekende maskerprobleem heeft. We gaan gewoon lekker duiken, zonder dat Christel onderwateroefeningen zoals het masker hoeft te doen.

We zakken af langs de lijn van de boot.
Eerst Flo en de russische dame, vervolgens ik, en dan Christel en Jeff samen.

Het is gaaf te zien dat Chris langs de lijn naar beneden komt gezakt. You Go Girl !!! :D

Allemaal op 10 meter diepte gaan we lekker zwemmen. We zitten ophetzelfde plekje als gisteren. En het zicht is zo'n 20 meter tot 7 meter aan de andere kant waar de stroming wat sterker is.
Ik vond het een beetje jammer te duiken waar we gisteren gesnorkeld hebben, maar het is onde water toch heeeeeel anders dan aan het wateroppervlakte. De grote scholen vis die we gisteren van boven zagen, flankeren ons nu, het zijn er duizenden, allemaal dezelfde bewegingen makend, en zo zit je weer ineens in een grote school van die kleine felblauwe en zebragestreepte visjes...het is zo gaaf !!

flo en de russin zwemmen samen (flo haar fles steeds vasthoudend...), dan volg ik in hun kielzog, en dan Christel en Jeff samen. Ik voel me heel safe en op mijn gemakske daar zo tussen hun in.
En tuurlijk achterom kijkend naar Christel, zie ik dat het lekker gaat. Ze is zomaar aan het duiken !! In Thailand nog wel !! en ik gebaar een grote smile naar haar !! Geweldig dat ze dit gevoel nu ook ervaart !!

Mijn duik gaat echt helemaal super !! voor mijn gevoel de perfecte duik, mijn balans goed, lekker met de handjes op de rug, alles goed in de gaten houdend en ook vooral lekker genietend ! No sweat !!
Dit is weer het Indonesie gevoel, waar mijn eerste 4 duiken ook zo vanzelf gingen !! Niets geen gekloot met mijn balans !! (In Nieuw Zeeland heb ik waarschijnlijk ook veel te veel lood omgehad voor mijn gewicht...)
Ik zweef en hoef geen 1 keer te corrigeren... Jippie !! :D :D

En ik kom in jubelstemming boven na 50 minuten !! wat een supergevoel !! Ik weet dat ik de lat voor mezelf altijd te hoog leg, ik wil meteen dat het goed en perfect gaat en het mag niet tegenzitten...Jeff complimenteert me met die perfecte duik !! Gaaf man !!

En dan ook dat Christel zo goed heeft gedoken !!
Ze heeft het wel gaaf gevonden vertelt ze me op de boot, maar heeft toch ook wel een aantal keren een ongemakkelijk gevoel onder water gehad, en ze vond de duik best lang duren (terwijl ik de tijd altijd voorbij vind vliegen). Maar ze is wel blij dat ze het gedaan en ervaren heeft... maar ze ziet toch wel een beetje op tegen de tweede duik...
Ik zeg haar dat het steeds beter en gaver zal worden...


Na de lunch gaan we naar het 2e zelfde plekje als gisteren... die met die sterkere stroming...
We hebben dezelfde volgorde.
Terwijl Flo, de russin en ik beneden op 12 meter aan de lijn zitten te wachten - het is echt vasthouden want de stroming is goed voelbaar - duurt het een tijdje voordat we Jeff en Christel naar beneden zien komen. Na 5 minuten komt Jeff ineens beneden zonder Christel, hij signaalt het een en ander met Flo en vliegt weer langs de lijn omhoog. Flo gebaart dat Christel haar duik afgebroken heeft. Klote voor dir zeg... Ik vind het wel jammer en sneu dat ze niet over de 2e drempel heeft kunnen gaan, maar ook bewondering voor haar beslissing om niet over bepaalde grenzen te gaan. Gelukkig hebben we deze ochtend al besproken dat ik gewoon mijn duiken af zal maken in het geval het met Christel niet zou lukken. Dus, nadat Jeff boven met Christel heeft gepraat en weer beneden bij ons is, wordt Jeff mijn buddy.

We duiken tot 15 meter, en hebben een schitterende duik van 50 minuten weer. We zwemmen door, over en langs rotsen, we zitten er middenin, oh...het is zo gaaf !! de vissen, het koraal, de vele zeeegels zwarte en zwart-witte, het Christmaskoraal, nou ja te veel om op te noemen. Lekker duiken...heel veel stroming... Morgen is het volle maan, dan neemt de storming af, maar met de wassende maan zijn de stromingen sterk. We moeten ons op stukken laten driften, en soms zwemmen we door smalle stukken achter elkaar.
Ene keer om te voorkomen dat ik te dicht bij een wand zou komen vanwege de stroming, corrigeer ik met een zwemarmbeweging, en tjak...word meteen in mijn vinger geprikt door een zeeegel aan de andere rotswand. Shit, dat prikt even... Gelukkig hebben ze al gezegd dat het alleen even zeer doet, maar niet gevaarlijk is, tenminste niet van de zwarte, hahaha.
Ik bloed wel een beetje onder water...best grappig, wel even laten controleren door Jeff onder water, maar alles prima !!

Verder is het alleen maar genieten genieten genieten !! :D :D :D

Bovengekomen een dubbel gevoel natuurlijk... Teleurstelling voor Christel, maar weer dat te gekke gevoel van het perfect duiken. Jeff complimenteert me met het feit dat ik zo duik op mijn 11 en 12e duik en dat ie zo met me in Nederland en Belgie zou gaan duiken als buddy. Ik ben blij...:D

Met Christel heb ik het over haar afgebroken duik. Ze kon zich niet over haar weerstand heenzetten onder water te gaan. Ze vond het niet prettig voelen en vond het genoeg voor 1 dag. Wie weet, misschien in Zuid Thailand straks nog een keer. Ze was wel blij voor mij...
Gek he, hoe je ophetzelfde moment allebei van die gemixte gevoelens voelt. Je hebt je eigen gevoel, en het gevoel voor de ander... En dat is op zich maar goed ook...

Chris, geweldig dat je toch je eerste duik gedaan hebt hier in Thailand, en nog wel op 10 meter !! goed gedaan meid !! :)
En wie weet...straks misschien nog eens samen duiken !!


Wannzig-duikgenot-kusjes
xx


Facts and figures:

Zie eergisteren !!

Hoogtepunt: DUIKEN !!!

  • 23 Januari 2008 - 17:55

    Zien:

    Echt waar??? Nemen die Russen zelf onder water nog hun fles mee... Dan zeggen ze wa van Hellemonders....
    xx

  • 24 Januari 2008 - 18:56

    Maria:

    GEWELDIG.

  • 24 Januari 2008 - 18:57

    Sammy:

    Natasja, breng je een lekker visje voor me mee. miauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 517760

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: