Witte gullie da... - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Witte gullie da... - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Witte gullie da...

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

29 Januari 2008 | Thailand, Sukhothai

Sukhothai, 29 januari 2008


Witte gullie...

Dat wij hier heel veul afzweten in Thailand...

Dat we blij zijn met onze klamboe anders zouden we helemaal lek gestoken worden iedere nacht...

Dat we voor gemiddeld 5 euro per nacht met zijn tweeen een kamertje of hutje/bungalowtje hebben...

En voor een euro of 4 met zijn tweeen avondeten hier...

Dat het boeddisme respect heeft voor al het leven en dat niets gedood mag worden...maar dat er wel varkenskoppen in de tempels geofferd worden...

Dat de monniken geen bezit mogen hebben...maar er wel met mobieltjes en camera's rondlopen...

Dat Christel en ik na 2 maanden op elkaars lip leven nog steeds geen ruzie of woordenwisselingen hebben gehad...

Dat we wel eens van die "spontane evaluatiemomenten" hebben...en we dan nog steeds blij zijn dat we samen reizen en ideale reismatjes zijn...

Dat de levenstandaard van de Thai heel goed is of lijkt te zijn, zelf wat westers maar volledig met behoud van hun eigen cultuur en erfgoed...

Dat het dus heel goed is en veel uitmaakt of de mensen en kinderen in een land goed geletterd zijn, en dat zijn weerslag heeft in het welvaart en denk- en belevingswereld van de burgers (91% van de thai kan lezen en schrijven)... denk ik tenminste

Dat het onderste gedeelte van Thailand vrij droog en dor is, heel anders dan bijv. Indonesie dat heel heel erg groen is...

Dat we nu in het koele seizoen zitten...en bijna steeds 30 graden of meer hebben, met het zweet op onze kop...


Dat ik wel een beetje ronder lijk te worden vanwege te lekker eten en te weinig fysieke inspanning...

Dat ik wel iedere avond en bijna iedere ochtend opdruk- en buikoefeningen doe...

Dat wij vandaag Helmonders tegen zijn gekomen, 3 van die gezellig helmondse weefkes...

En eerder in Nieuw Zeeland ook helmonders tegen zin gekommen...ge kumt ze overal op den werrild tege he...!!

Dat er heel, heel, heel veel monniken in Thailand rondlopen...allemaal in geel of oranje gewaden...

Dat we er eigenlijk niet goed foto's van durven te maken..uit respect natuurlijk...

Maar dat ze wel ontzettend prachtig zijn om te zien...

Dat ze hier heel skon afval klikko's hebben...ze lijken op theepotjes langs te weg, en ze blijken (als ge voelt en heel goed kiekt) van autobanden gemaakt te zijn...en heel Thailand heeft ze...

Dat ik nog nooit zoveel vlaggen in een land heb gezien als hier in Thailand... Als ge niet weet of je uin de bewoonde wereld zit, hoef je maar langs te vlaggen langs de weg te kijken. Ieder dorpje, gehuchtje of stadje is langs de weg in de hele bebouwde kom bezaaid met vlaggen !

Dat ze hier in Thailand ontzettend veul van hun koning en koningin houden. Ook in ieder dorpje gehuchtje en stadje of grote stad zijn overal foto's en met veul goud omgeringde uitingen van de koning en koningin. Heel skon...


Dat ik jullie nog steeds niet mis...tenminste niet jullie allemaal ;)


Dat we Thailand heel super en geweldig vinden, en heel erg genieten...!!

  • 29 Januari 2008 - 10:44

    Linsey:

    Hoi Natasja,

    Zo te lezen hoef ik niet te vragen "hoe het met je gaat"? Want het gaat geloof ik hardstikke goed daar! De verhalen zijn leuk om te lezen. Journaliste is ook nog wel een beroep voor jou.

    Ik heb ook goed nieuws. Afgelopen vrijdag was de landelijke beroepenwedstrijd en ik ben de beste aspirant-directie secretaresse van Nederland geworden! Gaaf hé.
    Wel erg spannend was het allemaal. Maar natuurlijk een super mooie ervaring om mee te mogen maken.

    Geniet nog maar even lekker daar. Want het gaat best snel.

    Groetjes,
    Linsey

  • 29 Januari 2008 - 11:09

    Natasja:

    Hey Linsey !!
    Gefeliciteerd zeg !!! Fantastisch resultaat !! Je ouders, familie, school en ook de gemeente zullen wel heel trots op je zijn !! Wij wisten wel dat we een hele goeie beet hadden (jou dus !) !! Dat zal echt ontzettend goed op je cv staan zeg, een goede binnenkomer bij veel bedrijven (of hebben ze je bij de gemeente al een goede aanbieding gedaan ?! ;))
    Geweldig voor je !!

    Bedankt voor je complimenten voor mijn verhalen...volgens mij zijn ze veel te lang en komen er veel te veel haha.

    En ik hoop niet tot heel gauw...snik...want ik geniet veel te veel en wil nog niet naar huis... ;)
    xxx

  • 29 Januari 2008 - 17:24

    Zien:

    Net nie.... Nou wel..
    xx

  • 30 Januari 2008 - 13:31

    Natasja:

    Durdenkertje Ien...(wilde haast vragen wa ge bedoelde, toen ut kwartje viel...) hahaha
    x

  • 30 Januari 2008 - 18:37

    Sammy:

    Dag lief vrouwtje ,
    Maria zit hier de verhaaltjes voor te lezen die je zo nu en dan als je even tijd hebt verstuurd (ha,ha) en ik hoor dat je wel erg geniet, dat vind ik fijn om te horen maar soms hoor ik ook dat je eigenlijk geen zin hebt om mij weer te komen op halen bij Maria. Nu heb ik het hier erg naar mijn zin maar ik vind jou ook nog erg lief hoor, dus zullen we maar afspreken dat je op 2 maart gewoon weer naar mij toe komt en dat je over een jaarje mij weer naar Maria brengt vind ze denk ik wel goed, teminste als ik niet meer plas want ze is wel boos op me als ik dat doe maar tja dat is de natuur . Er zit hier ook een vreselijke mooie pikzwarte poes voor de balkon deur en ik kan er niet bij om er mee te spelen.Moet toch even laten weten dat ik aan de andere kant van de deur zit. toch?

    Als ik je nog maar herken want je bent geloof ik ook al een heleboel kilo s aangekomen zoals ze voorleest en erg bruin ook al.ik ben erg nieuwsierig naar je maar Maria zegt dat je er heel mooi uitziet en helemaal niet rond, pfffff, gelukkig.

    Nou vrouwtje een lekker aai met mijn pootje voor je en tot ziens, geniet nog heel veel van je prachtige reis.
    aaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 517766

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: