Bezoek! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

28 Oktober 2011 | Tanzania, Dodoma

vrijdag 14 oktober

Vandaag is de dag ontzettend goed begonnen!! De wind en omstandigheden zijn in de ochtend zo goed, dat ik mijn kitesurfcursus af heb kunnen ronden! (lees eerder bericht: kitesurfen! part four)

3 uur lang in dat prachtige exotische water. Water tot aan de billen. Bodydragend. Stoeiend om op het board te blijven staan. Verbeten en gedreven. Kijkend naar Chum die het nog eens voordoet en wegvaart op dit bijna onzichtbare water. Zoekend naar mijn zonnebril die ik verloren ben bij het onder-water-bodydragen en die we wonderbaarlijk ook nog op het zand terugvinden!
Wat ben ik verliefd op dit water en deze lagune! Hier wil ik leren kitesurfen!

Maar helaas is het de laatste kans. Vanwege slecht weer morgen sluit het kitesurfcentre vandaag al.

De komende anderhalve week dus tijd voor andere dingen. Zo wil ik ook nog wel eens een poging Stand-up-Paddling doen. Rechtopstaand op een surfboard en je met een paddle vooruit duwen en proberen te blijven staan. Heel moeilijk voor je balans en heeeeeel goed voor je buik-, billen- en beenspieren. Maar helaas, ook die activiteit is vanwege het ingaan van het low season gesloten.

Na het kitesurfen snel naar Bellevue met de taxi deze keer.
Erik, Annemarie en Jua komen me vandaag opzoeken! Willen Bellevue wel eens zien! Ze hebben de komende week wat tijd om ook van zee en strand te genieten.
Terwijl ik aan het kitesurfen ben, zijn zij al aangekomen. En als ik er ben zitten ze gezellig met drietjes in ons eethoekje. Jua lekker tussen de kussens. Leuk om elkaar weer te zien en ik ben - natuurlijk - weer hartstikke hyper van alle avonturen van de afgelopen week! (drukdrukdrukdrukdruk) :D

Ze zijn helemaal weg van Bellevue en vinden het een prachtplek. We eten wat en kletsen de hele middag weg. Carlo en Saskia komen er bij als ze van een dagje fietsen terugkomen. En al veel te snel is het tijd voor ze om weer met de dalla terug naar Stonetown te gaan voordat het donker wordt.
We spreken af dat we elkaar morgen weer in Jambiani treffen. Op het mooie plekje bij de Blue Oyster...

Mijn kitesurf-zintuigen prikkelen die avond en nacht nog na... ;D

12-meter-kite-kusjes