Bezoek! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

28 Oktober 2011 | Tanzania, Dodoma

vrijdag 14 oktober

Vandaag is de dag ontzettend goed begonnen!! De wind en omstandigheden zijn in de ochtend zo goed, dat ik mijn kitesurfcursus af heb kunnen ronden! (lees eerder bericht: kitesurfen! part four)

3 uur lang in dat prachtige exotische water. Water tot aan de billen. Bodydragend. Stoeiend om op het board te blijven staan. Verbeten en gedreven. Kijkend naar Chum die het nog eens voordoet en wegvaart op dit bijna onzichtbare water. Zoekend naar mijn zonnebril die ik verloren ben bij het onder-water-bodydragen en die we wonderbaarlijk ook nog op het zand terugvinden!
Wat ben ik verliefd op dit water en deze lagune! Hier wil ik leren kitesurfen!

Maar helaas is het de laatste kans. Vanwege slecht weer morgen sluit het kitesurfcentre vandaag al.

De komende anderhalve week dus tijd voor andere dingen. Zo wil ik ook nog wel eens een poging Stand-up-Paddling doen. Rechtopstaand op een surfboard en je met een paddle vooruit duwen en proberen te blijven staan. Heel moeilijk voor je balans en heeeeeel goed voor je buik-, billen- en beenspieren. Maar helaas, ook die activiteit is vanwege het ingaan van het low season gesloten.

Na het kitesurfen snel naar Bellevue met de taxi deze keer.
Erik, Annemarie en Jua komen me vandaag opzoeken! Willen Bellevue wel eens zien! Ze hebben de komende week wat tijd om ook van zee en strand te genieten.
Terwijl ik aan het kitesurfen ben, zijn zij al aangekomen. En als ik er ben zitten ze gezellig met drietjes in ons eethoekje. Jua lekker tussen de kussens. Leuk om elkaar weer te zien en ik ben - natuurlijk - weer hartstikke hyper van alle avonturen van de afgelopen week! (drukdrukdrukdrukdruk) :D

Ze zijn helemaal weg van Bellevue en vinden het een prachtplek. We eten wat en kletsen de hele middag weg. Carlo en Saskia komen er bij als ze van een dagje fietsen terugkomen. En al veel te snel is het tijd voor ze om weer met de dalla terug naar Stonetown te gaan voordat het donker wordt.
We spreken af dat we elkaar morgen weer in Jambiani treffen. Op het mooie plekje bij de Blue Oyster...

Mijn kitesurf-zintuigen prikkelen die avond en nacht nog na... ;D

12-meter-kite-kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Zanzibar

Recente Reisverslagen:

10 November 2011

En tot slot...

09 November 2011

En dan kwam de zon op...

08 November 2011

Zzzzzzzanzibaaaaaaaaaaaaarrr !!!

08 November 2011

Kilimanjaro... en de wondere wereld

08 November 2011

In de vroege ochtend...
Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 517728

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: