Bedankt! - Reisverslag uit Hiwasa, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Bedankt! - Reisverslag uit Hiwasa, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Bedankt!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

11 Juli 2012 | Japan, Hiwasa


Och lieve mensen, wat doen jullie lieve reacties me goed! En wat moet ik er om lachen!
Ik weet niet of ik al dat respect verdien, want ik heb al gesmokkeld... :( :)
Een stuk met de trein gedaan...

Na de rustdag was het de volgende dag opnieuw 35 graden, strakblauwe lucht en brandende zon. Een 20 kilometer lange tocht stond op de planning. Zonder afslag en voorzieningen.
Om half 6 's morgens aangelopen. En na een uur lopen grote last van mijn oude blessure in mijn bekken/onderrug. Ibroprofen erin (wat echt helemaal niets voor mij is, maar kan hier geen risico's lopen!) en afweging maken. Ga ik door of ga ik terug...
Besloten terug te gaan. Op deze wijze kan ik geen 20 kilometer lopen met geen uitweg. Terug is er een treinstationnetje.

Om half 8 dus terug in Hiwasa bij mijn hotelletje en treinstationnetje. And het is f*cking heet. Zelfs dat voelt heel heel erg ongezond. Om zo te lopen.
Omdat ik niet weer een dag hier kan blijven wachten, besluit ik de trein en bus te nemen zover als het kan. De komende 75 kilometer toch geen tempel.

En ik ben blij met mijn beslissing! Het was even niet makkelijk, maar wel het verstandigst te doen! Het is niet anders... Jep, ik sta er helemaal achter! Nog steeds!
En zo komt het dat ik al een aardige sprong heb gemaakt en vandaag bij tempel 31 in het zuiden ben.
Vandaag de hele dag in de regen gelopen. Maar zelfs dat is fijner dan 35 graden.
En gisteren... op het mooiste plekje van Shikoku gelogeerd, en met mijn neus in de boter gevallen met een barbeque van de eigenaren met 8 van hun vrienden. Dat was nog es bijzonder!!

Kobi takes, and Kobi gives... :)

Had ik me voorgenomen maar geen lange verhalen meer te schrijven, of af en toe zomaar een dag te prikken (ik kom namelijk nooit meer bij vanaf dag 3 tot nu)... halen jullie me weer een beetje over.
Ik zal es kijken wat ik kan doen. ;)
Enne foto's even te goed houden, volgen later, dus kijk nog maar een keer even terug bij de verhaaltjes. :D
(Ik zit op internet waar ik even niet bij mijn foto's kan)

I-am-singing-in-the-rain-kusjes

P.S.1 het muggenbultenverhaal vervolgt... De muggen zijn dol op me!! (Ook al! haha) En om een of andere reden vooral dol op mijn rechterbeen. Ik sta vol! Of het nu overdag of 's nachts is... ze vallen door de deet heen aan! En ze zijn nasty! Jeuken als hell! Grrrrr.... gelukkig geen grote plakaten meer als de eerste dagen. Maar nog steeds geen fraai gezicht.

P.S.2 De rustdag heeft goed gedaan. In ieder geval raak ik beter getraind. Vandaag 23 kilometer en pas het laatste half uur zere voetjes.

P.S.3 En mijn tas.... die zit nu heerlijk!!! ;o)

11 juli 2012 12:55 | Door: brigitte
coucou pelgrim Natasjke, blij weer wat van je te horen. Pelgrims zien af schat, anders zouden het geen pelgrims zijn niet waar..ja en dat klimaat daar was je niet zo op voorzien he?! Werken de mensen daar tijdens de dag??oh my God..lieve knuffel en kus..dank je voor het verslag

11 juli 2012 17:59 | Door: GGGiel
Natasja, je hebt het helemaal begrepen. soms moet je ook je verstand gebruiken, de kennismaking en de BBQ is je beloning. En tja, ik begrijp dat die "japanse" muggen je muggen ;-))

14 juli 2012 08:38 | Door: tante Greet en Frans
Lieve Natasja we hebben jou berichtjes gelezen het is toch niet zo
makkelijk he,,,, maar houd vol stiekem treinen en bussen mag ook wel eens.
xxx van oom Frans en tante Greet.

  • 11 Juli 2012 - 12:55

    Brigitte:

    coucou pelgrim Natasjke,blij weer wat van je te horen.Pelgrims zien af schat,anders zouden het geen pelgrims zijn niet waar..ja en dat klimaat daar was je niet zo op voorzien he?!Werken de mensen daar tijdens de dag??oh my God..lieve knuffel en kus..dank je voor het verslag

  • 11 Juli 2012 - 17:59

    GGGiel:

    Natasja, je hebt het helemaal begrepen. soms moet je ook je verstand gebruiken, de kennismaking en de BBQ is je beloning. En tja, ik begrijp dat die "japanse" muggen je muggen ;-))

  • 14 Juli 2012 - 08:38

    Tante Greet En Frans:

    Lieve Natasja we hebben jou berichtjes gelezen het is toch niet zo
    makkelijk he,,,, maar houd vol stiekem treinen en bussen mag ook wel eens.

    xxx van oom Frans en tante Greet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Hiwasa

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 517804

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: