Dag 5 - Hottentot ! - Reisverslag uit Katsuura, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Dag 5 - Hottentot ! - Reisverslag uit Katsuura, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Hottentot !

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

11 Juli 2012 | Japan, Katsuura


Katsuura, woensdag 4 juli

Om 5 uur gaat de wekker, en om 6 uur het ontbijt. Mijn tas deze keer helemaal gepakt en klaar. Tot 5 minuten voor 6 hoor ik bij mijn buurman niets. Door de raam zie ik voor het eerst de zonsopkomst. Ai… het ziet er uit als een zonnige dag. Dat betekent heet!

Het ontbijt is weer fantastisch en de eigenaar zo vriendelijk!
Jean en ik spreken af dat we vandaag apart starten en wel zien waar we elkaar tegenkomen. In ieder geval heeft hij voor ons de volgende slaapplek geboekt. Een korte dag zodat we voor de bergetappe uitkomen.

Ik begin om 7 uur te lopen in de nu al warme zon. Meteen na de start word ik het bos in berg op ingestuurd. Ai die stijve benen moeten weer even wennen, maar de voeten lijken een goede opknapbeurt te hebben. Het is maar een kort stukje omhoog en dan ben ik er. De eerste tempel van vandaag. Erg rustig en kalm en ik probeer de grote bel te luiden, wat moeilijk gaat. De klusjesman komt er bij en probeert het ook, moeizaam en ik nog es terwijl hij klapt. :o)

Na het bezichtigen van de tempel en het zetten van de stempels weer verder. Even zoeken naar het pad en dan een stukje omlaag over asfalt en omhoog een donker stukje bamboobos in. Ik weet zeker dat deze grond nooit in het jaar ook maar even droog is… Ik kijk goed uit voor spinnenwebben en vooral spinnen. Die overal hangen. Mijn deet tegen de muggen helpt niet al te veel... maar lopen met lange pijpen is echt te heet.

Na de bossen over dijkjes tussen de rijstvelden en zo naar een iets grotere weg. Het is rond 8 uur en op de rustige weg een aantal auto’s en leerlingen die op weg naar werk en school gaan. Even later rijdt een oud manneke op de fiets met sigaret in zijn hand recht op me af. Hij grijpt in zijn mand en stopt me 6 pruimen in mijn hand, osetta! Och wat lief weer en wat ontzettend lekker. Fris!
En via een mooie weg kom ik bij tempel 19. Midden in een klein stadje. Het is 9 uur en ook hier erg rustig. Lekker. Er zijn hier meer verschillende hoofd en kleine tempels om te bidden. Mooi en vredig. Mijn stempel en weer een stukje terug over dezelfde weg. Jean zie ik niet.

Ik sla weer een mooie rustige asfaltweg in. Mooi met de zon op de rijstvelden en de bergen om me heen. Toch geniet ik niet zo want het is zooo heet in de zon. En mijn voeten begin ik nu al weer te voelen. Ik snap er niets van. Dit is zo nieuw voor me…
Ik hoor een grote plons in het kanaaltje naast me en nog een. Het blijken grote schildpadden! Zo maar aan het zwemmen, en steeds als ik langs kom duiken ze diep weg! Bijzonder!

Dan kom ik op een grote asfaltweg uit en de vrachtwagens rijden hard langs. Gelukkig wel een voetpad, maar mijn hoed waait steeds af en mijn tempo gaat niet echt hard…
Dit zijn de minder leuke stukken om te lopen. Langs drukke wegen met razende auto's. Niet onveilig, dat niet. Nog niet...
Even in de schaduw op een muurtje. Even op mijn rug, voetjes de lucht in. Ik zou wel kunnen slapen. 11 uur en al 4 uur bezig en 6 uur op. Slaapppp. The Police in mijn oren en weer verder. Langs de weg, soms met voetpad, vaak niet. Auto’s soms dicht langs je. Niet altijd prettig.

En ineens ben ik al dichterbij dan verwacht. Hoe fijn! Nog het laatste kilometertje, en zowaar, ik herken het hotel. Rust!
Het is closed… huh. Ik kan de deur openschuiven en ik bel aan. Een slaperige man komt eraan druk japans pratend. Ik gebaar dat we gereserveerd hebben, maar het blijkt te vroeg. Het is pas 12 uur (jippie!) en ik kan om 15 uur terugkomen. Mijn spullen kan ik hier laten.
Fijn!
Dus hup laptopje mee en wat spulletjes in een plastic tas. Aan de overkant in het winkeltje lunch (chocobroodje en zoute chips en een colaatje) halen en op het bankje voor het hotel installeren. Benieuwd hoe de dag van Jean eruit ziet.

Jean komt tegen half 3 ineens aanlopen. We kletsen bij over onze dag en over de planning van de komende 2 dagen. Jean heeft nog 2 loopdagen en wil graag tempel 23 bereiken.

Na het douchen en onsen maken we een ommetje op onze slippers. Fijn dat mijn voetjes weer werken. Het is de hele middag bewolkt geweest en nu regent het af en toe een drupje. We lopen een mooi weggetje door de rijstvelden, echt genietend. We lopen terug langs de winkel om ons eten en drinken voor morgen in te slaan. 6 uur lang niets te halen. En ik trakteer op een heerlijk softijsje. Fijn zo’n land waar je eindelijk es een keer alles kunt eten!

En na het avondeten... weer op tijd naar bed!

Statistics:
gelopen van 7.00 tot 12.00 uur
netto 4.30 uur gelopen
afstand 14,6 km
> 138 meter
< 132 meter

Het weer:
30 graden in de zon!
In de middag bewolkt, in de avond buitje regen.

Eten:
Japans ontbijt
Chips, chocobroodje en cola voor lunch
Veel water
Japans avondeten



12 juli 2012 08:16 | Door: Carel
Ik zie wel voor het weer hoef je niet naar Japan. Ook regen en spinnen. Houd er de moed maar in! Hoie

12 juli 2012 18:24 | Door: Inez
Wat goed om te lezen dat je af en toe een tempelmaatje hebt. Denk aan je...

13 juli 2012 12:55 | Door: Lodewijk den Breejen
Dat ijsje heb je zo te lezen dik verdient! Sterkte ermee, en geniet ze!

  • 12 Juli 2012 - 08:16

    Carel:

    Ik zie wel voor het weer hoef je niet naar Japan. Ook regen en spinnen. Houd er de moed maar in! Hoie

  • 12 Juli 2012 - 18:24

    Inez:

    Wat goed om te lezen dat je af en toe een tempelmaatje hebt. Denk ann je...

  • 13 Juli 2012 - 12:55

    Lodewijk Den Breejen:

    Dat ijsje heb je zo te lezen dik verdient! Sterkte ermee, en geniet ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Katsuura

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 517732

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: