Weeshuisje: Goede daad verricht! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Weeshuisje: Goede daad verricht! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Weeshuisje: Goede daad verricht!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

12 Juni 2016 | Nederland, Nederland

woensdag 4 mei 2016

Na onze prachtige reis door Tibet zijn we weer terug in Nepal. Vandaag gaan we opnieuw op bezoek bij Endu Didi en de kinderen. Deze keer gaat Topgai met ons mee. Met een bedrag van € 1650 aan roepies in mijn tas crossen we weer met de taxi van Joy naar de andere kant van Kathmandu.

Aangekomen zitten de kinderen nog in de keuken te eten en gaan we samen met Endu Didi in een van de kamertjes zitten. Dat geeft ons even rustig de kans om het geld aan Didi te geven. Ik leg nogmaals uit dat dit bedrag voor hen is ingezameld door familie, vrienden en bekenden thuis die mijn verhalen en foto’s van de vorige keer kenden. En zij blij zijn haar en de kinderen op deze manier te kunnen helpen. De emotie is voelbaar als ze me een knuffel geeft, gepaard met licht vochtige ogen en een hele dikke lach!
Ze is zó dankbaar voor al deze donaties en bedankt iedereen die geholpen heeft. Bij deze!:)

De kinderen komen er langzaam bij nadat het tasje met geld veilig opgeborgen is in een afgesloten kistje. En ineens is daar ook een blanke jongeman. Huh?? Het blijkt een Spaanse hulpverlener die in India woont en werkt. In het verleden heeft hij in Nepal geholpen bij de organisatie voor homeless and disabled children en is zo bij Endu Didi en de kinderen terecht gekomen. Nu probeert hij jaarlijks een week of 2 over te komen om hen te bezoeken en te helpen. We wisselen emailgegevens uit.

Terwijl de kinderen buiten en binnen spelen en het zeer interessant vinden om met mijn telefoon foto’s en filmpjes te maken, drinken wij onze mierzoete thee. We praten nog met Didi en Topgai vertaalt. Joy zit er tevreden bij te kijken. Partners in good crime! ;)

Met een blij hart vertrekken we en rijden terug door de stad.

Samen met jullie hulp hebben we een goede daad verricht. Echt ontzettend mooi dit te kunnen doen. Iedereen die meegeholpen heeft: BEDANKT!

Kus
Natasja

• 12 Juni 2016 - 21:51

Wim Swinkels:

Fantastisch Natasja, mooie actie, ik ben er zeer van onder de indruk. Laat me nog even weten waar ik een bijdrage kan geven voor dit mooie doel.
    Groetjes, Wim Swinkels

• 13 Juni 2016 - 21:13

Natasja:

Hoi Wim,
    Dank je. Maar op dit moment ligt de actie stil. Tot een volgend bezoek aan Nepal. Ooit.
    Mocht er tussentijds iets gebeuren, laat ik het weten. We praten er bij gelegenheid nog es over door.
    Groetjes, Natasja