Laatste dag op het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Laatste dag op het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Laatste dag op het Noordereiland

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

22 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Omdat we de crossing lekker in onze benen hebben en omdat we wat kilometers naar het zuiden moeten maken langs zee en stranden, hebben we onszelf op deze laatste dag op het Noordereiland ook wat strandjes beloofd!
Het weer ziet er heel goed uit, dus dat beloofd wat! :)

Onder het rijden even een stop en onder de indruk van de vliegkunsten van een boer die zijn land besproeid met een geel-groen 'stuntvliegtuigje'. Lachen! :)
Rond 12 uur naar de eerste strandafslag Himotangi Beach.
Het is ondanks dat het weekend is en de kerstvakantie begonnen is vreemd rustig in de kustplaatsjes.
Nog vreemder is dat op dit strand auto's staan. Huh? En de zee is niet wat we verwacht hadden. Ook een hersenkronkel van ons natuurlijk, want wat denken wij als we de kaart zien... lekkere baaien met lichtblauw water en witte strandjes. Not! Het lijkt op de noordzee inclusief strand. Lang uitgerekt, beetje gelig met zwart lavazand en een terugtrekkende zee.

Na een zwaar bewolkte poging op Foxton Beach proberen we het strand van Waitarere.
We planten ons hier lekker lui neer. Nog steeds lekkere dotten wolken, maar in de luwte is het lekker.
Het strand is vreemd spectaculair. Het lijkt of hier een ontploffing heeft plaatsgevonden. Allemaal aangespoeld drijfhout, halve bomen en zelf hele boomstronken, zover als we kunnen zien.
Ook het feit dat we gezandstraald worden en lastig gevallen worden door 2 hele irritante vliegen, jaagt ons niet weg! Het is genieten, lekker op onze handdoekjes, ruisende zee in de oren en de zon op onze snoeten. Heerlijk even...!!

En dan ineens... Komen ook hier auto's op het strand gereden en wordt er uitgestapt... Net als een parkeerplaats!! Rare strandgangers die Nieuw Zeelanders!! Men stapt uit, gaat vervolgens lopen, of plant hun handdoekjes of hun stoelletjes langs de auto. En zo staat het hele strand vol! (vol volgens Nieuw Zeelandse begrippen dan :)) Weird!

Rond het avondeten rijden we Wellington in. Morgen nemen we hier de veerboot naar het Zuidereiland. Wellington is de hoofdstad van Nieuw Zeeland en heeft een mondaine, maar ook hippieachtige en bohemien stijl. Het is een vroege zaterdagavond en de stad doet een beetje denken aan San Francisco... heuvelachtig met houten vrijstaande huizen in allerlei stijlen en aan het water.
We halen wat broodjes en peuzelen deze lekker op aan de haven bij een lage zon. Dan naar een hostel.

We zien al veel dronken backpackers en jeugd op straat. Hier zit wel wat leven in de brouwerij!
Ik heb al een tijdje zin om op stap te gaan. Misschien vanavond? Tja, we moeten wel morgen tegen 6 uur al uit bed. In kroegen vol zatte mensen iets minder zin, maar dansen en clubben zou wel leuk zijn!!
Eerst maar even internetten en dan strandzand uit het haar wassen. Als het dan 23 uur is en we de politieauto's al een aantal keer gezien en gehoord hebben, lonken onze - zeer krappe en zo zal blijken koude - bedjes ons...

Daaaagggggg... groen en nat, maar toch ook heel mooi Noordereiland!!!!!

Zon-strand-en-veel-zand-kusjes

Maple's House
400 km
Veel zon met lekkere dotten wolken

P.S. Vandaag gehoord dat er 2 dagen nadat wij uit Whaktane waren, er een aardbeving is geweest tegen de schaal van 5!! Alleen schade... En daarna is er een ongeval met een van de jetboats geweest, ernstig schijnbaar.

"Never argue with a fool, people might not know the difference"