Paradijselijke eilandjes - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Paradijselijke eilandjes - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Paradijselijke eilandjes

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

31 December 2008 | Thailand, Ao Nang

Ao Nang, 27 december 2008

Op pad met de speedboot...

Op Tweede Kerstdag gaan we met (een van de vele) speedboot de baai in. Op weg naar enkele paradijselijke eilandjes en strandjes... die we beslist niet voor onszelf zullen hebben :-)
Het begint zonnig, en we zitten heerlijk voorin bij de neus.
De baai is echt geweldig prachtig met de uit het water rijzende gebergten en eilanden. De zee is wat wilder dus foto's maken is wat lastig met die snelheid.

Het eerste strandje van Bamboo eiland is echt paradijselijk. Lichtblauwe zee en wit strand, maar met vele boten... We lopen gelukkig de goede kant op en hebben net 10 minuten het schitterende strand voor onszelf... Heerlijk!!
Bij het volgende eiland komen we in een schitterende lagune omgeven door de hoge kliffen. Aan de andere zijde van het eiland is het 'beroemde' strand van de film The Beach. Jawel, schitterend met 50 boten en honderden mensen op dat strandje, hahaha. Het is maar goed dat we onszelf hierop voorbereid hebben!!
Daarna op naar Ko Phi Phi, een van de bekendere eilanden hier. Het is dan al niet zonnig meer.
Dit is waar de duiktrips plaatsvinden. Nou... nog niet misschien. Onder water liggen terwijl er een 50tal speedboten constant boven je varen en nog eens zoveel longtailboten die ook zoveel herrie maken. Die herrie onder water neemt volgens mij al heel wat plezier weg... laat staan de veiligheid met het boven komen.

Als we op Ko Phi Phi uitstappen voor de lunch begint het te hozen. Het regent knetterhard, maar gelukkig zitten we nu binnen en niet op de boot.
Tegen de tijd dat we weer verder gaan is het droog. Het water is nu nog wat wilder zodat het een bumpy ride wordt !! ;-)
De lucht blijft wat grauw, maar dat deert niet als we eindelijk ergens op een wat rustiger stukje gaan snorkelen.
Op weg naar het volgende eiland blijft de lucht toch wel dreigend, en navigeert de kapitein ons langs een waar regengordijn boven de zee. Machtig mooi om te zien. Maar uiteindelijk blijven we niet helemaal droog, en blijft de lucht te dreigend voor grote regenbuien, dus wordt de terugweg ingezet.
Een hete douche aan het einde van de dag is dan toch wel heeeeeeeerlijk...

Aangezien het weer de komende dagen zo blijft, laten we een volgend tripje naar Hong eiland maar zitten. Te slecht weer, en te commercieel.
Echt zonde dat deze schitterende plekjes op de wereld zo uitgemolken worden. Maarja, net als de halve wereld willen wij ze ook zien... ;-)

Ik heb besloten een dag eerder uit Ao Nang te vertrekken. Terug naar het rustige Khao Lak, het plekje waar ik hier toch het liefste ben...
Dus deze laatste dag nog even een "rustige" middag op het strand van Ao Nang. Weer helemaal in het costa del sol gevoel, en in plaats lekker naar de golven te luisteren, luister ik naar de muziek op mijn ipod om de herrie van de af en aan varende longtailboten te overstemmen....

Dit was Ao Nang...!!
Morgen lekker op de bus terug naar Jai in Khao Lak!!
Jippiieee!!

The-Ao-Nang-experience-kusjes