Logeren in Stonetown (2) - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Logeren in Stonetown (2) - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Logeren in Stonetown (2)

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

30 Oktober 2011 | Tanzania, Dodoma

maandag 17 oktober

Na een lawaaierige nacht (in tegenstelling tot de rustige nachten aan de kust) rond 8 uur aan het ontbijt. Erik is al naar de markt geweest en heeft lekker dingetjes en vers fruit gehaald.

Rond half 10 ga ik op souvenierjacht en verdwaal weer lekker in het doolhof. Kom bij prachtige winkeltjes uit, koop mooie baobab boompjes en post een kaart voor Finn en Ike op het postkantoor.
Ik loop naar de straat tegenover de fishmarket die Annemarie aanbevolen heeft. Daar is geen toerist te bekennen en is het shoppen met de locals. Ik koop prachtige kanga's, grote kleurige afrikaanse doeken die voor kleren en kleden gebruikt worden. Geen gezeur, geen getrek, alleen vrolijke groeten.

Boeken! Ik moet nog op zoek naar een Swahiliboek. Al jaren verzamel ik als souveniers boeken in de taal van het land waar ik op dat moment reis. Lezen kan ik het niet, dus ik kies het uit aan de hand van een kaft en vraag daarna wat de titel betekent en wat het inhoudt. Tot nu toe zijn het prachtige toepasselijk thema's.
De meeste bookshops hebben engelstalige boeken. Dus voor een swahili bookshop word ik weer terug richting Erik en Annemarie gestuurd. Kom weer in een stuk waar geen toeristen zijn en komen. Iedereen weer zooo vriendelijk. Iedereen wil je helpen, want het is vaak vragen naar de bewuste bookshop. Een oudere man loopt zelfs mee om de weg te wijzen. Een klein winkeltje met veel kranten, en de winkeljongen snapt tuurlijk niet wat ik bedoel. Leg het maar eens uit, dat je geen schoolboek, geen woordenboek, maar wel een Swahiliboek wil, en dan alleen uitkiest op de kaft. Ik blijk een toevalstreffer uit te kiezen. Nyota ya Rehema. Het toeval wil dat een Frans stelletje het winkeltje binnenkomt. Zij zijn studenten Swahili (ik denk dan altijd hoe komt men erop??) en wonen hier. Het boekje blijkt een bestseller uit 1970 te zijn en op de studenten literatuurlijst te staan. Een novel over het leven van een meisje Rehema dat op Zanzibar leeft als tweede vrouw van een man. Ik ben er heel blij mee!

Ik sms Erik en Annemarie dat ik nog voor een stuk taart naar het coffeehouse ga en zij komen ook hierheen. Zoals we vanochtend grapten hebben ze de kaarten bij. En zo komt het dat ik die middag met kaarten een voetmassage van Erik en Annemarie win!! :D Die hou ik tegoed tot ze weer naar de zee komen!

Om 14u ga ik mijn spulletjes halen en ga naar de dalla. Opnieuw een avontuur naar de oostkust.
Nog even een snelle duik in de zee als ik terugkom, en naar mijn douche die helemaal niet zo koud meer is. Alles weer normaal, genietend van de vertrouwde geluiden.

De avond breng ik rustig door. Veel nieuwe mensen ineens in het guesthouse. En na twee gezellige weken met leuke mensen, even geen behoefte om direct nader kennis te maken...

Fanatieke-kaarters-kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Zanzibar

Recente Reisverslagen:

10 November 2011

En tot slot...

09 November 2011

En dan kwam de zon op...

08 November 2011

Zzzzzzzanzibaaaaaaaaaaaaarrr !!!

08 November 2011

Kilimanjaro... en de wondere wereld

08 November 2011

In de vroege ochtend...
Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 518359

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: