Paje, Jambiani en Bwejuu... - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Paje, Jambiani en Bwejuu... - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Paje, Jambiani en Bwejuu...

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

05 November 2011 | Tanzania, Dodoma

vrijdag 21 oktober

Na 2 dagen duiken nu weer een dagje fietsen. Zonnen en luieren in Jambiani. Toch wel het favoriete plekje na Bellevue. En van alles te zien onderweg!

Na de mooie zonsopkomst terug naar bed. Na 2 zo'n vroege ochtenden eerst lekker uitslapen. Tot half 9...
Na het ontbijt om 10 uur met mijn fietsje op pad. Na een vroege ochtendregen is het nu broeierig heet. Ik groet de fruitboer op het hoekje.

In Paje ga ik van de harde weg af en schiet de zanderige weggetjes van Paje in. De typische bijna kleurloze huisjes, de droge weggetjes. Toch is het op haar eigen manier heel mooi. Nog steeds zie ik niet dat het hier omschreven wordt als toeristisch. Okay alleen aan de kustlijn de hotelletjes en bungalowtjes, maar in het dorpje staat de tijd stil... iedereen gaat zijn eigen rustige gangetje. Het is genieten van de weinige mensen die er zijn en de aparte droge sfeer die in het dorpje hangt. Af en toe hoor je een radio of tv door de raam schellen. Kinderstemmetjes in huis. Een Jambo als ik voorbij fiets. De wasdraad vol met was. Een dak dat gerepareerd wordt.

Weer op de harde weg fiets ik via de grillige grote Baobab bomen naar Jambiani. Dezelfde droge huisjes en weggetjes, maar toch weer heel anders. Meer spelende kinderen op straat. Een stuk of 8 oude autobanden voor een huisje en 8 luie mannen die erin hangen (zoals al vaker gezien). De vriendelijke lome Jambo's. De dorre zandvlakte die voor voetbalveld doorgaat.

Mijn fietsje parkeer ik weer bij de Blue Oyster, ik kleed me om en neem een strandbedje. Krijg een handdoek van de strandjongen en nestel me lui onder de rieten parasol. Kijk uit over de prachtige tinten van de zee. De houten visserbootjes dobberen weer in het water. De zon schijnt volop. Een van de weinige keren dat ik echt alleen ben. En ik spin als een lui poesje... Ohhhh, dit is toch wel heeeeel fijn.

Ik raak in gesprek met een duits stelletje dat ik van het duiken terug zie komen. Ze hadden geen goeie ervaring en ik tip ze Buccaneers. En luier nog wat.
Ik kijk naar de kinderen langs het strand. De meisjes die van de islamitische school komen. Kindjes die verderop in het zand spelen. Jongetjes die water uit een boot scheppen om te voorkomen dat ie onder water gaat. Meisjes die aan het hinkelen zijn op het strand. Enige tijd later wenk ik ze. En geef ze ieder een aantal stickervellen. Goeie beurt! Met vieren op het stenen trapje, elkaars velletjes bekijkend in het vrolijke swahili.

Al snel is het weer half 5 en terug op de fiets naar Bwejuu. Het zonlicht is prachtig nu met lage schaduwen. Dus eerst genieten van Jambiani. En daarna van Bwejuu als ik het dorpje infiets, van de harde weg af. Ergens is er een moslimbruiloft. Harde muziek, veel kleurige maar bedekte vrouwen in hun zondagse kleren. Opvallend dat de paden hier in het dorpje van het spierwitte strandzand zijn.

De lekkere luierdag sluit ik lekker af in Bellevue. Morgen ga ik eindelijk op Safari Blue... een hele dag met een traditionele zeilboot op het water.

Stille-dorpjes-kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Zanzibar

Recente Reisverslagen:

10 November 2011

En tot slot...

09 November 2011

En dan kwam de zon op...

08 November 2011

Zzzzzzzanzibaaaaaaaaaaaaarrr !!!

08 November 2011

Kilimanjaro... en de wondere wereld

08 November 2011

In de vroege ochtend...
Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 519052

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: