In de voetsporen van... - Reisverslag uit Osaka, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu In de voetsporen van... - Reisverslag uit Osaka, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

In de voetsporen van...

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

28 Juni 2012 | Japan, Osaka


...Kobo Daishi én Giel Hagelaar!! :D

Hoe komde erop?!?! Was thuis de meest gestelde vraag.
Bende gek geworre??!?! Volgde daar als tweede op!

Hoe is het zo gekomen..?

5 jaar geleden zagen mijn goede collega en vriend Giel en ik hetzelfde programma op tv. Floortje Dessing in Japan met een item over de 88 tempeltocht! De volgende dag komen Giel en ik elkaar tegen en zeiden tegelijkertijd 'ik heb gisteren iets gezien, dat ga ik ooit doen!'. Om vervolgens lachend te constateren dat we het over hetzelfde hadden!

Een hele tijd hebben we er grapjes over gemaakt en over gefantaseerd. Ik had net mijn 6 maandenreis achter de rug, dus zag me voorlopig niet bij mijn baas aankomen voor nog es 3 maanden...
Een jaar later vertelt Giel me dat hij de tocht het jaar daarop gaat doen! Hij zal dan in Japan 50 worden. Alles is geregeld, en hij kan gaan oefenen...
En zo is het gegaan...
Giel is de uitdaging aangegaan en heeft de tocht in 50 dagen afgelegd!
Ik heb zijn verhalen geboeid gevolgd en genoten van zijn foto's! In de hoop nog eens hetzelfde te kunnen doen!

Nu, 5 jaar later en totaal onverwacht doet deze kans zich voor mij voor.
Onverwacht op reis, onverwacht de 88 tempeltocht van Shikoku!!
In de voetsporen van Giel... :D
En het toeval wil dat ik er 40 zal worden!

En via hem ben ik in contact gekomen met Hana en Hiro.
Hana is een Japanse studente die Giel op zijn tocht heeft ontmoet. Ze hebben uiteindelijk het grootste deel van de tocht samen afgelegd. Hoe onverwachte ontmoetingen zo bijzonder kunnen zijn...
Hiro heeft een guesthouse dichtbij tempel 1, spreekt Engels en legt je ter plaatse van alles uit.
Hiro weet dat ik kom. En Hana nodigt me op het laatste moment uit om naar haar en haar familie te komen om de eerste dag en nacht door te brengen!

En zo komt het dat ik dinsdag in het vliegtuig naar Osaka zat.
Vrij onvoorbereid, vrij ongetraind, vrij onwetend over de Japanse cultuur. Maar met 2 adressen en telefoonnummers op zak: eerst naar Hana in een voorstad van Osaka, dan naar Hiro in Naruto, het startpunt van de tocht...

Wat-ga-ik-in-hemelsnaam-doen-??-kusjes


28 juni 2012 14:51 | Door: Passant
Als dat geen Ne- groei is............?

28 juni 2012 14:59 | Door: Anke
Kusjes terug... En heel veel succes!! Ben benieuwd naar jouw belevenissen en toevallige ontmoetingen. Geniet ervan... Zowel van de omgeving, de cultuur, het eten en natuurlijk de mensen! X

  • 28 Juni 2012 - 14:51

    Passant:

    Als dat geen Ne- groei is............?

  • 28 Juni 2012 - 14:59

    Anke:

    Kusjes terug... En heel veel succes!! Ben benieuwd naar jouw belevenissen en toevallige ontmoetingen. Geniet ervan... Zowel van de omgeving, de cultuur, het eten en natuurlijk de mensen! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 519471

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: