Genieten en afzien... het is begonnen! - Reisverslag uit Hiwasa, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Genieten en afzien... het is begonnen! - Reisverslag uit Hiwasa, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Genieten en afzien... het is begonnen!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

08 Juli 2012 | Japan, Hiwasa

Hiwasa, zondag 8 juli

Nou, mijn eerste week zit er op!
8 loopdagen achter de rug en nu een rustdag om de voetjes even de kans te geven wat te herstellen! Want die hebben al heel wat te verduren gehad...

De O'Henro valt niet mee!

Alles is een beetje dubbel.
Aan de ene kant is het erg genieten...
Aan de andere kant erg afzien...
Er zijn hele goeie dagen, en er zijn ehm wat minder goeie dagen.
De omgeving is dan weer prachtig, dan weer saai als je lange tijd langs een grote weg loopt.
De omstandigheden zijn zwaar, maar de mensen, de bevolking hier, en hun reacties zijn erg bijzonder. Het feit dat ik geen Japans spreek is niet makkelijk, maar ondanks dat zijn de ontmoetingen heel leuk.

Jep, het is nu al een bijzondere tocht!

Mijn tas is zwaar en de weersomstandigheden zijn zwaar. Mijn tas heb ik tot 2 keer toe lichter gemaakt. Voor mij een goede les in loslaten! :D Ik zit nu zonder eten en drinken op ik schat 9 kilo.

En het weer... dat het warm en pittig zou zijn wist ik. Maar hoe kan ik het uitleggen? De temperaturen variëren op bewolkte dagen van 25 graden tot op zonnige dagen van 35 graden. Maar het is de luchtvochtigheid die killing is!
Het voelt hier al vanaf 6 uur 's morgens zo broeierig en klammig heet zoals het bij ons in Nederland voelt na een hete zomerdag het half uur voor een grote heftige onweersbui! En dat voelt het hier de hele dag lang. En 's nachts niet veel minder. ;)
Vanaf het moment dat je begint te lopen, begin je ook te zweten. Ik heb nog nooit van mijn leven zoveel gezweet als hier... Elke plekje, elk stukje stof is gewoon nat.
En dat maakt deze tocht voor mijn gevoel zwaarder dan een trekking in de Himalaya.

Ik had al veel respect voor de prestatie van Giel. Maar iedere dag heb ik meer en meer respect voor hem...
Het is zwaar...

Ik neem jullie graag mee in mijn eerste dagen. Ik zit zo vol verhalen en indrukken die ik voor mezelf in een dagboek bijhoudt. Mijn verhalen nu zullen niet compleet zijn, want dat zou te veel zijn. Ik ga proberen (jaja ik weet het) korte versies en highlights op te schrijven... :D

Oja, inmiddels heb ik tempel 23 gehaald en heb ik 150 kilometer in de benen in 8 dagen.

Come-and-walk-with-me-kusjes

8 juli 2012 07:52 | Door: Inez
Lieve Natasja, het woordje zwaar lees ik vaak, ik leef met je mee en heb enorm veel respect voor je. Ik doe het je niet na, bedenk dat je hierna weer een levenservaring rijker bent die je meeneemt in je verdere leven. Je wordt een nog mooiere vrouw.....
Liefs Inez xxx

8 juli 2012 07:53 | Door: Mirjam
"elk genot is een roes" .....Men zou altijd is een roes moeten verkeren, daar draait alles om dat is het enige wat telt (Charles Baudelaire Fr dichter).
Om de ontzettende last van de tijd niet te voelen moet je jezelf onophoudelijk bedwelmen. Waarmee is de keuze aan jou; drank, poëzie, deugd, wat je maar wil, maar geniet xx

8 juli 2012 08:58 | Door: Piet en Riet
Lieve Natasja, fijn om weer van je te horen, het ga je goed. xxx

8 juli 2012 20:23 | Door: GGGiel
He Natasje, kijk in de spiegel en spreek respect voor jezelf uit, jij bent het die het doet. GEWELDIG

• 08 Juli 2012 - 07:52

Inez:

Liefs Inez xxx

• 08 Juli 2012 - 07:53

Mirjam:

Om de ontzettende last van de tijd niet te voelen moet je jezelf onophoudelijk bedwelmen. Waarmee is de keuze aan jou; drank, poëzie,deugd, wat je maar wil, maar geniet xx

• 08 Juli 2012 - 08:58

Piet En Riet: