Genieten en afzien... het is begonnen! - Reisverslag uit Hiwasa, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Genieten en afzien... het is begonnen! - Reisverslag uit Hiwasa, Japan van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Genieten en afzien... het is begonnen!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

08 Juli 2012 | Japan, Hiwasa


Hiwasa, zondag 8 juli

Nou, mijn eerste week zit er op!
8 loopdagen achter de rug en nu een rustdag om de voetjes even de kans te geven wat te herstellen! Want die hebben al heel wat te verduren gehad...

De O'Henro valt niet mee!

Alles is een beetje dubbel.
Aan de ene kant is het erg genieten...
Aan de andere kant erg afzien...
Er zijn hele goeie dagen, en er zijn ehm wat minder goeie dagen.
De omgeving is dan weer prachtig, dan weer saai als je lange tijd langs een grote weg loopt.
De omstandigheden zijn zwaar, maar de mensen, de bevolking hier, en hun reacties zijn erg bijzonder. Het feit dat ik geen Japans spreek is niet makkelijk, maar ondanks dat zijn de ontmoetingen heel leuk.

Jep, het is nu al een bijzondere tocht!

Mijn tas is zwaar en de weersomstandigheden zijn zwaar. Mijn tas heb ik tot 2 keer toe lichter gemaakt. Voor mij een goede les in loslaten! :D Ik zit nu zonder eten en drinken op ik schat 9 kilo.


En het weer... dat het warm en pittig zou zijn wist ik. Maar hoe kan ik het uitleggen? De temperaturen variëren op bewolkte dagen van 25 graden tot op zonnige dagen van 35 graden. Maar het is de luchtvochtigheid die killing is!
Het voelt hier al vanaf 6 uur 's morgens zo broeierig en klammig heet zoals het bij ons in Nederland voelt na een hete zomerdag het half uur voor een grote heftige onweersbui! En dat voelt het hier de hele dag lang. En 's nachts niet veel minder. ;)
Vanaf het moment dat je begint te lopen, begin je ook te zweten. Ik heb nog nooit van mijn leven zoveel gezweet als hier... Elke plekje, elk stukje stof is gewoon nat.
En dat maakt deze tocht voor mijn gevoel zwaarder dan een trekking in de Himalaya.

Ik had al veel respect voor de prestatie van Giel. Maar iedere dag heb ik meer en meer respect voor hem...
Het is zwaar...

Ik neem jullie graag mee in mijn eerste dagen. Ik zit zo vol verhalen en indrukken die ik voor mezelf in een dagboek bijhoudt. Mijn verhalen nu zullen niet compleet zijn, want dat zou te veel zijn. Ik ga proberen (jaja ik weet het) korte versies en highlights op te schrijven... :D

Oja, inmiddels heb ik tempel 23 gehaald en heb ik 150 kilometer in de benen in 8 dagen.

Come-and-walk-with-me-kusjes



8 juli 2012 07:52 | Door: Inez
Lieve Natasja, het woordje zwaar lees ik vaak, ik leef met je mee en heb enorm veel respect voor je. Ik doe het je niet na, bedenk dat je hierna weer een levenservaring rijker bent die je meeneemt in je verdere leven. Je wordt een nog mooiere vrouw.....
Liefs Inez xxx

8 juli 2012 07:53 | Door: Mirjam
"elk genot is een roes" .....Men zou altijd is een roes moeten verkeren, daar draait alles om dat is het enige wat telt (Charles Baudelaire Fr dichter).
Om de ontzettende last van de tijd niet te voelen moet je jezelf onophoudelijk bedwelmen. Waarmee is de keuze aan jou; drank, poëzie, deugd, wat je maar wil, maar geniet xx

8 juli 2012 08:58 | Door: Piet en Riet
Lieve Natasja, fijn om weer van je te horen, het ga je goed. xxx

8 juli 2012 20:23 | Door: GGGiel
He Natasje, kijk in de spiegel en spreek respect voor jezelf uit, jij bent het die het doet. GEWELDIG

  • 08 Juli 2012 - 07:52

    Inez:

    Lieve Natasja, het woordje zwaar lees ik vaak, ik leef met je mee en heb enorm veel respect voor je. Ik doe het je niet na, bedenk dat je hierna weer een levenservaring rijker bent die je meeneemt in je verdere leven. Je wordt een nog mooiere vrouw.....

    Liefs Inez xxx

  • 08 Juli 2012 - 07:53

    Mirjam:

    "elk genot is een roes" .....Men zou altijd is een roes moeten verkeren, daar draait alles om dat is het enige wat telt (Charles Baudelaire Fr dichter).

    Om de ontzettende last van de tijd niet te voelen moet je jezelf onophoudelijk bedwelmen. Waarmee is de keuze aan jou; drank, poëzie,deugd, wat je maar wil, maar geniet xx

  • 08 Juli 2012 - 08:58

    Piet En Riet:

    Lieve Natasja, fijn om weer van je te horen, het ga je goed. xxx

  • 08 Juli 2012 - 20:23

    GGGiel:

    He Natasje, kijk in de spiegel en spreek respect voor jezelf uit, jij bent het die het doet. GEWELDIG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Hiwasa

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 519479

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: